هشدار انصارحزب‌الله به ناطق نوری و سیدحسن خمینی : نکته قابل تأمل اما اشاره‌ ...



دیدار سیدحسن خمینی با عزت‌الله انتظامی , ناطق نوری , شیخ فضل الله نوری

نکته قابل تأمل اما اشاره‌ واضح و آشکاری است که در این هشدار به ماجرای شیراز و حمله به علی مطهری شده ‌است و مشخصاً مسئولیت تکرار آن را متوجه متولیان برگزاری مراسم سخنرانی می‌کند!

روزنامه شرق نوشت: انصار حزب‌الله گلستان درخصوص احتمال سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی در یادواره سقوط هواپیمای «یاک 40» و درباره احتمال تکرار واقعه شیراز در حمله به علی مطهری هشدار داد.

«انصار حزب‌الله گلستان اعلام کرد طبق شنیده‌ها گویا قرار است برای یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 که در آن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری یا سیدحسن خمینی سخنرانی نمایند.»

در انتهای این هشدار هم آمده ‌است: «انصار حزب‌الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می‌کند و به بانیان مراسم هشدار می‌دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون و عدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز به وجود بیاید».

نکته قابل تأمل اما اشاره‌ واضح و آشکاری است که در این هشدار به ماجرای شیراز و حمله به علی مطهری شده ‌است و مشخصاً مسئولیت تکرار آن را متوجه متولیان برگزاری مراسم سخنرانی می‌کند!

در ادامه این هشدار که از سوی «سایت گلستان ما» به نقل از روابط عمومی انصار حزب‌الله گلستان منتشر شده، آمده است: «به شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان و بانیان این مراسم هشدار می‌دهیم که مبادا کاری کنند مجلسی در نظام جمهوری اسلامی مهیا شود تا مثل سال گذشته علی مطهری بیاید و بگوید که رهبری هم قابل نقد است و می‌توان ولایت فقیه را هم نقد کرد».

همچنین انصار حزب‌الله در این بیانیه به شائبه انتخاباتی بودن این سفرها اشاره کرده و آورده‌ است: «با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جدید و شائبه انتخاباتی بودن این یادواره، از حضور چهره‌هایی که قصد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را دارند خودداری شود تا همچنان همگان به قانون اساسی به‌عنوان میثاق خون شهدا پایبند بمانند».

انصار‌حزب‌الله در پایان خطاب به فرماندار گرگان نوشته‌ است: «از فرماندار جبهه‌رفته و ایثارگر گرگان دکتر یحیی خاکی می‌خواهیم تا با نگاهی بی‌طرفانه قضایا را رصد کند و نگذارد از پول بیت‌المال یادواره‌ای برگزار شود که پلی برای پرتاب سیاسیون باشد و خون شهدای جنگ تحمیلی پایمال گردد».

اگر قرار شود تعداد سخنرانی‌ها و تجمعاتی که طی دو سال دولت روحانی به‌ویژه در شهرستان‌ها توسط گروه‌های فشار، خودسر یا با منشأ نامعلوم برگزار شده، برشمریم، قطعاً از تعداد انگشتان دست فراتر می‌رود. از برهم‌زدن مراسم حامیان دولت در اصفهان تا ممانعت از سخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد، تشنج در سخنرانی هادی خامنه‌ای در کرمان و این آخری که حمله به علی مطهری در شیراز بود.

درحالی‌که تا این لحظه نه هیچ فرد و نه هیچ گروهی مسئولیت این برخوردها را برعهده نگرفته است و پیگیری‌های قضائی درخصوص حمله به علی مطهری هم به نتیجه خاصی نرسیده ‌است، اما این برای نخستین‌بار است که انصار حزب‌الله شاخه گرگان با تهدید به برخورد با یک سخنرانی عملاً نگاه‌ها را متوجه رخدادهای قبلی می‌کنند.

ناطق و سیدحسن و تجربه‌های قبلی
ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی اگرچه اولین‌بار است پیشاپیش به برخورد تهدید می‌شوند، اما هر دو تجربه پیشینی در این ماجرا دارند. در جریان سخنرانی «ناطق‌نوری» در بارگاه امام رضا(ع) در مشهد؛ سال 91 عده‌ای از حاضران با سردادن شعارهایی به اخلال در سخنرانی وی پرداختند. سخنرانی «سیدحسن خمینی» اما بیش از چند‌بار برهم خورده ‌است. خرداد 89 در مراسم سالگرد امام خمینی پیش از آغاز خطبه‌های نماز توسط حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مرقد امام، سید‌حسن خمینی در جایگاه سخنرانی حاضر شد تا برای مردم سخنرانی کند. در ابتدای سخنرانی سیدحسن خمینی مردم شعارهایی از جمله «بصیرت حاج احمد هدیه به بستگانش» و «بصیرت، بصیرت» سر دادند. سخنرانی سیدحسن در آن روز ناتمام ماند.

ممانعت از سخنرانی نوه امام در سالگرد درگذشت امام، مسبوق به سابقه است و در سال‌های دولت احمدی‌نژاد یکی، ‌دوبار دیگر هم روی داد. اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم قرار بود «سیدحسن خمینی امروز» در دانشگاه آیت‌الله بروجردی استان لرستان در همایشی با عنوان تبیین شخصیت علمی امام‌خمینی‌ (ره) به‌همراه سخنرانان دیگر این همایش، یعنی قربانعلی دری‌نجف‌آبادی و سیدهاشم رسولی‌محلاتی به سخنرانی بپردازد، اما با تجمع گروه‌های خودسر که روز قبل از آن مقابل دانشگاه صورت گرفت، شورای تأمین استان مجبور شد سخنرانی سیدحسن خمینی را به‌علت تأمین‌نشدن امنیت مراسم لغو کند.


 اخبار  سیاسی  -  شرق 


ویدیو : هشدار انصارحزب‌الله به ناطق نوری و سیدحسن خمینی