هشدار درباره كلاهبرداری‌ الكترونیک بانکی : بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب ...


بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد. خبرگزاری مهر: بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد.

بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراقب كلاهبرداری‌های الكترونیک در قالب تماس‌های تلفنی و پیامک های مشكوک و كلاهبرداری افراد سودجو از پایانه‌های فروش و خودپرداز باشند و در انجام امور مالی خود هوشمندانه عمل كنند.

براساس اطلاعات دریافتی، اشخاصی طی تماس‌ تلفنی با افراد مختلف و اعلام آمادگی جهت پرداخت تسهیلات كلان و یا اعلام برنده‌ شدن مشتریان در قرعه‌كشی‌های مختلف، اقدام به كلاهبرداری و اخذ وجوه به صورت الكترونیک كرده و از روش‌هایی نظیر درخواست معرفی شماره كارت بانک، اخذ شماره سریال كارت شارژ تلفن همراه و … استفاده نموده‌ و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا می‌كنند.

این بانک با تاكید بر ضرورت هوشیاری مشتریان در خصوص كلاهبرداری‌های مختلف الكترونیكی، از آنها خواست از ارائه اطلاعات كارت‌های بانكی و حساب‌های شخصی خود به دیگران خودداری كنند. انتخاب زبان انگلیسی یا فارسی در خودپرداز هیچ تأثیری بر ارائه خدمات بانكی ندارد لذا از هموطنان درخواست می شود در صورتی كه شخصی درخواست تغییر زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بیشتری عمل كنند.

ضمنا وارد نمودن رمز كارت در زمان خرید باید توسط شخص دارنده كارت صورت گیرد و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوک در زمان خرید توسط دستگاه POS رمز خود را تغییر دهند. همچنین دارندگان دستگاه POS باید در تحویل دستگاه به مسئول پشتیبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از احراز هویت و حصول اطمینان از مسئولیت مراجعه‌ كننده، آن را تحویل دهند.


ویدیو : هشدار درباره كلاهبرداری‌ الكترونیک بانکی