هیچ برای «هیچ»، مروری بر اكران فیلم «هیچ» :       با گذشت نزدیك به ۱۲ روز ...



 

 

دانلود فیلم این سیب هم برای تو , دانلود نرم افزار تبدیل فیلم به mp3 برای کامپیوتر , ساخت زیرنویس برای فیلم

 

با گذشت نزدیك به ۱۲ روز از برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، امروز خبر رسید كه فیلم «هیچ» به كارگردانی عبدالرضا كاهانی به عنوان یكی از فیلم‌های كه حاشیه‌های فراوانی در جشنواره‌ی فجر برای نمایش آن بوجود آمد، سرانجام پروانه نمایش گرفته است.



پیش از آغاز جشنواره و اواخر دی ماه، در پی اعلام نمایش محدود فیلم «هیچ» در جشنواره‌ی فیلم فجر؛ عبدالرضا كاهانی، حضور این فیلم را در جشنواره منوط به صدور پروانه نمایش آن كرد.



كارگردان فیلم «هیچ» در گفت‌وگویی با ایسنا همان زمان گفته بود: موافق حضور فیلم در جشنواره هستم، به شرط آن‌كه قبل از آن پروانه نمایشش صادر شود.



چند روز بعد این كارگردان در گفت‌وگوی دیگری همان زمان اعلام كرد:اگر فیلم «هیچ» در جشنواره به نمایش در می‌آید، تنها به خاطر احترام به منتقدان است، چرا كه هیچ انگیزه‌ی دیگری برای حضور در جشنواره ندارم.



و سرانجام فیلم «هیچ» در سومین روز برپایی جشنواره‌ی فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد یك نمایش داشت و پس از پایان نمایش فیلم؛ مناظره‌ی علیرضا سجادپور و عبدالرضا كاهانی درباره‌ی فیلم «هیچ» به یكی از خبرهای داغ جشنواره تبدیل شد.



مدیر كل اداره‌ی نظارت و ارزشیابی كه این بحث را به مناظره تشبیه كرده بود، نبودن «هیچ» را در میان فیلم‌های مسابقه عدم رای كافی هیات انتخاب اعلام كرد و گفته بود: برای نمایش عمومی هم اخلاق خانواده معیار اصلی است. كار پروانه این فیلم انجام شده و موارد اصلاحی مشخص شده است.



عبدالرضا كاهانی كارگردان «هیچ» هم با اشاره به استقبال از فیلم‌اش در تنها نمایش آن خطاب به سجادپور گفت: اگر فیلم مشكل نظارتی ندارد باید بازتاب نمایش را مخاطبان در نظر بگیرند و قضاوت كنند. چرا فیلم در بخش مسابقه نیست و از شما می‌خواهم اگر فیلم مشكل ندارد، نوروز آنرا اكران كنم.



سجاد‌پور در جواب كاهانی اظهار داشت: اكران عمومی فقط به شرط اصلاح است.



كاهانی این نمایش را آخرین حضورش در جشنواره فیلم فجر اعلام كرد و گفت: تا وقتی نگاه دولتی بر جشنواره حاكم باشد وضع همین می‌شود و من در آن شركت نمی‌كنم و اگر هم امسال فیلم‌ام را دادم به دلیل مطرح‌بودن بحث تحریم بود و نمی‌خواستم به چنین شائبه‌ای دامن بزنم.



سجاد‌پور در پاسخ به سوال كاهانی در خصوص علت عدم نمایش فیلم در سینماهای مردمی گفت: چون فیلم در بخش‌های جشنواره حضور ندارد.



درپی همین مناظره؛ چند روز بعد عبدالرضا كاهانی همزمان با برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر خبر داد: با نمایش «هیچ» در سینما «سروش» مخالفت كردم چون خواهان نمایش فیلم برای مردم بودم.



این كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،اذعان داشت: علی‌رغم پیگیری‌هایی كه برای نمایش فیلم «هیچ» در سینماهای مردمی جشنواره داشتم، یك نمایش در ساعت ۱۱ شب چهارشنبه در سینما «سروش» برای فیلم گذاشتند.



او در عین حال به دلایل مخالفتش با نمایش فیلم در سینما «سروش» اشاره داشت: علاوه بر این‌كه این سینما در اختیار تهیه‌كنندگان است، یك‌سوم بلیت‌های این سالن برای فیلم «هیچ» در اختیار معاونت سینمایی قرار گرفته كه من با نمایش آن مخالفت كردم و معتقدم معاونت سینمایی با هزار حرف و حدیث و منت یك نمایش برای خودش گذاشته است. درحالی‌كه می‌خواستم فیلم برای مردم كه دیدن آن حق طبیعی‌ آنهاست به نمایش درآید.



او گفته بود: متأسفانه فیلمی كه به گفته معاونت سینمایی پروانه نمایش دارد، مردم علی‌رغم تقاضاهای مكرری كه داشتند آن را در جشنواره ندیدند كه این می‌توانست به رونق جشنواره بسیار كمك كند.



كاهانی با بیان این‌كه «هیچ‌» را حتی برای مهمانان خارجی جشنواره هم نمایش ندادند نیز مطرح كرده بود: باید دید مسوولین جشنواره به دنبال چه هستند. از همین طریق از كسانی كه قرار بود چهارشنبه تماشاگر فیلم باشند عذرخواهی می‌كنم و امیدوارم به زودی در یك نمایش خصوصی فیلم را به نمایش درآورم و شرایط اكران عمومی آن را فراهم كنم.



این كارگردان تأكید كرد: متأسفانه در جشنواره تا جایی كه توانستند به فیلم «هیچ» و عوامل آن ظلم كردند كه هیچ‌وقت آن‌ها را نمی‌بخشم.



وی درباره اكران عمومی این فیلم نیز اظهار داشت: پخش فیلم را به «فیلمیران» سپرده‌ایم و تمام تلاش‌مان را می‌كنیم تا نوروز آن را به نمایش بگذاریم.



كاهانی درباره ممیزی اعمال شده بر فیلم «هیچ» نیز می‌گفت:تعهداتی دادم كه بخش‌هایی از فیلم حذف شود و تعهداتی هم از آقای سجادپور گرفتم كه بخش‌هایی كه به ساختار فیلم لطمه می‌زند حذف نشود.



او اظهار امیدواری كرده بود:تماشاگرانی كه به دنبال دیدن این فیلم در جشنواره بودند به زودی در اكران عمومی آن را ببینند.



و امروز ۱۲ روز پس از پایان جشنواره‌ی فیلم فجر؛ مدیرعامل «فیلمیران» در گفت‌وگو با ایسنا از دریافت پروانه نمایش فیلم «هیچ» خبر داد.



علی سرتیپی كه پخش این فیلم را برعهده دارد، خبر داد:با انجام سه اصلاحیه كوچك در حد دیالوگ پروانه نمایش این فیلم صادر شد و به ما تحویل دادند و به دنبال اكران این فیلم در عید نوروز هستیم.



وی افزود: با توجه به استقبالی كه از این فیلم در تنها نمایشش در جشنواره فیلم فجر شد، پیش‌بینی اكران بسیارخوبی برای آن می‌شود.



در فیلم «هیچ»، مهدی هاشمی، مرضیه برومند، پانته آ بهرام، باران کوثری، صابر ابر، احمد مهران فر، نگار جواهریان، مهران احمدی و نیره فراهانی به ایفای نقش می‌پردازند.



از عوامل تولید«هیچ» نیز می‌توان به کارگردان و طراح صحنه و لباس: عبدالرضا کاهانی، نویسندگان فیلمنامه: کاهانی و حسین مهکام، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، طراح چهره پردازی: نوید فرح مرزی، مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی، سرمایه گذار: سلیمان علیمحمد و تهیه کننده:علیمحمد و کاهانی، مدیر برنامه‌ریز: مهران احمدی، دستیار اول کارگردان: دانش اقبا شاوی و عکاس: سینا خاکساری اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


ویدیو : هیچ برای «هیچ»، مروری بر اكران فیلم «هیچ»