هنر نصف جهان را به خانه‌مان بیاوریم : اگر ذوق و استعداد هنری‌ای كه در اصفهان ...


اگر ذوق و استعداد هنری‌ای كه در اصفهان نسل به نسل به ارث رسیده حفظ شود و مراكز فروش آن سروسامانی بگیرد، هر سال هزاران گردشگری كه به این شهر سفر می‌كنند، تحت تاثیر خلاقیت مردم این شهر در هنر با جیب خالی به خانه‌شان بازمی‌گردند!
مجله منزل: اگر ذوق و استعداد هنری‌ای كه در اصفهان نسل به نسل به ارث رسیده حفظ شود و مراكز فروش آن سروسامانی بگیرد، بعید است شهر اصفهان به پولدارترین شهر ایران تبدیل نشود. هر سال هزاران گردشگری كه به این شهر سفر می‌كنند، تحت تاثیر خلاقیت مردم این شهر در هنر با جیب خالی به خانه‌شان بازمی‌گردند!

خاتم كاری

چگونه در خانه پول در بیاوریم , زیباترین خانه های جهان , گرانترین خانه جهان

بدون شك یكی از پرفروش‌ترین سوغاتی‌های اصفهان اشیای خاتم کاری شده است که برای دكوراسیون خانه كاربرد فراوان دارد. همه جور وسیله‌ای هم با طرح خاتم می‌توانید پیدا كنید؛ از قاب‌های نفیس گرفته تا جاشمعی‌ها و گلدان‌ها در اندازه‌های متنوع.


منبت كاری

گران قیمت ترین خانه های جهان , زیبا ترین خانه های جهان , کم مصرف ترین خانه جهان

كار منبت آن قدر ریزه‌كاری دارد كه اگر به دست كاردان آن ساخته نشود چندان چنگی به دل نمی‌زند. اما نمونه‌های بی‌نظیر آن با قیمت‌های مناسب در بازارهای اصفهان فراوان است.


قلم‌زنی

خانه های شگفت انگیز جهان , گرانترین خانه های جهان , خانه در جهان

زمانی كه این هنر در دوره مغول‌ها مرسوم شد، نمونه‌هایی از آن به وسیله هنرمندان اصفهانی روی پارچه طراحی شد که چشم حاكم مغول را گرفت. از آن به بعد بود كه قلم‌زنی به عنوان یك حرفه در اصفهان رایج شد. از بین سوغاتی‌های اصفهان، ظروف قلم‌زنی خیلی پركاربرد است.


نقره‌كوبی

خانه روستایی در برگ جهان لواسان , خانه های گران جهان , گران‌ترین خانه جهان چند و کجاست؟

هدیه درجه یك اصفهانی‌ها نقره‌کوبی است؛ هدیه‌ای كه ارزش مادی و معنوی را هر دو با هم دارد. قیمت قاب‌ها و سایر دكوری‌های نقره‌كوب در اصفهان چندان هم ورای حد تصور نیست. كارمزد نقره‌كوبی پایین است و خریدار در واقع فقط برای نقره‌هاست كه هزینه می‌پردازد.


فیروزه‌كوبی

بزرگترین وزیباترین خانه های جهان , بهینه ترین خانه جهان , خانه راک زانزیبر واقع در کوچکترین جزیره جهان، اقیانوس هند

هرچند انحصار این هنر در دست هنرمندان اصفهانی است اما از مشهد به اصفهان رسیده است. شاید چندان به دور كردن چشم زخم به وسیله فیروزه اعتقاد نداشته باشیم  اما انرژی این سنگ كاملا در دنیا شناخته شده است. علاوه بر زیور‌آلات، طرح‌های متنوعی از فیروزه‌كوبی روی ظروف در اصفهان تولید می‌شود كه برای پذیرایی در خانه شیك و پركاربرد است.


ویدیو : هنر نصف جهان را به خانه‌مان بیاوریم