هزینه دستبند الكترونیک برای زندانیان ایران : رئیس سازمان زندانهای كشور با اشاره ...


رئیس سازمان زندانهای كشور با اشاره به لایحه بودجه سال 93 اعلام كرد: بر اساس این لایحه زندانیانی كه مشمول تحمل حبس در خارج از زندان یا اشتغال و مرخصی با دستبند الكترونیكی می شوند باید ودیعه ای معادل دو برابر ارزش دستبند پرداخت و از آن استفاده كنند. خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زندانهای كشور با اشاره به لایحه بودجه سال 93 اعلام كرد: بر اساس این لایحه زندانیانی كه مشمول تحمل حبس در خارج از زندان یا اشتغال و مرخصی با دستبند الكترونیكی می شوند باید ودیعه ای معادل دو برابر ارزش دستبند پرداخت و از آن استفاده كنند.

 در ماده 35 لایحه بودجه سال 93 كشور به سازمان زندانها اجازه داده شده تا زندانیانی كه به مرخصی اعزام می شوند و یا در زندانهای باز و موسسات صنعتی و كشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محكومان واجد شرایط تحت نظارت و مراقبت الكترونیكی قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، برخورداری زندانیان از امتیاز مذكور و صدور حكم نظارت و مراقبت الكترونیكی علاوه بر سپردن تامین های مندرج در قانون آیین دادرسی كیفری منوط به تودیع ودیعه بابت تجهیزات مربوطه است. همچنین خسارات احتمالی وارده به تجهیزات مذكور از ناحیه استفاده كنندگان از محل ودیعه های ماخوذه تامین می شود. همچنین تعرفه استفاده از تجهیزات مذكور روزانه 3 هزار تومان تعیین و به حساب خزانه دولت واریز می شود.

غلامحسین اسماعیلی در مورد هزینه سه هزار تومانی روزانه برای استفاده از دستبند الکترونیکی گفت: این هزینه به عنوان کرایه دریافت نمی شود چرا كه دستبندها الكترونیكی است و هر ثانیه و دقیقه پیامك میان سرور و مخابرات رد و بدل می شود و این دستبند مخابراتی قطعا هزینه دارد و فردی كه از دستبند استفاده می كند باید هزینه را به خرانه دولت واریز كند.

وی در مورد مبلغ ودیعه برای دریافت دستبند هم گفت: زندانی باید دو برابر مبلغ دستبند را ودیعه بگذارد چرا كه اگر دستبند به هر دلیلی توسط زندانی خراب و یا از بین برود دولت نباید هزینه آن را پرداخت و كند و این هزینه بر عهده استفاده كننده است.


ویدیو : هزینه دستبند الكترونیک برای زندانیان ایران