هشدار درباره خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ...



خرید سربازی بدون غیبت , غذاهای بدون گوشت , خرید خودرو بدون پیش پرداخت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ورود این کمیسیون به بررسی شیوع بیماری تب کنگو خبر داد و گفت:‌ برای کنترل این بیماری باید از خرید گوشت‌های بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی خودداری شود.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با  خانه ملت،‌ درباره تب کریمه کنگو در استان مازندران، افزود:‌ بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان منتقل می شود که شیوع آن در بین کشاورزان، دامداران و اشخاصی که با دام سروکار دارند مشاهده شده است؛ این بیماری ازطریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات و انسان آلوده منتقل می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری حاد ویروسی است، ادامه داد:‌ بر اساس آخرین اخبار متاسفانه 9 نفر در کشور به این بیماری دچار شده‌اند که مرگ 3 نفر از آنها مورد تایید قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علائم بیماری تب کریمه کنگو، تصریح کرد:‌ این بیماری با علائمی همچون تب، سردرد، احساس سرما، خستگی درد عضلانی، خونریزی ناگهانی آشکار می شود همچنین نوسانات خلقی شدید و احساس گیجی از دیگر نشانه‌های این بیماری به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: واقعیت آن است واکسن مقابله با این بیماری هنوز به دست نیامده است و دام‌ها نیز هیچ علایم مشخصی در این زمینه ندارند،‌در این میان برای مقابله با این بیماری لازم است آموزش به دامداران جزو اولویت‌ها قرار گیرد از سویی دیگر باید از خرید گوشت‌های بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی نیز خودداری شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: برای جلوگیری از شیوع بالای این بیماری در کشور، در صدد خواهیم بود تا در نخستین نشست کمیسیون بهداشت و درمان، به بررسی این بیماری وراه‌های کنترل آن با حضور مسئولان مربوطه در حوزه دامپزشکی و بهداشت و درمان بپردازیم.


اخبار اجتماعی  -  خانه ملت
 


ویدیو : هشدار درباره خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی