هنرمندان آلمانی به ایران می آیند :      جواهری که در سال ۲۰۰۵ نمایشگاهی از ...



 

هنرمندان ایران , اخبار هنرمندان ایران , خانه هنرمندان ایران

 

 جواهری که در سال ۲۰۰۵ نمایشگاهی از نقاشان، مجسمه سازان و عکاسان ایرانی را در "تامن گالری" برلین آلمان برگزار کرده بود، این بار قصد دارد که آثار هنرمندان آلمانی را در ایران به نمایش بگذارد.

مدیر گالری الهه گفت: این نمایشگاه را به دنبال نمایشگاهی که در آلمان از ۶ هنرمند ایرانی برپا شد، برای نمایش ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: نمایشگاهی که بهمن ماه امسال برپا خواهیم کرد؛ شامل ۲۵ اثر از ۴ هنرمند آلمانی است که همه کارها به سبک مدرن هستند. درحال حاضر برای برپایی نمایشگاه تمام هماهنگی ها انجام شده و فقط نقل و انتقال آثار که پروسه ای زمان بر است، باقی مانده است.

جواهری به نمایشگاهی که سال ۲۰۰۵ در آلمان برپا کرده اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به صورت مشترک آثاری از هنرمندان ایران و آلمان را دربرمی گرفت که از ایران نصرت الله مسلمیان، سیف الله صمدیان، بهمن جلالی، شهریار توکلی، علی نصیر و آرش حنایی آثارشان را ارائه کرده بودند.

در نمایشگاهی که سال ۲۰۰۵ در "تامن گالری" برلین برگزار شده بود، ۱۵ تابلو از نصرت الله مسلمیان، ۸ تابلو از علی نصیر، نقاش ایرانی ساکن برلین، ۱۵ قطعه عکس رنگی از شهریار توکلی، از سیف الله صمدیان ۱۰ قطعه عکس سیاه و سفید و رنگی و فیلم ویدئویی، همچنین از بهمن جلالی ۵ عکس سیاه و سفید که با کولاژ همراه بود و عکس های رنگی آرش حنایی باعنوان عروسک های تکه پاره شده، ارائه شده بود.

گالری الهه تاکنون آثار زیادی از هنرمندان ایران در کشور آلمان به نمایش گذاشته که بیشتر با همکاری آرش نصیر هنرمند ایرانی ساکن آلمان صورت گرفته است. معرفی آثار پیشکسوتان هنر تجسمی ایران در گالری های آلمان پروژه ای است که در چند سال اخیر باعنوان آرت کلن از سوی گالری الهه دنبال می شود.... / خبرگزارى ایلنا



ویدیو : هنرمندان آلمانی به ایران می آیند