هشدار کاخ سفید درباره تحریم‌های جدید ایران : کاخ سفید با هشدار به کنگره درباره ...


کاخ سفید با هشدار به کنگره درباره تصویب تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران ، اعلام کرد چنین اقدامی به هنگام باز شدن پنجره دیپلماسی در برنامه هسته ای ایران، نتیجه عکس خواهد داشت. عصر ایران: کاخ سفید با هشدار به کنگره درباره تصویب تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران ، اعلام کرد چنین اقدامی به هنگام باز شدن پنجره دیپلماسی در برنامه هسته ای ایران، نتیجه عکس خواهد داشت.

رویترز گزاشر داد، "جوش ایرنست" دستیار سخنگوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر قبل از اینکه بتوانیم این پنجره دیپلماتیک را آزمایش کنیم کنگره، مجازات های (تحریم های) جدیدی را علیه تهران تصویب کند این موضوع به وجهه ما در زمینه هدف از این مجازات ها، آسیب می زند.

ایرنست که در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدتی در حاشیه سفر اوباما به لوس انجلس سخن می گفت افزود: ما ایرانی ها را با هدف مجازات (تحریم)، مجازات (تحریم) نمی کنیم. هدف از این مجازات ها (تحریم ها)، اعمال فشار بر ایران برای انتخاب راه دیپلماتیک است.

وی ادامه داد: این فرصت دیپلماتیک فراهم شده است و ما باید از آن استفاده کنیم.

سخنگوی کاخ سفید این سخنان را چند روز پس از توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو بر سر توافقنامه موقت 6 ماهه بر سر برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.

در متن توافقنامه ژنو آمده است:" دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از تحمیل تحریم‌های جدید هسته‌ای خودداری خواهد کرد."

دولت اوباما از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در بهار گذشته تاکنون مانع از تصویب تحریم های جدید علیه تهران در کنگره این کشور شده است.

اوباما روز دوشنبه گذشته هم در شهر سان فرانسیسکو آمریکا در پاسخ به انتقادات مخالفان جمهوری خواه در کنگره و اسرائیل، از در پیش گرفتن شیوه دیپلماتیک با ایران دفاع کرد.

برخی از چهره های شاخص کنگره آمریکا ضمن ابراز نارضایتی از توافق ژنو گفته اند که باید تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند اما اجرای آنها را منوط به خودداری ایران از عملی کردن مواد توافقنامه ژنو دانسته اند.


ویدیو : هشدار کاخ سفید درباره تحریم‌های جدید ایران