هواپیماها و قایق های ایران سایه به سایه ناو "لینکلن" را دنبال کردند/عبور هواپمای ایران از بالای ناو امریکا با ارتفاع کم :



 

عباسی و سایه ساختمان بانک بر روی مساجد ایران , دکتر عباسی و سایه ساختمان بانک بر روی مساجد ایران , ایران و امریکا

 

خبرنگار آسوشیتدپرس با حضور در ناو ابراهام لینکلن گزارش داد: قایق های گشتی و هواپیماهای ایران ناو ابراهم لینکلن امریکا را که روز سه شنبه از تنگه ی هرمز عبور کرد را سایه به سایه دنبال کردند.

به نوشته ی ای پی، این اقدام امریکا در جهت به رخ کشیدن قدرت نیروی دریایی غرب در بحبوحه تنش ها با تهران است.

افسران ناو ابراهام لینکلن در خصوص حضور نیروهای ایران گفتند که هیچ حادثه ای اتفاق نیافتاد.

افسران این ناو امریکایی در ادامه گفتند که این اقدام ایران، ماموریتی شناسایی و روتین است که در نزدیکی تنگه ی هرمز انجام می شود.

 

فاصله ایران تا امریکا , سفارت ایران در امریکا , نظر مردم امریکا درمورد ایران

 

یک کشتی جنگی در مقابل ناو لینکلن و یک کشتی جنگی دیگر در پشت این ناو در طول عبور از تنگه و عبور به دریای عرب حضور داشتند.

خبرنگار آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: در یک طرف، کوه های عمان از میان هوای مه آلود دیده می شد. ساحل ایران درست در ان طرف کشتی بود اما خیلی دور بود و قابل مشاهده نبود.

تیراندازان قرمز پوش در کشتی های امرکا، در حالی که خلیج فارس را ترک می کردند، مسلسل در دست داشتند. در همان نزدیکی، یکی از قایق های گشت ایران توقف کرد.

ادمیرال، ترو شومیکر، فرمانده نیروی حمله ای ناو ابراهام لینکلن گفت: پس از اینکه ناو لینکلن از تنگه ی هرمز خارج شد، یک هواپیمای گشت ایران از بالای ناو و با ارتفاع کم عبور کرد. یک قایق گشتی دیگر ایران مقداری جلوتر در نزدیکی ساحل توقف کرده بود.

 

فروش قایق تفریحی در ایران , عکس سفارت ایران در امریکا , قایق های تفریحی در ایران

 

وی در ادامه افزود: در کنار قایق های گشتی ایران، سپاه پاسداران ایران قایق های کوچک و تندرو دارد. برخی  از انها مجهز به مسلسل و برخی دیگر مجهز به موشک های ضد کشتی هستند. شناسایی قایق های سپاه مشکل است جراکه انها با قایق های قاچاقچی که از تنگه عبور می کنند، اشتباه گرفته می شود.

شو میکر گفت: هیچکدام از قایق های سپاه در روز سه شنبه حضور نداشتند که احتمال دارد به دلیل ناآرام بودن دریا باشد.

این فرمانده ناو لیکلن پیش از عبور از تنگه ی هرمز گفت: ایرانی ها احتمالا از طریق رادارها عبور ناو لینکلن را تحت نظر خواهند داشت.

وی گفت: ما هم در ساحل امریکا اقدامی را که ایرانی ها انجام میدهند را انجام می دهیم. این اقدام انها از عاقلانه هم عاقلانه تر است. ما در واقع در حیات خلوت انها ماموریت انجام می دهیم.

کاپیتان، جان الکساندر، یکی از فرمنداهان ناو لینکلن گفت: عبور از تنگه را اینگونه فرض نمی کنم: ما داریم می اییم، این کار ما قدرت نمایی بزرگی است. هرمز یک تنگه ی بین المللی است و ما از یک طرف ان به طرف دیگری می رویم.../انتخاب


ویدیو : هواپیماها و قایق های ایران سایه به سایه ناو "لینکلن" را دنبال کردند/عبور هواپمای ایران از بالای ناو امریکا با ارتفاع کم