همه چیز درباره ولینگتون، پایتخت زیبای نیوزلند : گرچه ولینگتون دورافتاده‌ترین ...


گرچه ولینگتون دورافتاده‌ترین پایتخت دنیاست، اما بدون شک در زمره یکی از زیباترین آنها نیز به شمار می‌رود. ولینگتون مانند یک گوهر زیبا در تاج روستایی نیوزلند می‌درخشد... وب سایت همشهری شش و هفت -  فاطمه عسگری‌آزاد: گرچه ولینگتون دورافتاده‌ترین پایتخت دنیاست، اما بدون شک در زمره یکی از زیباترین آنها نیز به شمار می‌رود. ولینگتون مانند یک گوهر زیبا در تاج روستایی نیوزلند می‌درخشد؛ جذاب‌ترین کلانشهر این کشور که جزو محبوب‌ترین پایتخت‌های دنیا در لیست‌های گردشگری است. پایتخت کشور نیوزلند در قسمت جنوب غربی جزیره شمالی میان تنگه کوک و رشته کوه ریموتاکا خودنمایی می‌کند.

معماری تاریخی و مدرن ولینگتون به همراه اسکله‌ شلوغ و سواحل دلفریب از یک طرف و خانه‌های ییلاقی که در دامنه‌های شیب دار ساخته شده و توسط پارک‌ها و جنگل‌های طبیعی احاطه شده از طرف دیگر اقامت در این شهر را با هر شهر دیگری متفاوت ساخته است. تنها راه دسترسی به بسیاری از خانه‌های ولینگتون استفاده از جاده‌های پیچ در پیچ و سرسبزی است که قدم زدن در آنها خالی از لطف نیست.

پایتخت نیوزلند , جمله زیبای درباره مرداد , شعر های زیبا درباره عید فطر اشعار زیبای عید فطر مولوی

 بعد از اوکلند که بیشتر پایتخت تجاری است نیوزلند دومین شهر پر جمعیت این کشور و پایتخت فرهنگی آن به شمار می‌رود. اگر به دنبال خوشگذرانی در کنار یک طبیعت بکر و فراموش نشدنی هستید نیوزلند شهری است که باید به آن سفر کنید؛ خصوصا در اواخر تابستان که شهر میزبان جشنواره‌های متعددی است و بیشتر جامه هنری به تن می‌کند.

درست است که ولینگتون یک بندر فوق‌العاده زیباست که در میان تپه‌های سبز جنگلی قرار گرفته اما جذابیت این شهر تنها منحصر به جاذبه‌های طبیعی آن نیست و موزه‌ها و میراث فرهنگی این شهر را نباید دست کم گرفت. به سمت سواحل غربی که حرکت کنید چهره شهر به مرکز انرژی و خلاقیت تغییر می‌کند. باید ساعتی در یک کافه روباز بنشینید و از تماشای منظره و طبیعت اطراف لذت ببرید تا به درستی درک کنید که مردم این شهر در چه محیطی تنفس می‌کنند.

تقویم سفر

نیوزلند در نیم‌کره جنوبی کره زمین است. بنابراین تمام فصل‌های آن در تضاد با نقاطی است که در نیم‌کره شمالی زمین قرار دارند. با این وجود تمام فصل‌های سال برای سفر به پایتخت نیوزلند به نوعی مناسب است. گرم‌ترین ماه‌های سال در نیوزلند آذر، دی و بهمن است و بهار از شهریور آغاز می‌شود. حداکثر دمای روز در فصل تابستان 15 تا 30 درجه است، در پاییز 10 تا 25 و در زمستان 5 تا 18. اگر می‌خواهید از شلوغی‌های ولینگتون فرار کنید و از سوی دیگر در مسیرهای پیاده روی و کوه نوردی لذت تماشای مناظر منحصر به فرد را به تنهایی تجربه کنید فصل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این شهر است.

بازیابی هنر هفتم در ولینگتون

ولینگتون با مناظر فوق‌العاده و طبیعت بکر در بسیاری از آثار بزرگ سینمای جهان درخشیده است. اگر نگاهی به فیلم‌های مطرح سینمایی و ژانرهای مختلف به خصوص تخیلی، ماجراجویانه و فانتزی بیندازید ردپای جاذبه‌های این شهر را پیدا خواهید کرد. در ادامه شما را با مشهورترین فیلم‌هایی که در این شهر فیلمبرداری شده آشنا خواهیم کرد.

سه گانه ارباب حلقه‌ها

ارباب حلقه‌ها شاید مشهورترین فیلمی باشد که در پایتخت نیوزلند فیلمبرداری شده است. در واقع تمام سه گانه این فیلم در ولینگتون فیلمبرداری شده و صحنه‌هایی که چشم انداز بی نظیری از کره زمین به تصویر کشیده می‌شود به خوبی بازگوکننده زیبایی‌های بکر ولینگتون است.

سه گانه هابیت

بازهم سه گانه هابیت که یک فیلم فانتزی ماجرایی است در طبیعت بکر ولینگتون به تصویر کشیده شده است. داستان فیلم سفری دور و دراز برای یافتن گنجینه‌های افسانه‌ای است که دو قسمت اول آن به طور کامل در نیوزلند فیلمبرداری شده است.

نامه زیبای یک مادر به دخترش درباره پیر شدن  , سخنان زیبای استاد قرایتی درباره حجاب , درباره ما

سه گانه نارنیا

 فیلم تاریخ نگاری نارنیا فیلمی است که بر اساس رمان‌های هفتگانه فانتزی سی اس لوئیس نوشته شده. این فیلم که اثری کلاسیک در حوزه کودک و نوجوان است در ولینگتون فیلمبرداری شده و چشم انداز زیبای شهر رابه نمایش گذاشته.

چگونه برویم؟

كشور نیوزلند در ایران سفارتخانه دارد اما این سفارتخانه امكان صدور ویزای توریستی برای ایرانیان را ندارد و باید برای دریافت ویزای توریستی این کشور به كشور امارات و شهر دبی سفر كنید و مراحل گرفتن ویزا را در آنجا طی كنید. برای درخواست ویزا باید اصل گذرنامه، دو قطعه عکس، ترجمه شناسنامه، برگه رزرو هتل، بلیت هواپیما، مدارک مالی و هزینه درخواست ویزا را همراه خود داشته باشید. برای رسیدن به ولینگتون از تهران پرواز مستقیمی وجود ندارد و شما می‌توانید از خطوط هوایی امارات، قطر و ترکیش استفاده کنید.

نیوزلند , درباره الی , درباره همه چیز

غذاهای دریایی لذیذ

گفته می‌شود ولینگتون بیش از سرانه نیویورک کافه و رستوران دارد و شب زنده داری در این شهر طولانی‌تر از هر پایتخت دیگری است. مردم ولینگتون اشتهای پایان ناپذیری در تاسیس رستوران‌ها و کافه‌های شهر دارند. علاوه بر این برندهای مشهور خوردو خوراک هم در تمام شهر در دسترس هستند. کشاورزی غنی باعث شده تمام مواد مورد نیاز برای آشپزی در دسترس آشپزهای شهر باشد و همین طعم غذاهای پایتخت نیوزلند را منحصر به فرد کرده است.

وقتی صحبت از غذاهای دریایی می‌شود ولینگتون رستوران‌های دریایی شگفت انگیزی دارد و بهترین رستوران‌های دریایی در نیوزلند از آن ولینگتون است. ماهی تازه به همراه سبزیجات در اکثر منوهای غذایی این شهر پیدا می‌شود اما اگر به دنبال رستوران‌های دریایی خاص هستید بهتر است سری به رستوران‌های زیر بزنید. در رستوران شد5(Shed 5)  که در خیابان کوینز وارف(Queens Wharf) واقع شده، می‌توانید مشهورترین سرآشپز شهر را بیابید که در یک محیط کاملا رمانتیک برای شما بهترین غذای دریایی عمرتان را طبخ می‌کند. فیشرمنز تیبل(Fishermans Table) در خیابان پایکاکاریکی(Paekakariki) با بشقاب میکسش مشهور است.

در رستوران اورگاتا فیش شاک(Ortega Fish Shack) در خیابان ماجوریبانکس (Majoribanks) که به شکل یک رستوران شیک ساحلی طراحی شده تمام غذاهای دریایی سنتی و لذیذ هستند. ماهی قزل آلای تند و میگوی سرخ شده از غذاهای محبوب این رستوران به شمار می‌رود.

پایتخت , بانک کتاب پایتخت , پاساژ پایتخت

گردش با ماشین کابلی

ولینگتون یک سیستم حمل و نقل مجهز و کارآمد دارد و که این امکان را به مسافران می‌دهد که بدون خودروی شخصی به راحتی از جاذبه‌های شهر دیدن کنند. اتوبوس عمومی این شهر روزانه از ساعت هفت تا 23 در اکثر راه‌ها و مراکز تفریحی مشغول فعالیت است. شما می‌توانید بلیت‌های روزانه برای گردش در شهر تهیه کنید و با بلیت خانواده امکان گردش دو بزرگسال و پنج کودک فراهم است. تاکسی نیز در اکثر نقاط گردشگری، اسکله و ایستگاه راه آهن وجود دارد. اگر شما برای گرفتن تاکسی تلفن بزنید هزینه‌ای هم برای آمدن تاکسی به محلتان متقبل می‌شوید. استفاده از اتومبیل شخصی برای گردش در پایتخت نیوزلند چندان توصیه نمی‌شود زیرا مشکل پارکینگ در بخش مرکزی این شهر جدی است. ماشین‌های کابلی هم که مسافران را از اسکله لمبتون به باغ گیاهشناسی می‌برند یکی از وسایل گردشگری مناسب برای توریست‌هاست.

پایتخت کانادا , درباره , پایتخت فیلیپین

بهترین مکان اقامت

هزینه اقامت در ولینگتون گران‌تر از سایر شهرهای منطقه است اما اگر گزینه‌های نزدیک به مرکز شهر را انتخاب کنید می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

بهترین هتل شهر

هتل 5 ستاره اینترکونتیننتال در نزدیکی اسکله بندر واقع شده و تنها هشت کیلومتر از فرودگاه بین المللی ولینگتون فاصله دارد. سالن بدنسازی و مرکز تناسب اندام و دو رستوران و کافه از امکانات این هتل است. اتاق‌های بزرگ و مبلمان زیبا و مجهز اتاق‌های این هتل را از سایر هتل‌های شهر مجزا کرده است. تمام اتاق‌ها مجهز به تلویزیون‌های کابلی، حمام بزرگ و مدرن است. اگر در این هتل اقامت کنید بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در دسترس شماست؛ از جمله خط ساحلی و موزه نیوزلند. برای اقامت در این هتل باید شبی 110 دلار بپردازید.

عکس نوشته درباره برادر برای پروفایل , پایتخت گرجستان , درباره محرم

شهرت همیشگی

شهرت هتل ویکتوریا کورت هنوز هم در شهر ولینگتون زبانزد مردم و مسافران است. سوییت‌های این هتل با اتاق‌های بزرگ که برای شش نفر به راحتی قابل استفاده است مبلمان و تخت‌های زیبایی هم دارد. اتاق‌های این هتل بالکن خصوصی، یک آشپزخانه و پارکینگ رایگان هم دارند و پیاده تا موزه مشهور «ته پاپا» تنها 10 دقیقه راه است. این هتل که در قلب شهر ولینگتون واقع شده تمامی امکانات ضروری برای یک اقامت طولانی مدت را به قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای اقامت در این هتل باید شبی 90 دلار بپردازید.

ارایش زیبای , فونت های زیبای فارسی , پایتخت سوید

نمای زیبای شهر

تمام 21 اتاق متل کپیتال نمای زیبایی به شهر ولینگتون دارد به ویژه اتاق‌های لوکس آن که برای اقامت پنج نفر مناسب هستند.

با یک پیاده روی پنج دقیقه‌ای می‌توانید به مرکز کافه‌ها و رستوران‌های ولینگتون برسید و موزه ته پاپا با ماشین تنها هشت دقیقه از هتل فاصله دارد.

 این متل شش طبقه دارد و اگر دوست دارید از نمای زیبای شهر استفاده کنید می‌توانید اتاق‌های طبقات بالاتر را برگزینید. برای اقامت در این متل باید شبی 70 دلار بپردازید.

سایت درباره همه چیز , پایتخت تبت , پایتخت چین

ارزان و مجهز

خوابگاه مسافری(هاستل) کمیریج با اتاق‌های مجهز و بزرگ هم یکی دیگر گزینه‌های ارزان و مناسب برای اقامت در ولینگتون است. این هتل در قرن 19 در مرکز شهر ولینگتون ساخته شده و تنها سه دقیقه از منطقه تفریحی کورتنی فاصله دارد. یک کافه و رستوران و اینترنت رایگان به مدت 30 دقیقه در هر روز از امکانات این هتل است. از آنجایی که این هتل در مرکز شهر واقع شده بین ساعت‌های 21 تا سه شب صداهای اطراف هتل برای مهمانان آزار‌دهنده است. بنابراین توصیه می‌کنیم اتاق‌های قسمت جنوبی هتل را رزرو کنید. برای اقامت در این خوابگاه مسافری باید شبی 13 دلار بپردازید.

متن درباره برف , سریال پایتخت , جملات زیبای انگلیسی



72 ساعت در پایتخت نیوزلند

ممکن است در وهله اول ولینگتون شهر کوچکی به نظر بیاید اما همین شهر پر است از مناظر زیبا و کافه‌های هیجان انگیز. اگر دوست دارید در آغوش یک تپه جنگلی در امتداد خلیج قدم بزنید ولینگتون شهر شماست، فقط باید کفش پیاده روی مناسب همراه داشته باشید و دل‌تان را به طبیعت منحصر به فرد شهر بزنید. اگر اهل موزه رفتن و خرید کردن هم هستید باز ولینگتون گزینه‌های مناسبی پیش رویتان می‌گذارد.

روزاول:گردش تاریخی

روز اول سفرتان را باید به بازدید از نقاط تاریخی و موزه‌های شهر اختصاص دهید. آشنایی با فرهنگ مردم نیوزلند و قبایل گذشته آن در پایتخت این کشور آسان‌تر است.

موزه نیوزلند

موزه نیوزلند یا موزه ته پاپا(Te Papa) بهترین موزه  برای آشنایی با تاثیر نیروهای طبیعی در شکل گیری زندگی و فرهنگ مردم نیوزلند است. در این موزه شما می‌توانید با فرهنگ مردم مائوری که اولین ساکنان این خطه بودند آشنا شوید و تاریخ اجتماعی این سرزمین  را از نظر بگذرانید. در این موزه نمایشگاه‌های مختلفی وجود دارد از کاخ زلزله گرفته تا 11 گالری آثار هنری هنرمندان نیوزلند و جزیره اقیانوس آرام.

تحقیق درباره ی ابوعلی بلعمی , پایتخت اتریش , درباره ایران

موزه شهر ولینگتون و دریا

با استفاده از هنر چند رسانه‌ای تاریخ ولینگتون در این موزه کوچک به خوبی به نمایش درآمده است. ساختمان موزه که خود یک اثر تاریخی محسوب می‌شود در گذشته متعلق به فروشگاه‌های اولیه ولینگتون بوده است. شما می‌توانید بازسازی وقایع تاریخی پایتخت نیوزلند را در این موزه به شکل زنده ببینید. از جمله فاجعه سال 1968 که طی طوفانی یك کشتی در نزدیکی شهر غرق شد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

پایتخت 5 , زلزله نیوزلند , پایتخت نروژ

کلبه تاریخی

قدیمی‌ترین کلبه بازمانده در ولینگتون به ویلیام‌والیس تعلق دارد که در سال 1850 برای خانواده‌اش ساخته شده است. این خانه به دقت بازسازی و تلاش شده كه تا تمام وسایل و مبلمان خانه او به شکل اولیه در آن حفظ شود تا نماینده زندگی خانوادگی پیشگامان نیوزلند باشد. چهار بار در روز امکان بازدید از خانه به همراه راهنما وجود دارد و این مکان برای کسانی که به تاریخ اجتماعی و فرهنگی نیوزلند علاقه دارندتوصیه می‌شود.

پایتخت المان , پایتخت بلغارستان , پایتخت اوکراین



روزدوم:ماجراجویی در طبیعت

طبیعت بکر و منحصر به فرد ولینگتون در تمام دنیا مشهور است؛ کشف تپه‌های سرسبز و حیوانات عجیب و غریب یکی از لذت‌های فراموش نشدنی سفر به این شهر است.

ماشین‌های عتیقه

ماشین کابلی‌های عتیقه ولینگتون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر است. این ماشین‌ها از سال 1912 مسافران را در مسیری خوش منظره و زیبا هدایت می‌کنند؛ مسیری با تمام زیبایی های آرامش بخش ولینتگون. اگر دوست دارید مناظر شهر را به طور کلی ببینید و یا اگر مشتاق عکاسی هستید نباید این ماشین‌ها را از دست بدهید. در ترمینال ماشین‌های کابلی هم موزه‌ای وجود دارد که ماشین‌های اولیه این مسیر را می‌توانید در آنجا ببینید.

متن ادبی درباره برف , پایتخت ایسلند , پایتخت مجارستان

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی ولینگتون دروسعت 25 هکتار که در دامنه کوه‌های شهر واقع شده یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر است. قدم زدن در میان جنگل‌های سوزنی، تخت‌های گل و آشنایی با حیات گیاهی این منطقه لذت وافری دارد. باغ رز بانو نورود(The Lady Norwood Rose Gardens) با110 گونه رز یکی از دیدنی‌ترین باغ‌های این مجموعه است. رصد خانه کارتر هم مکان مناسبی برای رصد افلاک در میان باغ گیاه‌شناسی است.

البوم تصاویر زیبای آتیلا پسیانی , پایتخت اسپانیا , پایتخت برزیل

تماشای پرنده کیوی

زلاندیا منطقه حفاظت شده، طبیعت و حیات‌وحش منحصر به فرد نیوزلند را به رخ توریست‌ها می‌کشد. زلاندیا 225 هکتار پناهگاه حیات وحش شهر است که تنها دو کیلومتر از شهر مرکزی فاصله دارد. در اینجا شما می‌توانید با پرندگان بومی و گونه‌های در حال انقراض و خطر آشنا شوید. در زلاندیا 100 گونه پرنده کیوی که در تور شبانه به وضوح بیشتری معلوم هستند نگهداری می‌شوند که بسیار دیدنی است. علاوه بر آن خزندگان مشهور نیوزلند مانند سوسمار پل دماغی یا توآتارا هم در این پارک برای توریست‌ها بسیار جذاب است.

شعر درباره ادبیات بومی , بازار کامپیوتر پایتخت , شعر درباره امام زمان



روزسوم:هنر معاصر

ردپای تاریخ و هنر معاصر نیوزلند را باید در ولینگتون دنبال کرد؛ در کافه‌ها و گالری‌های شلوغ این شهر.

خانه منسفیلد

خانه چوبی کوچکی که در حومه شهر ولینگتون واقع شده خانه دوران کودکی مشهورترین نویسنده نیوزلند است. کاترین منسفیلد( 1888-1923) كه نویسنده داستان‌های کوتاه با نثر مدرن بود، نفوذ بسیاری بر نویسندگان داخلی و خارجی داشته است. بیشتر داستان‌های او زمانی که در لندن زندگی می‌کرد نوشته شده است و او یکی از دوستان صمیمی ویرجینیا ولف بود. با این حال دولت نیوزلندخانه‌ای را که او در آن متولد شده و رشد کرده را بازسازی و به موزه منسفیلد تبدیل کرده ‌است.

پایتخت مالدیو , حدیث درباره اربعین , شعر درباره عاشورا

گالری ولینگتون

گالری ولینگتون در ساختمان تاریخی کتابخانه شهر قرار دارد و یکی از محیط‌های پیشرو در هنر معاصر شهر به شمار می‌رود. در طول سال نمایشگاه‌های موقت متعددی در این مکان برگزار می‌شود و هنرمندان بین‌المللی بسیاری از آن استقبال می‌کنند. گالری هنرهای تجسمی، نمایشگاه نقاشی، عکاسی و مجسمه سازی از گالری‌های ثابت این مجموعه است.

ساختمان کندویی

مشهورترین نماد ولینگتون ساختمان پارلمان نیوزلند است که شبیه کندوی عسل ساخته شده است. این سازه توسط معمار مشهور انگلیسی سر باسیل‌اسپنس بین سال‌های 1964 و 1979 ساخته شده است. در کنار این ساختمان می‌توانید خانه قدیمی پارلمان را که در سال 1907 در سبک نئوکلاسیک ساخته شده ببینید. تورهای بازدید از ساختمان پارلمان هر روز از ساعت 10 تا 16 به صورت رایگان برگزار می‌شود و شما می‌توانید تاریخ معاصر نیوزلند را در این تورها از نظر بگذرانید. باغ پارلمان نیز در اطراف ساختمان با مجسمه جان سدون نخست وزیر نیوزلند دیدنی است.

 اگر دوست دارید در آغوش یک تپه جنگلی در امتداد خلیج قدم بزنید ولینگتون شهر شماست، فقط باید کفش پیاده روی مناسب همراه داشته باشید و دل‌تان را به طبیعت منحصر به فرد شهر بزنید. اگر اهل موزه رفتن و خرید کردن هم هستید باز ولینگتون گزینه‌های مناسبی پیش رویتان می‌گذارد.

انشا درباره محرم , شعر درباره امام حسین , پایتخت سوییس


ویدیو : همه چیز درباره ولینگتون، پایتخت زیبای نیوزلند