همه برای استقلال بازی کردند جز خودش : حفظ صدرنشینی استقلال در هفته‌ای که مدعیانی ...


حفظ صدرنشینی استقلال در هفته‌ای که مدعیانی همچون سپاهان و استقلال خوزستان متوقف شدند، تساوی بد موقع ذوب، برد پرسپولیس، صبا، تراکتورسازی و شکست سایپا از مهمترین اتفاقات هفته نهم لیگ برتر بود. خبرگزاری مهر: هفته نهم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شد اما تغییری در صدر و قعر جدول بوجود نیامد تا همچنان استقلال تهران صدرنشین باشد و فولاد خوزستان در آخرین رتبه جدول.

در نخستین مسابقه هفته، پرسپولیس بار دیگر در خارج از خانه به پیروزی ارزشمندی دست یافت و با تکیه بر ۳ امتیاز این بازی، یک پله در جدول لیگ صعود کرد. سرخپوشان تهرانی که تا پایان هفته ششم تنها ۴ امتیاز گرفته بودند، در ۳ هفته گذشته ۷ امتیاز گرفتند تا به وضعیت خود سروسامان دهند. همچنین این برد تا حدودی درد درگذشت هادی نوروزی کاپیتان این تیم را التیام بخشید تا این تیم با شرایط روحی-روانی بهتری در دو بازی بعدی خانگی برابر ملوان و استقلال تهران به میدان برود. البته سیاه‌جامگان با این باخت یک پله سقوط کرد و به مثلث قعرنشینان رفت.

سپس در انزلی، سپاهان مقابل ملوان متوقف شد، نتیجه‌ای که از صدرنشینی موقت این تیم اصفهانی ممانعت کرد تا چهارمین بازی بدون برد شاگردان حسین فرکی رقم بخورد. ملوان هم با از دست دادن ۲ امتیاز خانگی، دو پله سقوط کرد و به رده هشتم رفت.

در آخرین بازی روز نخست هم تراکتورسازی در روزی که طلسم عدم گلزنی حمزه یونس و بختیار رحمانی دو مهاجم این تیم شکست، دومین باخت متوالی در لیگ را به سایپا تحمیل کرد. تراکتورسازی با این برد و صعود ۳ پله‌ای، به جایگاه ششم رسید و به نظر می‌رسد روزهای بحرانی را پشت سرگذاشته است. همچنین سایپا با این باخت از رتبه پنجم به رده دهم سقوط کرد تا بیشترین سقوط را در بین تیم‌های هفته داشته باشد.

روز دوم از هفته نهم با ۴ بازی همزمان آغاز شد که در اصفهان، ذوب‌آهن نتوانست برابر میهمانش گسترش فولاد پیروز شود تا فرصتی بزرگ برای صعود از رده چهارم به دوم را به راحتی از دست بدهد. گسترش هم با این تساوی و سقوط دو پله‌ای در جدول، به رده نهم سقوط کرد.

در دیگر بازی همزمان، نفت تهران در خانه با ۲ گل راه‌آهن را از پیش‌رو برداشت تا نخستین بردش در این رقابتها را کسب کرده و با صعود یک پله‌ای از مثلث قعرنشیان دور شود. راه‌آهن این باخت به رده دوازدهم رفت. همچنین در قم، صبا شکست یک بر صفر برابر فولاد را با برتری ۲ بر یک عوض کرد تا فولادی‌‌ها همچنان در حسرت پیروزی در لیگ پانزدهم باقیمانده و رکورد بدون بردشاان را ادامه دهند. صبا با این برد به پنجم صعود کرد اما فولاد باز هم در قعرجدول باقی ماند.

در ورزشگاه آزادی هم دو تیم آبی‌پوش لیگ یعنی استقلال تهران و استقلال اهواز برابر هم به میدان رفتند که آبی‌پوشان پایتخت شکست برابر همنام خوزستانی خود را با تساوی یک بر یک عوض کردند اما به لطف این تساوی، در رده نخست باقی مانده و استقلال خوزستان را در رده سوم نگه دارد.

در آخرین مسابقه هفته هم استقلال اهواز در ادامه روزهای بحرانی‌اش در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب پدیده مشهد شد تا باز هم در رده پانزدهم باقی بماند. پدیده هم با این برد و صعود ۳ پله‌ای در جدول لیگ، به جایگاه هفتم رسید.

نتایج کامل دیدارهای هفته نهم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور، به شرح زیر است:

* سیاه‌جامگان مشهد یک - پرسپولیس تهران ۲

گل‌ها: علیرضا نقی‌زاده (۸۲) برای سیاه‌جامگان - رامین رضائیان (۴۰) و فرشاد احمدزاده (۷۲) برای پرسپولیس

* ملوان بندرانزلی صفر - سپاهان اصفهان صفر

* تراکتورسازی تبریز ۲ - سایپا تهران صفر

گل‌ها: حمزه یونس (۲۶) و بختیار رحمانی (۵۳) برای تراکتورسازی

* صبای قم ۲ - فولاد خوزستان یک

گل‌ها: امیرحسین صادقی (۶۴) و محمد قاضی (۸۲) برای صبای قم - ساسان انصاری (۲۲) برای فولاد

* نفت تهران ۲ - راه‌آهن تهران صفر

گل‌ها: وحید امیری (۲۴) و ارسلان مطهری (۸۹) برای نفت تهران

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - گسترش‌فولاد تبریز صف

* استقلال تهران یک - استقلال خوزستان یک

گل‌ها: پرو پئیچ (۴۴) برای استقلال تهران - عقیل کعبی (۳۸) برای استقلال خوزستان

* استقلال اهواز - پدیده مشهد ۳

گل‌ها: سعید سالارزاده (۳۹) و فرزاد آشوبی (۶۴- پنالتی) برای استقلال اهواز - یونس شاکری (۳۸) و محسن یوسفی (۵۸ و ۶۲) برای پدیده مشهد

جدول آقای گل

۶ گل: مهدی طارمی (پرسپولیس) و مهرداد محمدی (راه‌آهن)
۵ گل: امید ابراهیمی (استقلال)
۴ گل: حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان)
۳ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)، محسن یوسفی (پدیده)، غلامرضا رضایی (سایپا)، محمد قاضی (صبای قم)، آرش افشین (ملوان)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد) و احسان حاج‌صفی(سپاهان)


ویدیو : همه برای استقلال بازی کردند جز خودش