هکرها شبکه بورس را مختل کردند : هکرها با نفوذ به شبکه بازار سهام لندن نزدیک ...


هکرها با نفوذ به شبکه بازار سهام لندن نزدیک به دو ساعت مانع از فعالیت آن شدند. خبرگزاری تسنیم: دیلی میل نوشت رخنه گران این اقدام را بخشی از اعتراض جهانی به عملکرد بانک ها اعلام کردند .به نوشته این روزنامه  رخنه گرانی از فیلیپین که عضو شبکه جهانی رخنه گران (hacktivist) گمنام به شمار می روند توانستند دو ساعت شبکه بازار سهام لندن را مختل سازند. رخنه گران گمنام به علت رخنه در شبکه های دولتی، دینی و شرکت های بزرگ، مشهور شده اند.

این شبکه رخنه گری اعلام کرده است ماه پیش 67 بار به شبکه اینترنتی موسسات بزرگ همچون بانک سوئیس نشنال، بانک مرکزی ونزوئلا و بانک فدرال رزرو سان فرانسیسکو، رخنه موفقیت آمیز صورت داده است.

احتمال رخنه به شبکه های ترکیه

به نوشته دیلی میل، رخنه به بازار سهام لندن در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه روی داد اما کارشناسان می گویند اطلاعات مهمی از دست نرفته و پس از آن اختلالی در معاملات بورس گزارش نشده است. روز چهارشنبه هفته پیش نیز گروه رخنه گران گمنام اعلام کرد به شبکه بازار بورس ترکیه و یک شبکه مالی آمریکایی که بازار سهام نیویورک را اداره می کند، رخنه کرده است.

شبکه رخنه گران گمنام را شماری از رخنه گران شکل دادند و برای نخستین بار در ژانویه 2008 میلادی، رخنه این گروه در سازمان های مهم، به شناسانده شدنش کمک کرد. دیلی میل نوشت کارشناسان معتقدند هدف این گروه ، حمله به نظام سرمایه داری است زیر این نظام را ضد عدالت و منشا فریبکاری می دانند.

مسوولان بازار سهام لندن، درباره رخنه به شبکه این بازار و خسارات و عواقب آن تاکنون نظر نداده اند . ارزش شرکتهای حاضر در بازار سهام لندن در سال 2014 بیش از شش تریلیارد دلار اعلام شد . بورس لندن  که 215 سال پیش راه اندازی شد پس از بورسهای نیویورک بزرگترین بازار سرمایه جهان است.


ویدیو : هکرها شبکه بورس را مختل کردند