همخوانی سامی یوسف و بابک رادمنش در آلبوم «سلام» :  آرتین ولی الهی: جدیدترین ...



 آرتین ولی الهی: جدیدترین آلبوم «سامی یوسف»، خواننده، ترانه سرا و آهنگساز ایرانی الاصل مقیم بریتانیا، منتشر شد. این آلبوم که «سلام» نام دارد، شامل 16 قطعه بوده و به زبانهای انگلیسی، عربی، فارسی و ترکی اجرا شده است. شرکتETM International چهارمین آلبوم این هنرمند مسلمان را منتشر کرده است.

 

بابک رادمنش و سامی یوسف , سامی یوسف بابک رادمنش , سامی یوسف

سامی یوسف یکی از دو فرزند استاد «بابک رادمنش» ترانه سرا و موزیسین صاحب نام ایرانی است. سامی همیشه از معرفی پدرش طفره می رفت و به دلایل نامعلومی هیچ گاه نام او را به زبان نیاورد. اما در آلبوم جدیدش یک قطعه که با هم خوانی پدر ساخته شده، گنجانده است. این قطعه «سرزمین خشک» نام دارد و موسیقی آن را سامی یوسف ساخته است. کلام انگلیسی آن سروده یWill Knox است و بخش فارسی آن نیز توسط استاد رادمنش سروده شده است.

 

ساخته های بابک رادمنش، همواره آثاری فاخر و غالباً دارای فضای معنوی و عرفانی بوده اند و قطعاً همین امر موجب گرایش فرزند او به سوی موسیقی مذهبی شده است. سامی یوسف (سیامک رادمنش) اکنون هنرمندی صاحب نام است و در نقاط مختلف دنیا و به ویژه در کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارد. او کنسرتهای موفقی نیز در چندین کشور دنیا تجربه کرده است. The Source، Forgotten Promises و Wherever You Are، سه آلبوم قبلی سامی یوسف بوده اند. سامی در آثار پیشینش از ملودی های فولکلور ایرانی استفاده کرده بود و در این آلبوم نیز در چند قطعه به وضوح از ملودی های آشنای ایرانی تأثیر گرفته است.

 

گفتنی است مجله ی تایم سامی یوسف را «بزرگترین ستاره ی راک اسلام» دانسته و مجله ی گاردین نیز او را «ستاره راک مقدس» لقب داده است.

 

قطعه ی «سرزمین خشک» با صدای سامی یوسف و بابک رادمنش را در ادامه از «موسیقی ما» دانلود کرده و گوش کنید./موسیقی ما


ویدیو : همخوانی سامی یوسف و بابک رادمنش در آلبوم «سلام»