واژگونی خونین 2 اتوبوس در همدان : رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی ...



رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی دو دستگاه اتوبوس در همدان یک نفر فوت شد و 13 نفر مجروح شدند.

سرهنگ مهدی شاکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سانحه نخست یکدستگاه اتوبوس ولوو از همدان عازم تهران بود که در نزدیکی تجرک واژگون شد.

وی اضافه کرد: در این سانحه از 17 سرنشین این خودرو چهار نفر مجروح شدند که وضعیت مجروحان مناسب گزارش شده است.

رئیس پلیس راه همدان اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان پلیس راه علت بروز این سانحه تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.

سرهنگ شاکری بیان کرد: در سانحه دوم نیز یکدستگاه اتوبوس ولوو از قم عازم کبودرآهنگ بود که ساعت پنج بامداد در مسیر گل تپه واژگون شد.

وی علت بروز این سانحه را نیز تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده ذکر کرد و گفت: در این سانحه یک نفر فوت کرد و 9 نفر مجروح شدند.

وی توضیح داد: شش زن و سه مرد در این سانحه مجروح شدند که پس از انتقال مجروحان به بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بعلت شدت جراحات وارده، مجروحان به بیمارستان فوق تخصصی بعثت همدان اعزام شدند.

رئیس پلیس راه همدان اظهار کرد: واژگونی، 45 درصد از سوانح جاده ای این استان را شامل می شود که این آمار حدود 13درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سرهنگ شاکری اضافه کرد: مهمترین علت واژگونی خودرو تردد با سرعت غیرمطمئنه و بی توجهی به جلو هنگام رانندگی است.

وی تصریح کرد: در حالیکه سرعت خودرو هنگام لغزنده بودن جاده و شرایط معمولی متفاوت است ولی برخی رانندگان به این موضوع مهم توجهی ندارند.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: با ریزش برف جزئی در بامداد امروز شاهد دو حادثه واژگونی منجر به فوت و جرح بودیم که عامل اصلی هر دو سانحه سرعت بوده است.

ناوگان عمومی این استان یک درصد از سوانح فوتی و جرحی را در سالجاری به خود اختصاص داده است.


 اخبار  حوادث  -   ایرنا


ویدیو : واژگونی خونین 2 اتوبوس در همدان