هشدار موسوی لاری : وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: متاسفانه همان دست‌هایی ...


وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: متاسفانه همان دست‌هایی که اختلافات بین اعضای شورای اول را دامن زدند و آن را به انحلال کشاندند در مورد شورای چهارم نیز فعال شده و درصدد است که این شورا را با چالش مواجه کند. خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: متاسفانه همان دست‌هایی که اختلافات بین اعضای شورای اول را دامن زدند و آن را به انحلال کشاندند در مورد شورای چهارم نیز فعال شده و درصدد است که این شورا را با چالش مواجه کند.

عوامل ایجاد اختلاف در شورای شهر اول فعال شده‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لاری در مورد اتفاقات اخیر رخ داده در شورای شهر چهارم و این‌که برخی معتقدند که با تشدید اختلافات بین اعضای شورا ممکن است این شورا نیز به سرنوشت شورای اول دچار شود، گفت: همان دست‌هایی که انتخابات دور اول شوراها را به آنجا کشاند و اختلافات بین اعضا را دامن زدند، متاسفانه در حال حاضر نیز فعال شده‌اند. اکنون می‌بینیم که برخی از رسانه‌ها برای دامن زدن به اختلافات بین اعضای اصلاح‌طلب شورا از یک سو و بین‌اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از سوی دیگر فعال شد‌ه‌اند.

وی با بیان این‌که طبیعی است بین اعضای شورا اختلاف وجود داشته باشد، افزود: در قضیه انتخاب شهردار یک خانم برخلاف تمایل اعضای اصلاح‌طلب شورا به نفر دیگری رای داد و در پی آن مسائلی پیش آمد و من وقتی شنیدم برخی از اعضای شورا در هنگام سخنرانی این خانم جلسه را ترک کردند، برای من عجیب بود و این کار را در شان نمایندگان شورا و افراد فرهیخته‌ای که از سوی مردم انتخاب شدند نمی‌دانم.

شورای شهر نباید دستخوش تمایلات و کشمکش‌های جناحی و سیاسی شود


وزیر کشور دوران اصلاحات گفت: باید توجه داشت که شورای شهر 31 عضو دارد و نظام شورایی اقتضائات خاص خود را دارد. ممکن است در یک مورد 20 نفر به یک موضوع رای بدهند، 11 نفر رای دیگری داشته باشند و یا این‌که مثلا 11 نفر به همراه 9 نفر دیگر به یک موضوعی نظر مثبتی داشته باشند، ولی دیگر اعضا نظر دیگری داشته باشند. شورا محل بحث و بررسی است و وجود اختلاف‌نظر طبیعی است و ممکن است در هر رای‌گیری اقلیت و اکثریتی وجود داشته باشد.شورا نهادی مدنی ،اجتماعی است علی القاعده نمی‌بایست دستخوش تمایلات و کشمکش‌های جناحی و سیاسی شود، چه بسا بر سر موضوعی جمعی از اصلاح طلبان و اصولگرایان نظر واحدی داشته باشند،این امر خلاف تلقی نمی‌شود.

اعضای شورای شهر اختلاف‌نظر در شورا را باید تحمل کنند

وی با بیان این‌که این اختلاف‌نظر را اعضای شورا باید تحمل کنند، گفت: من معتقدم که این موضوع رخ داده نباید به هیچ وجه در شورا انعکاس منفی داشته باشد. اعضای شورا باید یکدیگر را تحمل کنند و بپذیرند که ممکن است یک نفر از ائتلاف آنها نظری متفاوت با اکثریت اعضا داشته باشد و به نظر من هر نوع برخوردی که اعضای شورا با این خانم(الهه راستگو) داشته باشند، محکوم است.

موسوی لاری در پاسخ به این سوال که این خانم برخلاف نظر ائتلاف رای داده است، گفت: آخرش این است که این خانم را از ائتلاف خارج کنند یا این‌که دفعه دیگر او را کاندیدا نکنند، ولی من باز هم معتقدم هر نوع برخوردی منفی که شورا و اعضای شورا با این خانم داشته باشند، محکوم است و خلاف شان شورا و اعضای شوراست.

وی با اشاره به عضویت الهه راستگو در حزب اسلامی کار و اخراج او از این حزب، اظهار کرد: موضوع حزب متفاوت است. در هر حزب مکانیزم‌هایی در برخورد با اعضایی که برخلاف نظر حزب کار کرده‌اند وجود دارد مثلا یک هیات داوری که وظیفه آن این است که بنشیند و این موضوع را بررسی کند و نظر بدهد مثلا فرد را تعلیق کند، اخراج کند و یا مکانیزم‌های دیگری که وجود دارد، اما حزب اسلامی کار نباید در این قضیه از شورا هزینه کند و شورا باید خودش را از این موضوع کنار بکشد. ممکن است فردا نیز یک نفر دیگر از اعضای ائتلاف نظری متفاوت با دیگر اعضای ائتلاف داشته باشد و ما باید این مسائل را بپذیریم چون شورا محل بحث و نظر است و همه در مورد یک موضوع اجماع نمی‌کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات خطاب به اعضای شورای شهر بخصوص اعضای اصلاح‌طلب آن گفت: اختلافات در شورای اول نیز از اینجا شروع شد و کم کم عده‌ای به آن دامن زدند به نحوی که آبرو و حیثیت شورا رفت و به انحلال کشیده شد. به نظر من همان دست‌هایی که آن اتفاق را در مورد شورای اول ایجاد کردند، اکنون فعال شدند و درصدد هستند که شورا را به چالش بکشند و آن را با مشکل روبرو کنند.


ویدیو : هشدار موسوی لاری