واردات 30 میلیارد تومانی ساعت مچی : آمارها از میزان واردات ایران طی پنج ماه ...



ساعت 60 میلیون تومانی مهران مدیری , جواب سوال قیمت ساعت 30 تومانی , درآمد ٤ میلیارد تومانی هفت دیپلم‌فروش

آمارها از میزان واردات ایران طی پنج ماه نخست امسال نشان می‌دهد که در این مدت، بیش از 30 میلیارد تومان صرف واردات ساعت مچی از یازده کشور شده است که البته سوئیس بیشترین سهم را در این بین داشته است.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس فهرست گمرک از واردات کالا طی پنج ماهه نخست امسال، حدود 10 میلیون دلار یعنی بیش از 30 میلیارد تومان ساعت مچی از یازده کشور به ایران وارد شده است.

این فهرست نشان می‌دهد که ساعت‌های سوئیسی بیشترین سهم ارزشی را در بین واردات ساعت مچی داشته‌اند؛ به این ترتیب که ارزش ساعت‌های ساخت کشور سوئیس در واردات ساعت مچی تقریبا برابر با نیمی از کل ارزش ساعت‌های مچیِ واردشده است.

بر این اساس سوئیس طی پنج ماهه نخست امسال کمی کمتر از پنج میلیون دلار یعنی حدود 14.5 میلیارد تومان ساعت مچی به ایران صادر کرده است.

پس از سوئیس امارات بیشترین سهم از ساعت‌های مچی وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده و بیش از سه میلیون و 700 هزار دلار یعنی معادل بیش از 10 میلیارد تومان ساعت مچی به ایران فروخته است.

بلافاصله بعد از امارات رتبه بعدی صادرات ساعت مچی به ایران متعلق به چین است، این کشور نیز طی پنج ماهه اول سال جاری، بیش از 870 هزار دلار ساعت مچی یعنی حدود 2.5 میلیارد تومان ساعت به ایران صادر کرده است.

پس از این سه کشور ژاپن، هنگ کنگ و آلمان نیز حدودا هر کدام به ترتیب سهمی 700، 270 و 210 میلیون تومانی از بازار ساعت‌های مچی خارجی ایران دارند.

بر اساس فهرست کالاهای وارداتی طی پنج ماه نخست امسال اتریش، ترکیه، دانمارک، سوئد و هلند نیز از فروشندگان ساعت مچی به ایران به حساب می‌آیند.


اخباراقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو : واردات 30 میلیارد تومانی ساعت مچی