هشدار آیت‌الله علم الهدی به نمایندگان مجلس : امام جمعه مشهد گفت: عاملان اجرایی ...


امام جمعه مشهد گفت: عاملان اجرایی کشور باید تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنند و نمایندگان مجلس باید در مواقع بحرانی با دولت همکاری لازم را داشته باشند. ایسنا: آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان توسط رای مردم به مجلس راه یافتند، پس باید در مواقع بحرانی به یاری دولت بشتابند، چرا که در غیر این صورت هر مشکلی که پیش می‌آید مردم آن را از چشم نمایندگان خود خواهند دید و اگر چنانچه به خاطر حفظ موقعیتشان از کوچکترین همکاری خود با دولت خوداری کنند، نمی‌توانند پاسخگوی خون شهیدان باشند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه علامه مجلسی در بحار الانوار نقل کرده‌اند که به روایتی امروز روز شهادت حضرت رضا(ع) است، تصریح کرد: مصائب ائمه مصائبی عجیب بود اما هیچ شهادتی دردناک تر از شهادت حضرت رضا(ع) نبود زیرا شهادت این بزرگوار یک سال و اندی به طول انجامید.

وی ادامه داد: شهادت این این امام رئوف از سال 202 هجری تا 203 هجری به مدت یک سال و اندی از زمانی آغاز شد که مامورین مامون به مدینه آمدند و تا زمانی به طول انجامید که جگر این امام همام با زهر تکه تکه شد.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه خانواده امام رضا (ع) تا لحظه شهادت ایشان در نگرانی و اضطراب ناشی از به شهادت رساندن ایشان توسط مامون به سر بردند، افزود: علاوه بر خانواده امام رضا(ع) ایشان نیز در هر لحظه با بحران‌های متعددی روبرو بودند که تا لحظه شهادت این بحران‌ها را به نحو مطلوبی پشت سر گذاردند.

علم الهدی با بیان اینکه مامون در نازل‌ترین سطح رذالت قرار داشت، خاطرنشان کرد: زندگی و سیره سیاسی امام رضا(ع) یک عبرت برای زندگی سیاسی ما محسوب می‌شود، چرا که مامون در دشمنی با امام رضا(ع) در هیچ توافق و قراردادی از دشمنی خود دریغ نکرد.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: مامون به خاطر جمع کردن خلافت و امامت و تثبیت موقعیت خود امام را به شهادت رساند، اما این امر با درایت حضرت رضا (ع) محقق نشد. زیرا امامت امام رضا(ع) نقطه عطفی در توسعه امامت است که ایشان با هوشیاری، تمامی شگردهای مامون را خنثی کردند.

وی عنوان کرد: مامون حتی تحمل رسیدن امام رضا(ع) به بغداد را نداشت و زمانی که حضرت رضا(ع) سه روز در توس اقامت گزید ایشان را به درجه شهادت نایل کرد.

عضو مجلس خبرگان با قیاس موقعیت حضرت رضا(ع) با موقعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقایسه موقعیت آمریکا با موقعیت مامون، یادآور شد: دشمن از هر بستری برای دشمنی خود استفاده خواهد کرد، همچنان که آمریکا درصدد است که طرف مقابل را سرکوب و تضعیف نماید.

علم الهدی تصریح کرد: آمریکا با دو شگرد درصدد براندازی نظام و ذلیل کردن ایران است.

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدارش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران سابقه‌ای شصت ساله دارد و این کشور همواره از تمامی بسترها برای شگردهای شیطانی خود سود خواهد جست. همچنان که آمریکا از توافق نامه ژنو نیز برای پیش برد اهداف شوم خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ما نباید امید به برداشتن تحریم‌ها و گشایش اقتصادی در کشور داشته باشیم، چرا که هنوز مدت زیادی از توافق‌نامه ژنو نگذشته بود که آمریکا طی این توافق‌نامه عهد کرده بود تا شش ماه از هیچ تحریمی علیه ایران استفاده نخواهد کرد اما پس از مدت کوتاهی 19 شرکت ایرانی توسط آمریکا دوباره تحریم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از ادعای برخی مبنی بر اینکه دولت آمریکا دچار مشکلات مالی است به همین جهت دوباره تحریم‌ها را علیه ایران وضع نموده است، افزود: وزارت خزانه داری آمریکا این تحریم‌ها را علیه ایران انجام می‌دهد و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا با لبخند و دست‌کش مخملین به سوی ایران دست دراز می‌کند، در حالی که پنجه‌های فولادی و چدنی خود را در زیر این دستکش مخملین پنهان کرده است، به همین جهت نباید به توافق‌ها و قراردادهای آمریکا دلخوش و امیدوار بود.


ویدیو : هشدار آیت‌الله علم الهدی به نمایندگان مجلس