هشدار وزارت بهداشت درباره روغنی در بازار‌ که غیر‌بهداشتی و فاقد استاندارد مصرف انسانی است :



استاندارد وزارت بهداشت لوازم آرایشی بهداشتی , وزارت بهداشت , اطلاعات دارویی وزارت بهداشت

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری ممنوع است و در صورت مشاهده با عوامل آن برخورد جدی خواهد شد.

از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری، گفت: با توجه به گزارش های واصله از سطح عرضه و همچنین مکاتبه انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون در خصوص توزیع غیرمجاز روغن تفاله زیتون (پومیس POMACE) برای مصارف غذایی، این روغن بر اساس ضوابط این سازمان مصرف انسانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو تاکنون جهت این نوع روغن زیتون برای هیچ واردکننده ای مجوز ورود و ترخیص صادر نکرده است.

اسکندری افزود: روغن تفاله زیتون که از تفاله زیتون و با فرآیند حرارتی و استفاده از حلال های شیمیایی استخراج می شود به دلیل کیفیت نامطلوب و احتمال فساد و همچنین وجود باقیمانده حلال ها قابلیت مصرف انسانی ندارد و حتی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این نوع روغن آن را به نزدیک ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی منطقه یا سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد، اقدامات لازم صورت گیرد.


 اخبار اجتماعی  - ایرنا 
  


ویدیو : هشدار وزارت بهداشت درباره روغنی در بازار‌ که غیر‌بهداشتی و فاقد استاندارد مصرف انسانی است