هشت فن‌آوری پیشرو که دنیا را تغییر داد + تصاویر :  اخبار بین الملل - هشت فن‌آوری ...




 اخبار بین الملل - هشت فن‌آوری پیشرو که دنیا را تغییر داد + تصاویر

بی‌گمان همواره در تاریخ مخترعان و فن‌آوری‌هایی را می‌توان سراغ گرفت که به گونه‌ای دنیا را در زمان خود تغییر داده‌اند. این اختراعات و فن‌‌آوری‌های پیشرو اما در ‌یک قرن اخیر بیش از همیشه خودنمایی کرده‌اند،‌ به ویژه آنکه از این یازده تکنولوژی، به ‌بر‌ترین و پیشرو‌ترین فن‌آور‌ی‌های تاریخ یاد می‌کنند.

به گزارش «تابناک» در زیر ‌خلاصه‌وار شما را با هشت فن‌آوری پیشرو که به باور مؤسسه MacRobert به عنوان یازده تکنولوژی که دنیا را تغییر داده‌اند، آشنا می‌سازیم.

۱ ـ هواپیمای Harriet: در سال ۱۹۶۹ شرکت‌های Freeman و Fox بدنه و ساختاری غول‌پیکر را برای موتور رولز رویس و Severn Bridge طراحی کردند تا هواپیمای Harriet نخستین فن‌آوری پیشرو قرن متولد شود.

تصاویر به دنیا آمدن نوزادی در هواپیما , تغییر دنیا , تصاویر زیباترین مکان های دنیا

 

۲- CT Scanner: در سال ۱۹۷۱ یک مهندس انگلیسی با نام «گودفری هونسفیلد» نخستین دستگاه CT Scanner را برای عکسبرداری از مغز طراحی کرد. هفت سال بعد، وی نایل به دریافت جایزه نوبل نیز شد. دستگاه CT Scanner را‌ رنسانس در رادیولوژی تلقی می‌کنند که از زمان اختراع تا کنون، جان میلیون‌ها ‌تن را نجات داده است.

تغییر سایز تصاویر , تغییر سایز تصاویر با درج نام و لگو , تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا

 
۳ – CRT یا Continuously Regenerated Trap: این فن‌آوری به کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزل این اجازه را می‌دهد ‌آلودگی که از موتورهای آن‌ها به راه می‌افتد، کنترل کنند. این ابزار توسط «جانسون ماتی» در سال ۲۰۰ طراحی شد.

 

تغییر رنگ تصاویر در فتوشاپ , زیباترین تصاویر دنیا , کوچک ترین شارژر دنیا تصاویر

 

۴ ـ تکنولوژی CDT: در سال ۱۹۸۹ محققان ‌دانشگاه کمبریج دریافتند، اگر جریان الکتریکی را از میان برخی خواص پلیمری بگذرانند، آن‌ها به دیود‌های نورانی تبدیل می‌شوند؛ بنابراین، Cambridge Display Technology در سال ۱۹۹۲ تجاری‌سازی شد و اکنون در نسل جدیدی از پنل‌ها به کار گرفته می‌شود.

 

تصاویر محل دفن بزرگان دنیا , تصاویر خارق العاده دنیا , تغییر اندازه دسته جمعی تصاویر در فتوشاپ


۵ ـ اسکنر Optos PLC: «داگلاس اندرسون» پس از آنکه فرزندش ناباورانه بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد، این اسکنر لیزری را برای تشخیص بیماری‌های نادر چشمی در سال ۲۰۰۶ اختراع کرد. هم‌اکنون این ابزار در ۶۵۰۰ نقطه ‌سراسر جهان مورد استفاده است.

تغییر سایز و حجم گروهی تصاویر در فتوشاپ , تغییر اندازه گروهی تصاویر , تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ

 
۶ ـ i-LIMB Hand: در واقع i-LIMB Hand همانند یک دست واقعی عمل می‌کند. فن‌آوری اصلی به کار رفته در این ابزار، مربوط به وضعیت Multi-Articulating در انگشتان آن می‌شود که اجازه می‌دهد، دقیقا همانند انگشتان واقعی عمل کنند. این دست توسط تیمی برجسته از محققان و دانشمندان علم پزشکی و الکترونیک و رایانه در سال ۲۰۰۸ طراحی شده است.

کوچک ترین آتشفشان دنیا که میتوانید از آن بالا رفت تصاویر , نحوه تغییر رنگ تصاویر بدون زمینه , آموزش تغییر سایز دسته جمعی تصاویر با فتوشاپ

 
۷ ـ مکعب آب ppپکن: رقابت‌های شنای المپیک ۲۰۰۸ پکن در محلی برگزار شد که به دلیل تکنولوژی به کار ر‌فته در ساخت آن، یکی از اختراعات پیشرو لقب گرفته است. در طراحی این ساختمان مکعب، مفاهیم Virtual Prototyping به کار گرفته شده که پس از خود، رهیافتی جدید ‌در طراحی پیش گذاشت.

فصل پاییز در دور دنیا تصاویر , زیباترین زنان چهار گوشه دنیا تصاویر , تغییر سایز گروهی تصاویر در فتوشاپ


۸ ـ BGAN: در سال ۲۰۱۰ شرکت Inmarsat اقدام به پایه‌گذاری BGAN یا Broadband Global Area Network کرد که شبکه نسل سوم اینترنت یا ۳G را ارائه نمود. از این سرویس بعدا ‌بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی ‌استفاده کردند.
 

خطرناک‌ترین شهر بازی‌های دنیا تصاویر , تغییر نام گروهی تصاویر در فتوشاپ , تغییر سایز دسته جمعی تصاویر

 

 اخبار علمی - تابناک


ویدیو : هشت فن‌آوری پیشرو که دنیا را تغییر داد + تصاویر