هفته پرمشغله نیمار : نیمار بعد از گذراندن تعطیلاتی پرکار بالاخره دیروز، کمی ...


نیمار بعد از گذراندن تعطیلاتی پرکار بالاخره دیروز، کمی دیرتر از سایر هم‌تیمی‌هایش به تمرین تیم پیوست. او البته برای این کار از مربی اجازه گرفته بود. خبر ورزشی: نیمار بعد از گذراندن تعطیلاتی پرکار بالاخره دیروز، کمی دیرتر از سایر هم‌تیمی‌هایش به تمرین تیم پیوست. او البته برای این کار از مربی اجازه گرفته بود.

ستاره برزیلی، آخرین بازی سال قبلش برای بارسا را روز 10 دسامبر (19 آذر) جلوی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد، دیداری كه با پیروزی 3 بر یك آبی و ‌اناری‌ها به پایان رسید. نیمار این دیدار را با آسیب‌دیدگی در مچ پای چپش به پایان رساند و به همین خاطر از همراهی تیم در چند بازی جا ماند: بازی روز 13 دسامبر (22 آذر) مقابل ختافه در لالیگا، دیدار با اوئسكا در جام‌ حذفی در روز 16 دسامبر (25 آذر) و مسابقه با كوردوبا در لالیگا كه روز 20 دسامبر (‌29 آذر) برگزار شد، روزی كه نیمار با سفر به برزیل رسماً تعطیلات زمستانی‌‌اش را آغاز كرد.

هنوز دو روز هم از ورودش به برزیل در روز 22 دسامبر (اول دی) نگذشته بود كه او در دیدار خیریه دوستان نیمار مقابل دوستان «نه نه» شركت كرد. یك روز بعد از آن نیمار مؤسسه‌‌اش با نام «پروژه نیمار» را در سائوپائولو افتتاح كرد. او دو روز بعد یعنی 24 و 25 دسامبر (‌3 و 4 دی) را در شهر زادگاهش دركنار خانواده‌‌اش گذراند و فردای آن روز سوار بر جت شخصی به «اوبرلاندیا» رفت تا در یك بازی خیریه دیگر حاضر شود. از آنجا بعد از 3 ساعت و نیم پرواز به سواحل «بالنئاریو كابوریو» در «سانتا كاترینا» رفت، جایی كه كمی فرصت برای استراحت كردن پیدا كرد. نیمار روز 29‌ دسامبر (8 دی) به «ترونكوسو» در «بائیا» سفر كرد و آنجا در یكی از لوكس‌ترین جشن‌های برزیل از سال 2014 خداحافظی كرد. از اینجا بود كه او سفر بازگشتش به بارسلونا را آغاز كرد. او دیروز بعد از ظهر به بارسا رسید و در تمرین تیم حضور یافت تا خودش را برای بازی فردا شب مقابل رئال سوسیه‌داد در «آنوئتا» آماده كند.

نیمار، بهترین بازیكن برزیلی در اروپا

در طول تعطیلات زمستانی یك اتفاق دیگر هم برای نیمار افتاد. او توانست برای اولین بار جایزه «سامبای طلا» كه هر ساله به بهترین بازیكن برزیلی در اروپا اهدا می‌شود را مال خود كند. برای این جایزه، گروهی 22 نفره متشكل از 11 خبرنگار متخصص فوتبال و 11 بازیكن پیشین برزیل رأی می‌دهند و نیمار موفق شد با به‌ دست آوردن 41/41 درصد آرای گروه اول و 39/ 39 درصد رأی‌های گروه دوم، جایگاه اول بهترین بازیكن برزیلی كه در تیم‌های اروپایی بازی می‌كنند را اشغال كند. میراندا مدافع اتلتیكو و فلیپه ملو مهاجم گالاتاسرای هم به ترتیب رده‌های دوم و سوم این فهرست را به خودشان اختصاص دادند. دنی آلوس، مدافع بارسا هم با كسب 60/0 درصد از مجموع آرا در رده بیست و یكم این فهرست ایستاده. جایزه «سامبای طلا» البته هنوز به‌ دست نیمار نرسیده و در فوریه به این بازیكن اهدا خواهد شد.


ویدیو : هفته پرمشغله نیمار