هنر پتینه برای هفت سینِ سفره عید : آموزش پتینه به زبان ساده برای شما که به ...


آموزش پتینه به زبان ساده برای شما که به دنبال نوروزی متفاوت هستید. موج خرید از الان آغاز شده تا شب عید؛ تا همان لحظه که آدم‌ها شتابان طول و عرض خیابان‌ها را طی می‌کنند تا آخرین جامانده‌ها را بخرند و خودشان را برای تحویل سال آماده کنند. مجله زندگی ایده آل - عالم عباسی: موج خرید از الان آغاز شده  تا شب عید؛ تا همان لحظه که آدم‌ها شتابان طول و عرض خیابان‌ها را طی می‌کنند تا آخرین جامانده‌ها را بخرند و خودشان را برای تحویل سال آماده کنند. این هیاهو آنچنان جذاب است که همه دوست دارند، سهمی در آن داشته باشند. حتما شما هم وسوسه شده‌اید که از همین امروز به خرید عید بروید. یکی از این خریدها تهیه وسایل سفره هفت‌سین است که معمولا از آن دسته از خریدهاست که چند روز مانده به عید هول‌هولکی انجام می‌شود.

تزیین سفره شب یلدا برای عروس , گل آرایی برای سفره عقد , روشهای آسان برای سفره آرایی

بعد از خرید سین‌ها، نوبت به چیدن می‌رسد که همیشه سردرگم می‌شوید در چه ظرفی سین‌های‌تان را بچینید تا سفره زیباتر شود. گاهی هم پیش می‌آید که احساس می‌کنید سفره هفت‌سین سال‌های پیش برای‌تان تکراری شده و حالت یکنواختی پیدا کرده است. خبر خوب اینکه اگر در میان انبوه کارهای آخر سال و دور تند آن روزها، فکری برای سفره هفت‌سین خود نداشتید، نگاهی به مجموعه‌ای بیندازید که می‌توانید با آموزش دیگری از هنر پتینه در کمتر از یک روز یکی از سفره‌های زیبا برای آغاز سال جدید را آماده کنید.

وسایل موردنیاز: 

مجسمه خام و قلم‌مو، ورق طلای مایع،   واکس انگشتی طلایی  و رنگ‌های آکریلیک vintage.  (سری رنگ‌های vintage پوشش‌دهی مناسب‌تری نسبت به رنگ‌های دیگر دارد و رد قلم را بر جا نمی‌گذارد.)

برای سفره , مشکل گشا برای سفره ابوالفضل , مدل سفره برای شب یلدا

روش کار:

 1. برای آموزش این تکنیک، مجسمه خام بدون رنگ با اشکال مختلف انتخاب کنید. به یاد داشته باشید قبل از شروع کار سطح روی مجسمه را تمیز کرده و در صورت نیاز سمباده بکشید.

2. در مرحله اول رنگ سفید را به کمک یک قلم‌مو روی سطح کار  پوشش دهید تا رنگ آمیزی بهتری داشته باشد و بگذارید کاملا خشک شود.

شمع های زیبا برای سفره هفت سین ,  حلوای دو رنگ ، پیشنهاد ویژه برای سفره افطار , عقدی و سفره عقد و دیجی برای مراسم بانوان

3. در مرحله بعد به سلیقه خودتان رنگ ها را انتخاب کنید.  با توجه به اینکه رنگ سال آبی و صورتی کمرنگ است برای درست کردن این سفره هفت سین از این رنگ های آرامش بخش می توانید استفاده کنید.

تزیین سفره افطار برای مهمان , انمد برای سفره ی هفت سین , تزیین ظرف عسل برای سفره عقد

4. در مرحله بعد، برای لباس مجسمه‌ها از رنگ سفید و مابقی قسمت‌ها از رنگ آبی فیروزه‌ای و صورتی استفاده کنید. برای زیباتر شدن این مجسمه‌ها و اینکه جلوه بیشتری داشته باشند از ورق طلای مایع استفاده شود.

سفره آرایی شب یلدا برای عروس , ایده هایی جالب برای سفره آرایی شب یلدا , آموزش سفره آرایی برای کودکان

5.    و در آخر لبه‌های کار را واکس انگشتی  طلایی بزنید تا نتیجه بهتر و زیباتری داشته باشد.

دانلود تلگرام برای کامپیوتر , دانلود اینستاگرام برای کامپیوتر , اینستاگرام برای ویندوز


ویدیو : هنر پتینه برای هفت سینِ سفره عید