واردات خودرو از مرز ۴۲۵ میلیون دلار گذشت+جدول مقایسه ای : واردات خودرو از مرز ...



واردات خودرو از مرز ۴۲۵ میلیون دلار گذشت/ افزایش تمایل به واردات خودروهای گرانقیمت

در نیمه نخست امسال بالغ بر 19 هزار دستگاه خودرو با ارزش معادل 425 میلیون دلار به کشور وارد شده است.

 

مقایسه خودرو , واردات خودرو , بهترین خودرو زیر 100 میلیون

 

 در نیمه نخست سال جاری امار واردات خودروهای سواری به 19262 دستگاه رسیده است، براساس امار گرمرک ارزش این خودروها معادل 425 میلیون دلار بوده و متوسط ارزش هر دستگاه خودرو در این دوره معادل 21850 دلار به ثبت رسیده است.

نگاهی به ترکیب واردات خودرو به کشور نشان می دهد تمامی خودروهای وارداتی به کشور به ترتیب سهم محصول کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، آلمان و ایتالیا بوده است.نکته قابل تامل آنکه با افزایش قیمت دلار در بازار داخلی به نظر می رسد تمایل به واردات خودروهای نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه واردکنندگان به سمت خودروهای گران قیمت تر رفته اند، متوسط ارزش هر خودروی وارداتی در شهریور ماه نسبت به مردادماه 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

نکته دیگری که در حاشیه واردات خودرو طی نیمه نخست سال جاری مطرح است و هنوز به آن پاسخی داده نشده است مر بوط به نرخ ارز صرف شده برای واردات خودرو به کشور است، براساس آمارهای گمرک در نیمه نخست امسال همه خودروهای وارداتی با قیمت 1226 تومان یا همان ارز رسمی ثبت شده اند.

البته واردکنندگان خودرو در این خصوص عنوان می کنند که این ارقام ثبت شده در گمرک واقعی نیست، آنها برای تامین ارز لارم برای واردات خودرو به بازار آزاد مراجعه می کنند ولی چون گمرک در آمار خود ارزی به غیر از ارز 1226 تومانی را به رسمیت نمی شناسد بنابراین معادل سازی ریالی در آمار گمرک براین اساس صورت گرفته و منطبق با واقعیت نیست.

هرچند نگاهی به آمار گمرک نیز این نکته را تائید می کند که در نیمه نخست امسال قیمت ریالی تمامی کالاهای وارداتی با نرخ رسمی به ثبت رسیده است ولی این نکته نمی تواند به تنهایی نفی کننده واردات خودرو با ارز رسمی به کشور باشد.

از طرف دیگر باید توجه داشت که میزان گمرکی اخذ شده از واردات از محل همین معادل ریالی محاسبه می شود و با توجه به آنکه عمده تعرفه ها و به خصوص خودرو با افزایش ارزش کالا باید بالا برود، این سئوال پیش می آید که آیا این به معنی کاهش درآمد دولت نیست؟ آیا تائیدی بر این نکته نیست که دولت با پایین برآورد کردن ارزش کالاهای وارداتی در واقع به واردات یارانه می دهد؟/خبرآنلاین

 

بهترین خودرو تا 60 میلیون , شرایط واردات خودرو دست دوم , خودرو زیر 100 میلیون

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 


ویدیو : واردات خودرو از مرز ۴۲۵ میلیون دلار گذشت+جدول مقایسه ای