هویت دو عامل انفجار سفارت ایران +عکس : رسانه های خبری لبنان دو تصویر از عاملان ...


رسانه های خبری لبنان دو تصویر از عاملان حادثه انتحاری مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منتشر کرده و اعلام کردند که هویت عاملان این اقدام کاملا شناسایی شده است. بر اساس گزارش تلویزیون الجدید یکی از این تروریست ها یک فرد لبنانی به نام معین ابوضهر است که متولد سال 1992 است. خبرگزاری فارس: رسانه های خبری لبنان دو تصویر از عاملان حادثه انتحاری مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منتشر کرده و اعلام کردند که هویت عاملان این اقدام کاملا شناسایی شده است. بر اساس گزارش تلویزیون الجدید یکی از این تروریست ها یک فرد لبنانی به نام معین ابوضهر است که متولد سال 1992 است.

سفارت ایران در آمریکا , سفارت ایران در ترکیه , سفارت مالزی در ایران

عدنان پدر عامل انتحاری بعد از اینکه تصویر پسر خود را که از سوی ارتش لبنان منتشر شده بود، دید؛ به صورت داوطلبانه به وزارت دفاع رفت و در این وزارتخانه مورد بازجویی قرار گرفت. اطلاعات مطبوعاتی نشان از آن دارد  که ابو ضهر از هواداران شیخ احمد الاسیر سلفی افراطی شهر صیدا بوده است.   

سفارت ایران در واشنگتن , سفارت اسلوونی در ایران , سفارت ایران در امریکا

این شبکه خبری تصویری از صفحه فیس بوک این عامل انتحاری را نیز منتشر کرده که با نام مهاجر لله فعال بوده و سه روز قبل از انجام عملیات انتحاری، وی یک کلیپ مربوط به احمد الاسیر در آن قرار داده و نوشته بود: ای شیخ آنها تو را خوار کردند، اما من بشارت می دهم که انتقام تو را خواهم گرفت.
 
عدنان نیز در توضیحات خود در مورد پسرش گفته که وی هوادار احمد الاسیر بوده و با نیروهای ارتش در عبرا جنگیده است؛ وی بعد از این مرحله به سوریه رفته بود تا با دولت مرکزی این کشور در کنار نیروهای مسلح بجنگد.
 
عکس سفارت ایران در امریکا , ساختمان سفارت ایران در آمریکا , سفارت سابق ایران در واشینگتن

معین ابو ضهر همان کسی که به عنوان نفر اول خود را در مقابل ورودی اصلی سفارت ایران منفجر کرد، بعد از اعلام این خبر تدابیر امنیتی ویژه ای در صیدا شکل گرفته است.
 
شبکه تلویزیونی او تی وی لبنان نیز تصویر دومین عامل انتحاری در انفجار سه شنبه را منتشر کرد، ‌وی عمر صبحة از منطقه الدبابیة در عکار است.
 
عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران , واکنش ایران به انفجار تروریستی در ترکیه , بازگشایی سفارت کانادا در ایران

با این وجود برخی فعالان شبکه های اجتماعی مدعی هستند که این تصویر متعلق به عمر صبحه نیست و تصویر یک جهادگر سوری است، برخی پایگاه‌های خبری نیز تصویر دیگری از این فرد منتشر کرده‌اند.
 


ویدیو : هویت دو عامل انفجار سفارت ایران +عکس