هشدار ایران به اسرائیل درباره حمله نظامی : ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در ...


ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تهدیدات اسرائیل نسبت به ایران در روزهای اخیر هم گفت: رژیم صهیونیستی اگر می‌توانست در مورد ایران اقدامی را انجام دهد حتما این کار را می‌کرد و این نشاندهنده ناتوانی آنان در مقابل ایران است هرچند اگر کوچک‌ترین خطایی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران مرتکب شوند تمام شهرهای اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد. خبرگزاری ایلنا: علی اکبر ولایتی رئیس  در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در پاسخ به سئوالی در خصوص توافق نامه گفت: در مجموع توافق نامه بدی نیست و در خصوص تجهیزات دفاعی، جمهوری اسلامی ایران از هیچکس اجازه نخواهد گرفت و هر انچه برای دفاع نیاز داشته باشد (به غیر از سلاح هسته‌ای و یا کشتار جمعی و شیمیایی) را تامین و تهیه خواهد کرد و تامین امنیت و منافع ملی خود را به هیچ عنوان منوط به تصمیم‌گیری در شورای امنیت یا هر مرجع و یا کشور دیگری نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تهدیدات اسرائیل نسبت به ایران در روزهای اخیر هم گفت: رژیم صهیونیستی اگر می‌توانست در مورد ایران اقدامی را انجام دهد حتما این کار را می‌کرد و این نشاندهنده ناتوانی آنان در مقابل ایران است هرچند اگر کوچک‌ترین خطایی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران مرتکب شوند تمام شهرهای اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد.

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مواضع آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس در خصوص ایران گفت: کارنامه آمریکایی‌ها در ایران از کودتا تا حاکم نمودن استبداد و پهلوی دوم، جنگ هشت ساله و... در هر جنایتی بر علیه مردم ایران شریک بوده‌اند و یا فلان مسئول در انگلیس که دارای پرونده و سابقه سیاه در منطقه، جهان عرب و ایران هستند نمی‌توانند برای جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری نمایند و در مورد منطقه و کشورهای سوریه، عراق، یمن و... باید دست از حمایت تروریست‌ها بردارند تا مردم خود این کشورها بدون دخالت هر کشور دیگری در مورد سرنوشت و آینده خودشان تصمیم بگیرند و ایران هم هرگونه حمایت مشاوره‌ای را صرفا به دلیل درخواست دولت های مستقر در این کشورها به انجام می‌رساند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ارتباط با ادعاهای کشورهای غربی و به طور خاص امریکا در حمایت ایران از حزب‌الله به عنوان یک گروه تروریستی هم گفت: این ادعای بسیار مضحکی است که حزب‌الله لبنان که موجب فخر جهان عرب، اسلام و منطقه هستند و از ملت مظلوم منطقه که بسیاری از آنان نیز اهل سنت هستند حمایت می‌کنند را تروریست بدانیم و این در حالی است که آنان از گروه‌هایی تروریستی مانند داعش، النصره و ... که مردم مظلوم منطقه را به خاک و خون می‌کشند و می‌گویند ما تروریست‌های غیرافراطی را اموزش  می‌دهیم و این واقعا خنده‌دار است که تروریست‌ها را افراطی و غیرافراطی بدانیم چرا که تروریست، تروریست است و آنان از آماده‌سازی، تجهیز، آموزش و... را با کمک برخی کشورهای منطقه به انجام می‌رسانند و امروز از حدود 70 کشور و از جمله اروپایی در سوریه و عراق بر علیه حکومت‌های مستقر این کشورها که عضو سازمان ملل هستند در حال جنگ است و مردم مظلوم در این کشورها را از بین می‌برند.

ولایتی در ارتباط با یمن تصریح کرد: امروز در این کشور یک ایرانی حضور ندارد و بدون هیچ اجازه و منطقی عربستان سعودی به این کشور و مردم مظلوم آن حمله‌ور شده و بیمارستان، مسجد، مدرسه، مناطق غیرنظامی و... را بمباران می‌کند و به چه اجازه و دلیلی این اقدامات بر علیه مردم یمن صورت می‌پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نزدیک‌ترین ملل به ما ایرانی‌ها، عرب‌ها هستند و ارتباطات نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب مانند الجزایر، لبنان، عمان، سوریه، بحرین، امارات، کویت، قطر و... وجود دارد و ملت‌های ایران و عرب با هم ارتباطات خوبی دارند و انچه در حوزه سیاسی به عنوان اختلافات مطرح است تصنعی و از بیرون منطقه تحمیل شده که باید با همکاری و همگرایی در رفع آنان تلاش کرد.


ویدیو : هشدار ایران به اسرائیل درباره حمله نظامی