واكنش سپاه به مطلب یك روزنامه : سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با صدور ...


سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای، مطلب درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی را محکوم کرد و عذرخواهی رسمی این روزنامه را خواستار شد. تابناک: سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای، مطلب درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی را محکوم کرد و عذرخواهی رسمی این روزنامه را خواستار شد.

در متن این بیانیه آمده است: «هر چند برای اهل فن این نوع ادبیات بسیار آشناست و می‌توان تفکر پشت آن را به صورت عریان دید و لیکن از روزنامه جمهوری اسلامی انتظار نمی‌رفت منتشر کننده دست نوشته‌ای گردد که از آن بوی متعفن تفکر وهابیت به استشمام می‌رسد! نویسنده این متن سخیف عنوان داشته است که مردم ولایتمدار خوزستان از ترافیک بوجود آمده به دلیل بازدید از ضریح متبرک حضرت سیدالشهداء (ع) به دفتر این روزنامه شکایت کرده‌اند! این مطلب در حالی با عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز به چاپ رسیده است که شهرهای مختلف کشور میزبان ضریح متبرک حضرت ابا عبدالحسین (ع) بوده‌اند و عاشقان خاندان ولایت و امامت از اقصی نقاط کشور برای بازدید از ضریح متبرک که ان‌شالله به زودی سال ها قرار است زیر قبه حرم حسینی (ع) و مضجع شریف امام سوم شیعیان قرار بگیرد همچو پروانه گرد شمع فروزان حسینی طواف عشق نمودند.

نویسنده این متن جاهلانه، دانسته یا ندانسته به شور و شعور حسینی میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهداء (ع)، خانواده‌ی معظم شهدا، جانبازان و آزادگان توهین کرده است. روزنامه جمهوری اسلامی می‌بایست هر چه سریع تر از ملت شریف ایران به دلیل انتشار این مطلب موهن عذرخواهی کرده و یا عنوان «اسلامی» را از نام روزنامه خود حذف نماید تا محلی که بنا دارد به اعتقادات مذهبی اهانت کند نام اسلام را یدک نکشد. سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان این اهانت سخیف به حضور میلیونی مردم ولایتمدار اهواز در استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) را محکوم و مجازات هرچه سریع تر نگارندگان این متن را خواستار است».

آیا امام حسین(ع) به ایجاد مشكلات برای مردم رضایت دارند؟!

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در شهر اهواز روز سه شنبه در مطلب انتقادی خود چنین نوشته بود:  

از چند روز قبل قسمتی از ضریح حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام كه قرار است به جای ضریح قدیمی بر روی مقبره آن بزرگوار در كربلا نصب شود، پس از طی مسیری از تهران به شهرهای خوزستان رسیده و مورد استقبال گسترده و وسیع مردم عاشق اهل بیت علیهم السلام در شهرها و روستاهای بین راه قرار گرفته كه صدالبته این عشق و ارادت مردم به خاندان اهل بیت و سرور شهیدان مورد انتظار بود و قابل ستایش و احترام است. اما چند نكته وجود دارد كه انشاءالله مورد توجه علمای بزرگوار و مسئولین ترتیب دهنده این مراسم نیز قرار گیرد:

اول اینكه، راه بندان‌های طولانی مدت در برخی جاده‌ها و روستاهای بین راه، گاهی چنان ترافیك‌های سنگینی را به وجود آورده بود كه موجب معطلی مردم، حتی تا ۴ ساعت و یا بیشتر هم در ترافیك اتومبیل‌ها گردید و باعث اذیت و آزار جدی آنان شد. دیگر اینكه روز شنبه ۱۸/۹/۹۱ تمام ادارات و مدارس شهر اهواز به بهانه استفاده مردم از این فضای معنوی تعطیل رسمی اعلام شد و این سؤال ایجاد شد كه براساس كدام قانون و به استناد كدام مقررات این تعطیلی مقرر گردید؟ اقدامی كه باعث بهم ریختن بسیاری از برنامه‌های عادی و حساس زندگی مردم اهواز و خوزستان شد كه تماس‌های زیادی از این نوع شكایت‌ها و نارضایتی‌ها با دفتر روزنامه گرفته شد.

طبق گزارش دریافتی از یكی از مسئولین اورژانس بیمارستانی در اهواز ایجاد ازدحام فوق‌العاده و عدم برنامه ریزی برای هدایت جمعیت در این مراسم باعث صدمه دیدن تعدادی از مردم زیر دست و پا شد كه باعث مراجعه بسیاری از بیماران به بیمارستان‌ها گردید كه برخی از آنها نیز دچار سكته قلبی و مغزی ناشی از هیجان در این مراسم شده بودند.

راه بندان‌های طولانی و ترافیك سنگین در مسیر خیابان‌های مركزی شهر اهواز، تأخیر و یا نرسیدن برخی افراد به فرودگاه و از دست دادن پروازهایشان، به هم خوردن نوبت دكتر و یا آزمایشگاه برای برخی از بیماران كه از مدتها قبل نوبت داشتند، تعطیلی ادارات و مدارس و نهادها و سرگردانی مردم باعث اعتراض و آزار و اذیت بسیاری از شهروندان شد و حال جداً این سؤال از مسئولین اینگونه مراسم خلق الساعه مطرح است كه آیا این برنامه‌ها مورد رضایت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است؟
نكته دوم درخصوص اینگونه مراسم كه چند وقتی است بصورت خودجوش! و ابتكاری در كشور باب شده است این است كه كدامیك از مراجع عظام و علمای بزرگوار شیعه ضریحی را كه هنوز نصب نشده است - و البته قابل احترام است - متبرك اعلام كرده است كه اینگونه مردم به آن متوسل می‌شوند؟ آیا علمای بزرگوار اسلام كه مرزداران واقعی اعتقادات و احكام الهی تشیع هستند این گونه راه بندان‌ها و آزار و اذیت‌ها را تأیید می‌كنند؟ آیا علما و مراجعی كه هرگونه اعمال و رفتار همچون قمه زنی كه موجب وهن مذهب حقه تشیع و عزاداری‌های سنتی و نورانی محرم و صفر می‌شود را ممنوع اعلام كرده‌اند آیا اینگونه برنامه‌ها و آیین‌ها و مراسم كه همراه با مواردی كه برشمردیم می‌باشد، را تأیید می‌نمایند؟فراز مهمتر قصد و انگیزه صدا و سیما، كه مهمترین نقش را در تبلیغ این برنامه‌ها داشته، چیست؟

آیا كارشناسان مذهبی و تبلیغات اسلامی این نوع مراسم و از جمله پخش مستقیم مراسم بدرقه قسمتی از ضریح از طریق سیمای جمهوری اسلامی تا نیمه شب (حدود ساعت ۲ بامداد) از برخی شهرها را امری صحیح و كارشناسی و مؤثر در راستای تبلیغات اسلامی می‌دانند؟ یا برنامه چیز دیگری است؟ مردم مایلند بدانند آیا باید از صدا و سیما و برنامه ریزان و مجریان و مداحان كم اطلاع آن تبعیت كنند یا از علما و مراجع بزرگوار خود تقلید نمایند؟ و بسیاری سؤالات دیگر كه این روزها در ذهن جوانان و اقشار تحصیل كرده این مرز و بوم پیدا شده است و متأسفانه گویی كسی جرأت پاسخ گویی به آنها را ندارد.


ویدیو : واكنش سپاه به مطلب یك روزنامه