هشدار جدی ارزی به مردم : همزمان با افزایش میزان تقاضا برای ارز مورد نیاز سفرهای ...


همزمان با افزایش میزان تقاضا برای ارز مورد نیاز سفرهای نوروزی، نگرانی ها در مورد افزایش نرخ ارز ایجاد شده است. خبرآنلاین: همزمان با افزایش میزان تقاضا برای ارز مورد نیاز سفرهای نوروزی، نگرانی ها در مورد افزایش نرخ ارز ایجاد شده است.

 مشاهدات میدانی خبرنگار خبرآنلاین از خیابان استانبول نشان می دهد که فعالیت دلالان بازهم آغاز شده است. طی ماه های گذشته به دلیل ثبات نرخ ارز، میزان حضور دلالان در بازار به شدت کاهش یافته بود ولی از ابتدای اسفندماه بازهم واسطه ها به بازار ارز بازگشته اند.

رضاامیدوار یک عضو اتحادیه طلا و صراف و صاحب صرافی در خیابان فرودسی می گوید:« اسفندماه به طور سنتی با افزایش سفرهای خارجی همراه است. به همین دلیل تقاضا برای دلار و بخصوص یورو زیاد می شود. به همین جهت رشد قیمت ها طبیعی به نظر می رسد. پیش بینی ما هم این است که دلار قدری گران شود.»

گزارش های رسمی نشان می دهد نوروز سال 92، بیش از 2736 پرواز داخلی و خارجی برنامه ریزی شده بود. به این ترتیب 12 شرکت هواپیمایی داخلی 1139 پرواز در مسیرهای خارجی انجام دادند. 341 پرواز هم از سوی شرکت های خارجی انجام شده بود. سال 92 تعداد سفرهای خارجی شهروندان ایرانی 20 درصد کاهش یافته بود. همچنین تعداد مسافرت های با هواپیما نیز کاهش 80 درصدی را تجربه می کرد.

 رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری پیش بینی کرده تعداد مسافرت های خارجی در نوروز 93 همچنان کم باقی بماند. با این حال بازار ارز و بخصوص دلار، یورو و درهم امارات و لیرترکیه بدشت تحت تاثیر نوروز قرار گرفته اند.

ایرانی ها سومین ملیت جهان به شمار می روند که بیشترین سفر به ترکیه را دارند. طی یکسال تنها 69 هزار ایرانی به آنتالیا سفر کرده بودند. به نظر می رسد طی روزهای آینده تحولات تازه ای در بازار ارز رخ دهد که با توجه به رشد مسافرت به امارات و ترکیه بیشترین تغییرات نرخ در مورد ارز این دو کشور صورت می پذیرد.


ویدیو : هشدار جدی ارزی به مردم