واشنگتن پست: تاثیر سقوط قیمت نفت بر 3 کشور مخالف آمریکا :   اخبار سیاست خارجی ...



قیمت دلار آمریکا , قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران , کشور های ارزان قیمت برای سفر

 

اخبار سیاست خارجی - واشنگتن پست: تاثیر سقوط قیمت نفت بر 3 کشور مخالف آمریکا

بر اساس گزارش اخیر نشریه اکونومیست کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار به شدت این سه کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بر اساس تخمین آن گزارش قیمت مطلوب برای روسیه 100 دلار، برای ونزوئلا 120 دلار و برای ایران 140 دلار است و اگر قیمت نفت زیر این رقم ها باشد این کشورها در تامین بودجه خود دچار مشکل خواهند شد.

یک روزنامه آمریکایی می نویسد سقوط 25 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی در مقایسه با قیمت نفت  در ماه ژوئن سال جاری (خرداد) تاثیراتی عمیق بر اقتصاد 3 کشور روسیه، ایران و ونزوئلا خواهد داشت.

به گزارش عصر ایران روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در سرمقاله خود می نویسد: کاهش 25 درصدی قیمت نفت با یک حساب و کتاب ساده علاوه بر اینکه در صورت پایداری این رقم (85 دلار) بیش از 600 دلار به نفع هر خانوار آمریکایی است، می تواند به طور قابل توجهی اقتصاد های سه کشور مخالف آمریکا یعنی روسیه، ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس این گزارش هزینه سیاست های خارجی ضد آمریکایی این سه کشور در سال های گذشته تا حدود زیادی از منبع قیمت نفت تامین شده است.

واشنگتن پست می نویسد هر سه کشور تا حدود زیادی مشابه هم هستند و به دنبال اثرگذاری در منطقه هستند و هر سه کشور بیش از نیمی از بودجه جاری خود را از منبع درآمدهای نفتی تامین می کنند.

واشنگتن پست می نویسد: بر اساس گزارش اخیر نشریه اکونومیست کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار به شدت این سه کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بر اساس تخمین آن گزارش قیمت مطلوب برای روسیه 100 دلار، برای ونزوئلا 120 دلار و برای ایران 140 دلار است و اگر قیمت نفت زیر این رقم ها باشد این کشورها در تامین بودجه خود دچار مشکل خواهند شد.

این در حالی است که هفته گذشته قیمت نفت برنت دریای شمال به حدود 85 دلار سقوط کرد و قیمت نفت سنگین ونزوئلا در بازار به حدود 80 دلار رسید.

واشنگتن پست می نویسد: کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی می تواند با تاثیر تحریم های اعمالی غرب علیه روسیه و ایران ترکیب شود و تاثیرات منفی بر اقتصاد این دو کشور بگذارد. ایران در اثر تحریم های دو سال گذشته بیش از 45 درصد از درآمد نفتی سابق خود را از دست داده بود.

پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، وزارت نفت کوشید با افزایش صادرات نفت و میعانات گازی این کاهش درآمد را جبران کند و با توافق ژنو و کاهش بخشی از تحریم ها شاهد رشد در حوزه تولید و درآمدهای نفتی باشد.

واشنگتن پست می نویسد: رشد اخیر تولید و درآمد نفتی ایران که در اثر سیاست های دولت جدید (یازدهم) بوده است می تواند کاملا تحت تاثیر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی قرار بگیرد.

واشنگتن پست درباره روسیه نیز می نویسد: مقامات مسکو به خوبی می دانند که کاهش کم سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی در دهه 1980 زمینه سقوط امپراتوری اتحاد جماهیر شوروی سابق را به وجود آورد.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو : واشنگتن پست: تاثیر سقوط قیمت نفت بر 3 کشور مخالف آمریکا