هوای بورس تهران برفی شد : همزمان با بارش برف در اکثر استان های کشور در هفته ...


همزمان با بارش برف در اکثر استان های کشور در هفته گذشته، تالار شیشه ای حافظ نیز که روزهای سردی را سپری می کرد، با بارش اولین برف پاییزی مواجه شد و دمای آن به زیر صفر درجه رسید. خبرگزاری ایسنا: همزمان با بارش برف در اکثر استان های کشور در هفته گذشته، تالار شیشه ای حافظ نیز که روزهای سردی را سپری می کرد، با بارش اولین برف پاییزی مواجه شد و دمای آن به زیر صفر درجه رسید.

به این ترتیب بارش اولین برف پاییزی در بورس تهران موجب شد تا در هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه 140 واحد افت کرده و شاخص بورس کانال 62 هزار و 409 واحدی را تجربه کند. با این اتفاق میانگین بازدهی بورس تهران رسما وارد فاز منفی شد و بورس به طور متوسط زیان 0.2 درصدی را از ابتدای سال تا کنون ثبت کرد. ادامه ابهامات سیاسی و اقتصادی در کنار نگرانی از کاهش قیمت های جهانی و به خصوص نفت موجب تشدید روند نزولی و افزایش نگرانی سهامداران تالار شیشه ای در هفته گذشته شد.

کارشناسان معتقدند که بورس تهران در حال حاضر منتظر انتشار اخبار خوش سیاسی در خصوص لغو تحریم ها بوده و از سوی دیگر چشم خود را به جزئیات لایحه بودجه 1395 و همچنین انتخابات مجلس چشم دوخته است که با این شرایط انتظار نمی رود تا بورس حداقل تا پایان سال روند صعودی خود را آغاز کند.

با این حال ادامه روند رکودی بورس تهران موجب شد تا حجم معاملات در پنج روز معاملاتی به 2200 میلیون سهم برسد و ارزش معاملات با کاهش 5.9 درصدی ، رقم 3539 میلیارد ریالی را تجربه کند.

از اتفاقات مهم هفته گذشته عرضه سهام دو شرکت کارخانه قند قزوین و چهارمحال بختیاری بود که بعد از پنج روز رقابت فشرده مالکان جدید این دو شرکت شناسایی شدند. به این ترتیب بعد از پنج روز رقابت هر سهم قند قزوین به قیمت 350 تومان و هر سهم قند چهارمحال به قیمت 460 تومان معامله و توسط اشخاص حقوقی و حقیقی خریداری شد.


ویدیو : هوای بورس تهران برفی شد