وام 4 میلیونی بگیرید ، سفر نوروزی بروید! : این کارت البته هدیه نیست بلکه یک ...


این کارت البته هدیه نیست بلکه یک وام بانکی یک ساله است که با بهره 11 درصدی اش، می تواند توجه مسافران را به خود جلب کند، چیزی شبیه تورهای قسطی ولی با امکانات و قدرت مانور بیشتر. هفت صبح: نرخ سود تسهیلات لیزینگ سفر هم اکنون 11 درصد تعیین شده اما ممکن است در آینده قدری افزایش یابد.

یک کارت 4 میلیون تومانی برای مسافرانی که اهل ایرانگردی هستند و احتمالا از همین الان برای نوروزشان برنامه ریزی کرده اند. این کارت البته هدیه نیست بلکه یک وام بانکی یک ساله است که با بهره 11 درصدی اش، می تواند توجه مسافران را به خود جلب کند، چیزی شبیه تورهای قسطی ولی با امکانات و قدرت مانور بیشتر.

 براساس این گزارش، یکی از بانک های تازه تاسیس بخش خصوصی طرحی را به مرحله اجرا درآورده تا با تسهیلات سه تا چهارمیلیون تومانی سفری که در اختیار مردم قرار می دهد به این نحو ضمن ایجاد انگیزه سفر داخلی در مردم قدری هم از بار مشکلات مالی صنعت گردشگری کشور بکاهد.

این کارت قابلیت استفاده در هتل ها و رستوران ها و خرید بلیت سفر و کلیه مراکزی که در ارتباط با گردشگری و سفر است را به متقاضیان عرضه می کند. در این طرح که فعلا برای سفرهای داخلی برنامه ریزی شده متقاضیان می توانند با معرفی فقط یک ضامن، میزان تسهیلات موردنظر خود را مشخص کرده و پس از دریافت درباره زمانی یک ساله و با نرخ سود 11 درصد بازپرداخت نمایند.

در این زمینه مهدی اسدی، کارشناس امور بانکی درخصوص چگونگی و نحوه دریافت تسهیلات فوق به هفت صبح گفت: این تسهیلات که به نام لیزینگ سفر توسط این بانک خصوصی تعریف شده است درحقیقت تسهیلاتی یک تا چهار میلیون تومانی است که برای ترویج و توسعه گردشگری در اختیار تمامی متقاضیان قرار می گیرد.

وی گفت: برای دریافت تسهیلات در ابتدا متقاضی باید در سایتی که برای همین موضوع طراحی شده ثبت نام کرده و به عضویت باشگاه مذکور درآید. وی افزود: پس از ارایه درخواست و معرفی ضامن که لزومی ندارد این ضامن شرایط خاصی داشته با شد، مشخصات متقاضی و ضامن او به بانک مرکزی ارسال شده تا صلاحیت آنها مورد تایید قرار گیرد.

به این معنا که شخص متقاضی دریافت کننده تسهیلات و ضامن او نباید سابقه ثبت چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. وی درخصوص بازپرداخت تسهیلات فوق گفت: تسهیلات اعطایی سفر در کارت بانکی که به همین منظور به متقاضی ارایه می شود شارژ شده و صاحب کارت باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان دریافت کارت نسبت به استفاده از تسهیلات اقدام نماید چون در غیر این صورت تسهیلات از بین رفته و درصورت درخواست، باید مجددا مبلغ فوق به کارت واریز گردد.

ضمن آنکه باید توجه داشت بازپرداخت تسهیلات فوق در بازه زمانی یک ساله و این تسهیلات حداقل سود به میزان 11 درصد تعلق می گیرد. وی درخصوص میزان اقساط گفت: به عنوان مثال برای تسهیلات چهار میلیون تومانی و با احتساب سود 11 درصدی متقاضی موظف به پرداخت اقساط ماهانه 370 هزار تومان می باشد.

این کارشناس امور بانکی همچنین از توافق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش بودجه تسهیلات گردشگری از یک هزار و 100 میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان سود تسهیلات فوق 11 درصد تعیین شده است که نسبت به دیگر تسهیلاتی که ارائه می شود رقم خیلی خوبی به نظر می رسد، البته باتوجه تغییرات اخبری که در بخش سود سپرده ها و تسهیلات بانکی رخ داده امکان دارد در آینده این نرخ سود کمی افزایش یابد. احتمالی که اگر رخ ندهد، هم به نفع مسافران است و هم به سود بخش گردشگری.


ویدیو : وام 4 میلیونی بگیرید ، سفر نوروزی بروید!