واکنش آمریکا به اعلام خلافت داعشی ها : "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید درباره ...


"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید درباره اعلام حکومت توسط داعش گفت: آنچه که ما از داعش شاهد هستیم،کارزار ترور است.اقدامات خشونت بار و عقیده سرکوب خطر بزرگی برای آینده عراق است.داعش ادعا می کند به نمایندگی از سنی ها مبارزه می کند اما اینطور نیست. باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی کاخ سفید گفت: به نفع ایران نیست که نزاع قومی و بی ثباتی و این اقدام خشونت بار و تروریسم در مرزهای آن باشد. داشتن همسایه باثبات بسیار به نفع ایران است.

"جاش ارنست" در خصوص تحولات عراق گفت: به نفع ایران نیست که نزاع قومی و بی ثباتی و این اقدام خشونت بار و تروریسم در مرزهای آن باشد. داشتن همسایه باثبات بسیار به نفع ایران است و بهترین راه برای برقراری ثبات در عراق و مقابله با تهدید داعش در برهم زننده ثبات این است که رهبران سیاسی در عراق کنار هم گردآیند و کشور را در مقابله با این تهدید متحد کنند. ایران با به وجود آمدن اتحاد در این کشور (عراق) و حکومت به شیوه شامل قرار دادن همه می تواند کشوری با ثبات در مرز خود داشته باشند و این بهترین منافع را برای این کشور دارد.

وی درباره کمک‌ها به مخالفان سوری گفت: هدف کمک به مخالفان میانه‌رو است تا تلاش‌های آنها برای شکست اسد تقویت شود. علتش این است که اسد مشروعیت خود برای حکومت را از دست داده است. بنابراین ما با تقویت توانایی و چهره عناصر میانه رو از مخالفان سوریه می توانیم در رسیدن به هدف افزایش توانایی آنها برای شکست اسد موفق شویم. بنابراین این کار پیچیده است.

جاش ارنست در بخش دیگری گفت: ما می خواهیم شاهد راه حل دیپلماتیک و صلح آمیز در بحران اوکراین باشیم. ما از تلاش های فعلی از جمله طرح صلح پروشنکوو تلاش سازمان امنیت و همکاری اروپا برای تسهیل مذاکرات و گفتگوهای بین  آلمان ،فرانسه و روسیه در سطح عالی حمایت می کنیم.ما همواره گفتیم اگر روسیه از نفوذ خود در شرق اوکراین برای اهداف سازنده استفاده نکند،ما آماده هستیم با هماهنگی با متحدان اقدام کنیم تا روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را در جامعه بین المللی منزوی‌تر کنیم. ما امیدواریم روسیه ارسال سلاح برای به جدایی طلبان را متوقف و آنها را ترغیب کند سلاح خود را کنار گذارند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما از اظهارات دلگرم کننده پوتین استقبال می کنیم. همچنین اقدامات نمادین مهمی برداشته شده است از جمله این که دوما اجازه استفاده از نیروی نظامی روسیه در اوکراین را لغو کرد. این گام های مهمی است اما ما بدنبال اقدامات محسوس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوکراین هستیم.

وی افزود: ما از روسیه می خواهیم ارسال سلاح برای جدایی طلبان را متوقف کند و از نفوذ خود در شرق اوکراین استفاده و جدایی طلبان را به تبعیت از آتش بس ترغیب کند.این دو درخواستی است که ما از مدتها مطرح کردیم و هنوز رضایتی در این زمینه بدست نیاوردیم.شواهد جدیت آنها را نشان نمی دهد و این به نوعی موجب مایوس شدن ما شد و روسیه با پرداخت هزینه های اقتصادی بیشتر در این زمینه روبرو است. به همین جهت گفتگوهای منظم بین رئیس جمهور امریکاو متحدان ما در اروپا برای اعمال تحریم های اضافی احتمالی ادامه دارد.ما به اقدامات روسیه نگاه می کنیم و درباره ضرورت تحریم های اضافی تصمیم می گیریم.

وی افزود: سیاست آمریکا و بسیاری از متحدان ما این بود به علت اقدامات روسیه در اوکراین مقداری هزینه اقتصادی بر دوش این کشور قرار دهیم و ما می توانیم درصورتی که روسیه برای کاهش تنش در این کشوراقدامات جدی مورد نیاز را  در پیش نگیرد،اقدامات اضافی در پیش گیریم.این تهدید نیست بلکه این سیاست ما است.

سخنگوی کاخ سفید درباره پیدا شدن اجساد سه نوجوان صهیونیست گفت: ما  خشونتی را که جان افراد بیگناه را می گیرد،قویا محکوم می کنیم اما من نمی خواهم بدون دیدن این گزارش واکنش بیشتری نشان دهم.

جاش ارنست درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی مک دونالد در سمت وزارت امور تفنگداران امریکایی گفت:مک دونالد دهها تجربه  دارد وبراساس مهارتهایش بهترین فرد برای این سمت است.

سخنگوی کاخ سفید درباره اعلام حکومت توسط داعش گفت:آنچه که ما از داعش شاهد هستیم،کارزار ترور است.اقدامات خشونت بار و عقیده سرکوب خطر  بزرگی برای آینده عراق است.داعش ادعا می کند به نمایندگی از سنی ها مبارزه می کند اما اینطور نیست. داعش برای عراق قویتر جنگ نمی‌کند بلکه  برای نابودی عراق می‌جنگد وبه همین جهت شاهد هستید دولت آمریکا از نزدیک در حال همکاری با رهبران سیاسی در عراق است تا آنها را ترغیب کند کشور را در مبارزه با تهدید بر موجودیت عراق متحد کنند.نام داعش نشان می دهد آنها بدنبال تشکیل خلافت در منطقه هستند.


ویدیو : واکنش آمریکا به اعلام خلافت داعشی ها