هزینه مشاوره پیش از ازدواج، کمتر از هزینه طلاق : زوجین باید برای شروع زندگی ...



هزینه حذف ازدواج و طلاق موضوع ماده 33 قانون , هزینه آزمایش ازدواج , کمک هزینه ازدواج

زوجین باید برای شروع زندگی مشترک هزینه بسیار سنگینی بپردازند، حتی ممکن است به خاطر مهریه دچار مشکلاتی شوند.

یک روانشناس با اشاره به هزینه‌های مشاوره پیش از ازدواج اظهار کرد: زوجین باید برای شروع زندگی مشترک هزینه بسیار سنگینی بپردازند، حتی ممکن است به خاطر مهریه دچار مشکلاتی شوند. از سوی دیگر زوجین برای طلاق باید هزینه‌های زیادی را بپردازند. هزینه مشاوره در مقایسه با هزینه‌های عاطفی و اقتصادی طلاق به چشم نمی‌آید و به افراد کمک می‌کند با صرف هزینه محدودی با دید درست‌تری وارد زندگی مشترک شوند.

دکتر محمدکاظم عاطف وحید در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افراد چندان مشاوره پیش از ازدواج را جدی نمی‌گیرند این در حالیست که بهتر است دو جوان که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند به مشاور مراجعه کنند تا مشخص شود که آیا از نظر شخصیتی تناسب لازم را با هم دارند چون اگر برخی ویژگی‌های شخصیتی آنان مانند تمایل به سلطه بر خانواده بین آن‌ها یکسان باشد، دچار مشکل می‌شوند.

وی در ادامه گفت: اگر یکی از زوجین برون‌گرا و دیگری درون‌گرا باشند برنامه‌های آنها در زندگی به خوبی با هم هماهنگ نمی‌شود و نارضایتی ایجاد می‌شود. مشاور می‌تواند به آنان کمک کند تا متوجه شوند که در چه ویژگی‌هایی هماهنگ هستند و چه مسایلی را پیش از ازدواج بین خودشان باید حل و فصل کنند.

این روانشناس درباره تعداد جلسات لازم برای مشاوره پیش از ازدواج گفت: تعداد جلسات را نمی‌توان به طور دقیق تعیین کرد. روانشناس یا مشاور خانواده با هر یک از زوجین معمولاً 4، 5 جلسه صحبت می‌کند و آنان پرسشنامه‌ای را پر می‌کنند و متخصص این پرسشنامه را ارزیابی می‌کند. هم به صورت فردی و هم مشترک و بازخوردهای آنان گرفته می‌شود.

عاطف‌وحید در پایان تاکید کرد: یک مشاور یا روانشناس نمی‌تواند به افراد بگوید که نباید ازدواج کنند بلکه اشتراکات و تفاوت‌هایی که باید پیش ازشروع زندگی مشترک به‌ آن‌ها توجه کنند و مسایل و مشکلات پیش‌رو را برای آنان توضیح می‌دهد و تصمیم نهایی با زوجین خواهد بود.
 
 اخبار اجتماعی  - ایسنا


ویدیو : هزینه مشاوره پیش از ازدواج، کمتر از هزینه طلاق