همه این غذا را دوست دارند : چرا این دستور آشپزی را دوست داریم: ما بیشتر غذاهایی ...


چرا این دستور آشپزی را دوست داریم: ما بیشتر غذاهایی را که از ماکارونی و پنیر درست شده باشند دوست داریم اما این یکی محبوب ترین آنهاست. درست کردنش آسان است و میتوان آن را روی اجاق یا توی فر درست کرد و بی نهایت طعم پنیری و خامه ای دارد. وب سایت سوران: چرا این دستور آشپزی را دوست داریم: ما بیشتر غذاهایی را که از ماکارونی و پنیر درست شده باشند دوست داریم اما این یکی محبوب ترین آنهاست. درست کردنش آسان است و میتوان آن را روی اجاق یا توی فر درست کرد و بی نهایت طعم پنیری و خامه ای دارد.

زنان چه نوع کیری دوست دارند , زنان چه مردانی را دوست دارند , زنان چه نوع التی را دوست دارند

مواد اولیه :

  • پنیر  (پنیر فتا،تبریزی،رومانو یا پکورینو ) 1 و نیم لیوان - 142 گرم
  • خردل 1 قاشق چایخوری
  • آرد نصف لیوان- 70 گرم
  • کره (بدون نمک) نصف لیوان- 8 قاشق سوپخوری یا 113 گرم
  • پاستا 450 گرم
  • شیر (شیر کامل یا 2 درصد چربی) شیر 5 لیوان - 1182 میلی لیتر
  • فلفل  4 قاشق چایخوری
  • جوز هندی (آسیاب شده) 1/8 قاشق چایخوری
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری یا طبق ذائقه
  • پنیر چدار (تند و سفید) 4 و نیم لیوان - 510 گرم
طرز تهیه:

فر را داغ کنید و ظرف مخصوص فر را آماده کنید

1. اگر ماکارونی و پنیر را به جای روی گاز در فر می پزید فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک ظرف مخصوص فر 3 لیتری را با کره چرب کنید یا اسپری روغن بزنید.
پاستا را بپزید

1. یک قابلمه ی بزرگ آب و نمک را به جوش بیاورید و پاستا را اضافه کنید و طبق دستور روی بسته اما 1 دقیقه کمتر از آنچه ذکر شده بپزید. سپس پاستا را با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید آبش برود.

سس پنیر را آماده کنید

1. شیر را در یک پیمانه ی اندازه گیری مناسب ماکروویو بریزید و 1 تا 3 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود. به جای آن می توانید شیر را در یک شیر جوش بزرگ بریزید و روی شعله ی متوسط گرم کنید.

2. کره را در یک تابه ی بزرگ روی شعله ی متوسط آب کنید. وقتی کره شروع به حباب زدن کرد، آرد را اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا عطر و بوی کره بلند شود. رنگ مخلوط آرد و کره باید قهوه ای روشن شود.

3. در حالی که هم می زنید شیر گرم شده را آهسته داخل مخلوط کره و آرد بریزید. به پختن ادامه دهید. مدام هم بزنید تا سس به غل زدن بیفتد و غلیظ شود.

4. تابه را از روی شعله بردارید. خردل، فلفل ، جوز و 4 لیوان از پنیر چدار و کل پنیر تبریزی را اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا حرارت سس پنیر را آب کنید.

5. بچشید و نمک اضافه کنید. ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم ولی بعضی اوقات پنیر ممکن است شور باشد. پس طبق ذائقه ی خود نمک بزنید.

6. نکته: اگر ترجیح می دهید مراحل بعد برای پختن ماکارونی در فر را انجام ندهید و همین حالا پاستای شسته و آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید و به عنوان ماکارونی و پنیر روی گاز پخته شده با سس سرو کنید.

پاستا را در فر بپزید

1. اگر پاستای شسته و آبکش شده داخل تابه جا می شود آن را به سس پنیر اضافه کنید. اگر نمی شود پاستا و سس را در یک کاسه ی بزرگ دیگر بریزید و خوب هم بزنید.

2. سپس داخل ظرف فری که آماده کرده اید بریزید. نصف لیوان پنیر چدار باقیمانده را روی آن بریزید.

3. 40 دقیقه تا زمانی که حباب درست کند بپزید سپس فر را روی کباب پز بگذارید و 3 تا 5 دقیقه در این حالت بپزید تا رویه ی غذا حالت خشکی پیدا کند و قهوه ای روشن شود.

4. قبل از سرو کردن بگذارید 10 دقیقه بماند


ویدیو : همه این غذا را دوست دارند