واردات میوه ممنوع است :         مدیر کل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ...



 

 

میوه ممنوع , میوه خشک کن , میوه

 

 

مدیر کل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی گفت: از نظر وزارت جهاد کشاورزی، هم اکنون واردات میوه ممنوع است و به جز محصول موز که امکان تولید آن در کشور کم است، هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات میوه از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، رحمت اله پریچهر گفت: واردات ۶ درصدی مرکبات تنها به منظور تنظیم بازار شب عید برای رعایت حال مصرف کنندگان صورت گرفته و ثبت و سفارش آن نیز توسط وزارت بازرگانی انجام شده است.

مدیرکل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: فقط در دو ماه نزدیک به آخر سال تعرفه واردات محصولات باغی به ۴ درصد میرسد و در مابقی ماه های سال این تعرفه نزدیک به ۴۵ درصد تعیین می شود.

پریچهر افزود: واردات محصولات باغی مانند سیب در سال ۸۹ طبق گزارش گمرک جمهوری اسلامی نزدیک به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده که این رقم کمتر از ۱ درصد تولید داخلی این محصول میباشد.

وی در همین حال اضافه کرد: واردات خشکبار به کشورمان در سال گذشته تقریباً صفر بوده و تنها حدود ۷۱۵ تن بادام هندی به کشور وارد شده است.

مدیرکل دفتر میوه اظهار داشت: از نظر وزارت جهاد کشاورزی، هم اکنون واردات میوه ممنوع است و به جز محصول موز که امکان تولید آن در کشور کم است، هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات میوه از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای برعهده گرفتن مسئولیت تنظیم بازار میوه را دارد، گفت: اگر همه امکانات و سازوکارهای لازم فراهم شود و اختیارات برای تنظیم بازار محصولات باغی به وزارت جهاد کشاروزی سپرده شود، این وزارتخانه قادر به مدیریت بازار این محصولات است.... /  خبرگزارى فارس

 

 

 

واردات محصولات


ویدیو : واردات میوه ممنوع است