همكاری ایران و پاكستان برای مبارزه با تروریسم ضروری است :         مشاور مطبوعاتی ...



 

 

 

جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , روز مبارزه با تروریسم , بهترین dns برای ایران

 

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری:

همكاری ایران و پاكستان برای مبارزه با تروریسم ضروری است

اسلام آباد- مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری چهارشنبه شب درنشستی صمیمی با شماری از سیاستمداران،دانشگاهیان و مدیران رسانه های پاكستانی در محل سفارت كشورمان،ضمن اشاره به وقوع حوادث تلخ تروریستی درمنطقه تصریح كرد:همكاری ایران و پاكستان برای مبارزه و ریشه كنی تروریسم ضروری است.

به گزارش ایرنا،'علی اكبر جوانفكر' كه به دعوت رسمی وزیر اطلاع رسانی دولت فدرال پاكستان،عصر چهارشنبه وارد اسلام آباد شده است،با اشاره به حوادث تروریستی در منطقه،افزود:وقوع مكرر حوادث تروریستی،مساله ای جدی است؛وقتی در داخل پاكستان حادثه تروریستی رخ می دهد،به شدت متاثر می شویم و مطمئن هستیم كه وقوع چنین حوادثی در داخل خاك ایران نیز مردم و دولت پاكستان را ناراحت كرده است.

وی با بیان اینكه مبارزه با تروریسم در منطقه،نیازمند همكاری های نزدیك ایران و پاكستان است،اظهار داشت:ما باید بر مشتركات بین دو كشور تاكید كنیم،همكاری ها و ارتباطات دوجانبه را در همه زمینه ها گسترش دهیم و تنها در این صورت است كه دشمن برای دخالت در مناسبات گرم بین تهران و اسلام آباد فرصتی بدست نمی آورد.

'جوانفكر ' تاكید كرد:همكاری های ایران و پاكستان در همه زمینه ها از جمله انرژی می تواند برای سایر ملت ها الگو باشد.

وی تصریح كرد: تاكید بر مشتركات بین دو كشور و مطالبه كردن از مسوولان و دولتمردان برای افزایش ارتباطات و همكاری ها،یك ضرورت است چرا كه تاكید بر مشتركات، مسیر توسعه روابط دوجانبه را تسیهل و تسریع خواهد كرد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری كشورمان گفت:نزدیكی تهران و اسلام آباد تنها در شاخص های بیرونی آن - مانند كمك های مردم ایران به سیل زدگان پاكستانی و یا كمك های این كشور به مردم زلزله زده بم- خلاصه نمی شود، چرا كه قلب های دو ملت و دولت به یكدیگر نزدیك است.

* پیشرفت های ملت ایران،متعلق به بشریت است

'جوانفكر' در ادامه یكی از زمینه های نزدیكی بین تهران و اسلام آباد را همكاری های علمی دانست و با بیان اینكه ایران امروز در پیشرفت های علمی گام های جهشی را بر داشته است،تصریح كرد:ما پیشرفت و موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متعلق به مردم پاكستان می دانیم و معتقدیم كه پیشرفت و موفقیت های ملت ایران به همه بشریت تعلق دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینكه آقای احمدی نژاد در سفرهای خارجی دستگاه 'نانواسكوپ'- یكی از موفقیت های كوچك ملت ایران در عرصه های علمی - را هدیه می دهند،اظهار داشت:ملت ایران در مناسبات خود با سایر ملت ها،دستاوردهای علمی اش را هدیه می دهد، چرا كه موفقیت های خود را متعلق به ملت ها می داند.

'جوانفكر' حضور بیگانگان در منطقه را از موانع پیشرفت ملت ها و عامل اصلی گسترش ناامنی دانست و گفت:بطور قطع وقتی بیگانگان در منطقه حضور داشته باشند، ملت های منطقه امنیت نخواهند داشت،آنها می خواهند امنیت را از ما بگیرند تا پیشرفت نكنیم.

وی افزود:بیگانگان،عقب مانده نگه داشتن ملت های منطقه را خواستار هستند،آنها می خواهند ملت های مستقل با عقب ماندن از مسیر پیشرفت،به آنها وابسته بشوند، اما اگر آنها از منطقه خارج شوند - كه باید خارج بشوند- امنیت و پیشرفت برای ملت های منطقه حاصل می شود.

وی تصریح كرد:امنیت مقدمه پیشرفت،استقلال و آگاهی است و می توانیم پیش بینی كنیم كه با رفتن بیگانگان از منطقه ، شرایط زندگی ملت ها بهبود می یابد.

'جوانفكر'افزود:بیگانگان اگر از منطقه خارج شوند،دیگر بمباران مراسم جشن های ازدواج ،خیابان ها و خانه های مسكونی مردم بی گناه را شاهد نخواهیم بود،نگرانی و اضطراب از دل های مردم بیرون می رود و صلح و آرامش بر زندگی عادی آنها جاری می شود و بطور قطع در چنین وضعیتی ارتباطات و همكاری ها بین ملت ها بیشتر شده و راه پیشرفت با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

* كاركرد متفاوت رسانه ها در جبهه حق و باطل

مدیر عامل ایرنا در ادامه سخنان خود،كاركرد های متفاوت رسانه ها در جبهه حق و باطل را تشریح كرد و گفت:امروزه می توان كاركرد متفاوت دو جبهه حق و باطل را در صحنه های جهانی مشاهده كرد.

'جوانفكر' با تاكید بر اینكه ملت های مسلمان ایران و پاكستان در جبهه حق قرار دارند،اظهار داشت:شاخص های رسانه های جبهه حق با جبهه استكبار بسیار متفاوت است.

حبهه حق به دنبال روشنگری و تنویر افكار عمومی است اما جبهه باطل به دنبال ابهام و شبهه افكنی،ما برای عدالت تلاش می كنیم و آنها برای ظلم و زورگویی،ما برای وحدت و برادری تلاش می كنیم و رسانه های جبهه باطل،اختلاف و دشمنی را ترویج می كنند،ما همكاری و دوستی را خواستار هستیم و آنها قطع همكاری و توقف ارتباطات و پیگیر تحریم و تهدید را دنبال می كنند،ما به دنبال حقیقت هستیم و راستگویی را ملاك عمل قرارمی دهیم، اما آنها دروغگویی را ملاك عمل خود قرار می دهند.

وی تاكید كرد:ما طرفدار صلح و دوستی بین ملت ها هستیم،اما آنها به دنبال جنگ،خونریزی و لشگر كشی هستند،ما دنبال گفت و گو و تفاهم هستیم و آنها دنبال مجادله و ستیز، ما قدرت منطق را مطرح می كنیم و آنها منطق قدرت را،ما اصل را بر اعتماد و برائت قرار می دهیم و آنها اصل را بر سوء ظن و بدبینی را،ما در مسیر پیشرفت حركت می كنیم و پیشرفت را برای همه می خواهیم اما آنها دنبال عقب نگه داشتن دیگران هستند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، نقش رسانه ها در اصلاح وضعیت بشری را مهم و تعیین كننده خواند و گفت:ما به افزایش ارتباطات بین ملت های منطقه نیازمندیم، قلب های ما به هم نزدیك است،از ناراحتی همدیگر ناراحت می شویم و از شادی همدیگر،شاد؛ ما غمخوار یكدیگر هستیم.

'جوانفكر'با اشاره به مناسبات ایران و پاكستان تاكید كرد:دلیلی برای فاصله بین دو كشور وجود ندارد، البته دشمنان تلاش می كنند كه بین ما - عناصر جبهه حق - فاصله بیاندازند.

وی هوشیاری،آگاهی و هوشیاری و آگاهی دادن را وظیفه رسانه ها دانست و تصریح كرد:ملت های منطقه هدف جنگ نرم دشمن قرار دارند و باید در این جنگ به شیوهایی مختلف از خود دفاع كنند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیر عامل ایرنا قرار است امروز ( پنجشنبه ) با 'یوسف رضا گیلانی' نخست وزیر،'محمود قریشی' وزیر خارجه،'قمر زمان كایره' وزیر اطلاع رسانی دولت فدرال و همچنین 'سلیم سیف ا‏...‏خان' رییس كمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاكستان دیدار و گفت و گو كند‏.‏

جوانفكر جمعه نیز در جمع استادان، نخبگان علمی و دانشجویان دانشگاه بین الملل اسلامی پاكستان در اسلام آباد سخنرانی می كند‏.‏

مدیر عامل ایرنا همچنین قصد دارد از شبكه تلویزیونی (پی‏.‏تی‏.‏وی) و خبرگزاری دولتی (ای‏.‏پی ‏.‏پی)،شبكه تلویزیونی جیو ،روزنامه نیوز اینترنشنال و گروه مطبوعاتی نوای وقت پاكستان بازدید و با مسوولان ارشد این رسانه ها گفت و گو كند‏.‏

مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری شنبه نیز با 'شهباز شریف'سروزیر دولتی ایالتی پنجاب در لاهور دیدار و گفت و گو خواهد كرد‏.‏

دیدار با ایرانیان مقیم اسلام آباد و لاهور از دیگر برنامه های جوانفكر در سفر به پاكستان خواهد بود‏.‏...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : همكاری ایران و پاكستان برای مبارزه با تروریسم ضروری است