همه لیگ‌های جهان را تعطیــل كنید! /كروش می‌خواهد به جام جهانی برود : همه لیگ‌های ...



مادر داعش رای نیاورد اوباما آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود  , سازمان ملل هم می‌‌خواهد به فضا برود , دبی صاحب سریع ترین وسیله نقلیه جهان خواهد شد gooya

همه لیگ‌های جهان را تعطیــل كنید! /كروش می‌خواهد به جام جهانی برود

احتمالا تنها خبری كه كروش از لیگ ایران دارد، تاریخ پایان آن است اما كروش باید به تاریخ پایان بوندس‌لیگا‌ (21 اردیبهشت)، لیگ برتر انگلیس (22 اردیبهشت)، لیگ هلند (29 اردیبهشت)، لیگ 2 اسپانیا (20 خرداد) و ... نیز توجه كند. تاریخ بازی‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم از یاد كروش رفته. شاید كروش می‌خواهد همه لیگ‌های جهان را زودهنگام تعطیل كند!

برنامه‌ریزان لیگ انگار می‌دوند و برنامه می‌نویسند. این خواسته كارلوس كروش است، خواسته‌ای كه سازمان لیگ به آن تن داده تا دیگر اعتراض‌های سرمربی تیم ملی ایران را نشنود. سازمان لیگ هرگاه مقابل خواسته‌های كروش مقاومت كرد و برای اعتبار لیگ و جام حذفی اهمیتی قایل شد، صدای اعتراض كروش را شنید، اعتراض و قهر و البته اتهام.


قرار این است كه لیگ اوایل اردیبهشت تمام شود، پایانی زودهنگام برای لیگی كه عجولانه برگزار شد. این عجله در برگزاری لیگ اما برای تیم ملی آن حاصلی را ندارد كه خیال كرده‌ایم. كروش كه برگزاری عجولانه لیگ را می‌خواهد و حتی از برگزاری جام حذفی رنج می‌برد (!) انگار به این نكته بی‌توجه است كه با پایان زودهنگام لیگ برتر، باز هم تیمش را نمی‌تواند به اردو ببرد.


لیگ تمام می‌شود اما 7 لژیونر تیم ملی در اولین اردوهایی كه كروش برای شروعش لحظه‌شماری می‌كند، حاضر نخواهند بود. دژاگه چگونه می‌تواند به اردوهای بلندمدت تیم ملی برسد؟ قوچان‌نژاد، جباری، جهانبخش، شجاعی و ... چطور؟


اشكان دژاگه روز 22 اردیبهشت از لیگ برتر فارغ می‌شود، تا آن روز دژاگه چگونه می‌تواند به اردوهای بلندمدت كروش بیاید؟ علیرضا جهانبخش تا 29 اردیبهشت در لیگ هلند خواهد ماند و دنیل داوری تا 21 اردیبهشت ماه در بوندس لیگا خواهد بود. لیگ دسته دوم اسپانیا اما دیرتر به پایان می‌رسد و شجاعی تا 20 خرداد باید در دسته دوم اسپانیا بازی كند، یعنی تا چند روز قبل از جام جهانی. به این دلیل كه احتمالا تعداد بازیكنانی كه از لیگ 2 اسپانیا در جام جهانی بازی خواهند كرد،

 

انگشت‌شمار است و شاید فقط شجاعی از آن لیگ به جام جهانی برود، آن لیگ بسیار دیرهنگام تمام می‌شود و تاریخش با جام جهانی هماهنگ نیست. البته بی‌تردید باشگاه لاس‌پالماس مجبور خواهد شد در فرصت‌های قانونی شجاعی را پیش از جام جهانی در اختیار تیم ملی ایران قراردهد.


كروش اما می‌خواهد لیگ تمام شود، حتی در اواخر فروردین‌ماه. كروش با این خواسته‌اش به كجا خواهد رسید؟ برگزاری اردوها بدون حضور لژیونرها و بدون حضور بازیكنان استقلال، سپاهان، فولاد و تراكتورسازی (البته اگر فولاد بازیكنی در تیم ملی داشته باشد) كه درگیر لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود، چه فایده‌ای برای تیم ملی خواهد داشت؟ تیم ملی می‌تواند با بازیكنان دیگری اردوهایش را شروع كند اما اردوهای پیش از جام جهانی كه اردوهای شناسایی بازیكن نیست

 

بلكه اردوهای تیم‌سازی و هماهنگی است و تیم‌سازی و هماهنگی بدون مردان اصلی تیم ملی چگونه ممكن خواهد بود؟ برای كارلوس كروش نكته دیگری نیز بی‌اهمیت است، اینكه فوتبال ایران حدود 4 ماه تعطیل خواهد شد و این تعطیلی طولانی آسیب‌های جدی به فوتبال ایران می‌رساند. تعطیلی خارج از عرف لیگ برتر، تیم‌ها را با بحران‌هایی مشخص و ناشناخته مواجه می‌كند.


خیل بازیكنانی كه 4 ماه تعطیل خواهند بود و بدون تمرین و مسابقه روزگار می‌گذرانند، باشگاه‌هایی كه نمی‌توانند برنامه روشنی داشته باشند و باید زودهنگام كار این فصل را تمام كنند و منتظر بمانند تا پس از جام جهانی، نقل و انتقالات و بدنسازی را شروع كنند.


یك فوتبال تعطیل شده كه از اردیبهشت تا پایان مردادماه درگیر جام جهانی است، دست‌كم یك ماه بیشتر از تمام تیم‌های جهان! این محصول كارلوس كروش است، محصولی غیرحرفه‌ای كه فوتبال ایران را گرفتار خواهد كرد. فارغ از این لیگ عجولانه كه خود هزار و یك آسیب دارد، آن اردوهای بی‌حاصل بدون حضور بازیكنان اصلی تیم ملی نیز ارمغانی برای تیم ملی نخواهد داشت.


جام جهانی از 13 ژوئن تا 13 جولای برگزار خواهد شد و تیم ایران اگرچه بی‌تردید بسیار زودتر از 13 جولای به تهران برمی‌گردد اما پس از آن فوتبالی خواهیم داشت كه یك فرصت یك ماهه را پیش از جام جهانی به بطالت گذرانده.


فدراسیون فوتبال به جای آنكه در روزهای فیفا بازی‌های دوستانه برای تیم ملی برگزار كند، تمام وظایف و مسوولیت‌هایش را نادیده گرفته و به یك خواسته‌ای از خواسته‌های كروش تن داده كه از بقیه غیرحرفه‌ای‌تر است، به پایان زودهنگام لیگ كه هیچ حاصلی هم برای تیم ملی نخواهد داشت و نشانه دیگری است از بی‌اعتنایی كارلوس كروش به لیگ برتر، یك بی‌اعتنایی سابقه‌دار!


كروش اما حتی به این نكته هم توجه ندارد كه در لیگ پرفشار احتمال مصدومیت بازیكنان افزایش می‌یابد و لیگ پرفشار آسیب‌هایی را به بازیكنان وارد می‌كند كه حتی آن تعطیلی خارج از عرف پس از لیگ نیز آن را برطرف نخواهد كرد.

اردوهای عجیبی در انتظار تیم ملی است. لیگ ما زودهنگام به پایان می‌رسد اما پس از آن كروش باید اردوهایی را برگزار كند كه در آن لژیونرها غایب هستند و بازیكنان 4 تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نیز با تیم‌های باشگاهی خود خواهند بود. كروش در آن اردوها چه اهدافی را دنبال خواهد كرد؟ كروش و مهم‌تر از او تیم ملی ایران از پایان زودهنگام لیگ چه نصیبی می‌برند؟

/ایران ورزشی


ویدیو : همه لیگ‌های جهان را تعطیــل كنید! /كروش می‌خواهد به جام جهانی برود