هشدار جدی به اوباما درباره رفتارش با ایران : رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا ...


رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا خطاب به دولت باراک اوباما نسبت به رفتار ضعیفش در مقابل ایران هشدار داد. خبرگزاری مهر: «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا کاخ سفید را به سستی و ضعف در مقابل ایران و توافق هسته ای با این کشور متهم کرد.

رویس در جلسه این کمیته گفت: باراک اوباما در زمان انعقاد توافق هسته ای با ایران بر باقی ماندن تحریم ها به خاطر نقض قوانین حقوق بشر توسط ایران وعده داده بود ولی تا کنون به هیچ کدام از آنها عمل نکرده است.

رویس افزود: بر اساس توفق کاخ سفید و کنگره قرار بود بخشی از تحریم های ایران باقی بماند و این کشور نتواند به سیستم مالی جهانی دسترسی داشته باشد.

انتقاد رویس احتمالاً اشاره به سفر جان کری به انگلیس برای گفتگو با بانک های این کشور درباره تعامل با شرکت های ایرانی بوده است.

«جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا نیز در جلسه استماع کنگره وعده داده بود ایران حتی بعد از اجرای برجام نیز به سیستم مالی آمریکا دسترسی پیدا نخواهد کرد.

رویس که عضو حزب جمهوری خواه و یکی از چهره های بانفوذ در میان نمایندگان کنگره محسوب می شود خطاب به دولت اوباما نسبت به رفتارهای ضعیف در مقابل ایران هشدار داد.

وی ادعا می کند کاخ سفید نسبت به آزمایش های موشکی ایران واکنش چندانی نشان نداده است و در قبال حمایت از ترویسم توسط ایران تنها چند نفر از مقامات ایرانی تحریم شده اند.

رویس از تلاش‌های دولت اوباما برای شفاف‌ سازی تحریم ‌های موجود برای موسسات مالی اروپا و بخصوص انگلیس انتقاد کرد.


ویدیو : هشدار جدی به اوباما درباره رفتارش با ایران