همکاری سعودی هابااسراییل برای حمله ایران :         روزنامه تایمز بریتانیا ...



 

 

 

ترامپ و حمله به ایران , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , حمله مغول به ایران

 

روزنامه تایمز بریتانیا خبر داد

همکاری سعودی ها با اسراییل برای حمله احتمالی به ایران

اسراییلی ها برای حمله به ایران تا کنون مانورهای زیادی برگزار کرده اند . آنها می خواهند مطمئن شوند عملیات هوایی آنها علیه تاسیسات هسته ای ایران موفق خواهد بود و هیچ هواپیمایی سرنگون نخواهد شد . تمامی این اقدامات و مانورهای اسراییل با موافقت و اطلاع آمریکا انجام می شود.

روزنامه تایمز چاپ بریتانیا روز شنبه ( 22 خرداد) با انتشار گزارشی ادعا کرد که مقامات عربستان سعودی به اسراییل اجازه داده اند که برای حمله به ایران از بخشی از حریم هوایی این کشور استفاده کند .

به گزارش عصر ایران، این روزنامه بریتانیایی به نقل از یک منبع آگاه نظامی آمریکا در منطقه نوشت : " عربستان سعودی یک کریدور هوایی ویژه در شمال این کشور را بدین منظور در اختیار اسراییل قرار داده است ."

این روزنامه در ادامه می نویسد که اسراییل حالا برای حمله به ایران علاوه بر عربستان نیاز به یک مسیر هوایی دیگر دارد .

این مقام آمریکایی به روزنامه تایمز گفت : " اسراییلی ها برای حمله به ایران تا کنون مانورهای زیادی برگزار کرده اند . آنها می خواهند مطمئن شوند که عملیات هوایی آنها علیه تاسیسات هسته ای ایران موفق خواهد بود و هیچ هواپیمایی سرنگون نخواهد شد . تمامی این اقدامات و مانورهای اسراییل با موافقت و اطلاع آمریکا انجام می شود. "

تایمز در ادامه به نقل از یک منبع دولتی در عربستان که نخواسته است نامش فاش شود می نویسد : " عربستان و اسراییل هر دو دغدغه و نگرانی های مشترکی درباره فعالیت های هسته ای ایران دارند و همه این را می دانند . ریاض در صورتی که اسراییل قصد حمله به ایران را داشته باشد این مسیر هوایی را در اختیار قرار خواهد داد ."

این روزنامه در ادامه 4 هدف اصلی و اولیه اسراییل برای حمله به ایران را تاسیسات غنی سازی نطنز و قم ، راکتور آب سنگین اراک و تاسیسات بازفراوری اورانیوم در اصفهان می داند .

تایمز می نویسد دومین اولویت اسراییل نابودی نیروگاه هسته ای در بوشهر خواهد بود . با این حال این روزنامه می افزاید که اسراییل برای حمله به ایران مشکلات زیادی در پیش رو دارد نخست آنکه اسراییل باید مجهز به هواپیماهایی باشد که قادر باشد 2250 کیلومتر مسافت را پیموده و بعد از انجام عملیات برگردد . دوم اینکه اسراییل باید کریدورهای هوایی امنی را از فراز عراق ، عربستان و اردن برای این منظور در اختیار داشته باشد .

تایمز می نویسد که در زمان نخست وزیری ایهود اولمرت ، رژیم اسراییل برای حمله به ایران و اجازه گرفتن از مقامات عربستانی برای در اختیار قرار دادن یک کریدور هوایی با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرده بود ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : همکاری سعودی هابااسراییل برای حمله ایران