هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/10/02) : اخبار ورزشی - در برنامه نود چه گذشت؟ در ...



آنچه در برنامه نود این هفته گذشت , هر آنچه در برنامه 90 گذشت , همه آنچه در برنامه نود گذشت 15 آذر 95


اخبار ورزشی - در برنامه نود چه گذشت؟

در بخشی از برنامه این هفته نود، مدیرعامل پرسپولیس روی خط این برنامه آمد و درپاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که قرار بوده او در جریانی شبه کودتا برکنار شود و پروین به جایش مدیرعامل پرسپولیس شود، گفت: تقریبا این مسئله برای من روشن بوده. اینکه چرا در هر دو دولت اخیر نمی خواهند با من کار کنند، خودمان هم دقیقا نفهمیدیم ماجرا چیست.

ر برنامه نود این هفته رویانیان تلویحا از ناهمگونی هیات مدیره پرسپولیس صحبت کرد و امیرعابدینی از فساد در سازمان لیگ پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، برنامه نود این هفته درحالی برگزار شد که مسائل مربوط به باشگاه پرسپولیس و بحث جنجالی درباره داربی گیلان اصلی ترین محور آن را تشکیل داد.

* فغانی
در بخش ابتدایی این برنامه، فغانی بصورت تلفنی مهمان برنامه نود شد و در پاسخ به این سوال که آیا شانسش برای جام جهانی بالاتر رفت، بیان کرد: ما به عنوان تیم ذخیره در سال گذشته در این مسابقات حاضر شدیم و اصلا قرار نبود امسال در این تورنمت باشیم اما اتفاقاتی رخ داد تا ما به این مسابقات برویم و خوشبختانه عملکرد خوبی هم داشتیم. خدا را شکر همه راضی بودند و تصمیمات ما در صحنه های اصلی درست بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا اخراج رونالدینیو توسط او صحیح بود،گفت: من فکر می کنم اخراج این بازیکن تصمیم درستی بود. بازیکن چینی توپ را زد و دلیلی نداشت به او کارتی بدهم و کار رونالدینیو مستحق اخراج بود.

* مهمان برنامه
شجاع خلیل زاده بازیکن فعلی سپاهان که 24 ساله است مهمان این برنامه 90 بود. او از گل نزدن هایش در لیگ صحبت کرد. این بازیکن که خوش بیان هم بود، بارها موجب خنده فردوسی پور شد. فردوسی پور در واکنش به شوخی های خلیل زاده گفت همبازی هایت به من گفتند برنامه تو را زودتر بگذارم تا آنها ببینند و بخندند.

او درباره صحنه ای که بعدها به غش کردن محسن قهرمانی مشهور شد گفت: اول فکر کردم قهرمانی خطای مرا گرفته اما وجدانا میثم حسینی اول خطا کرد.

خلیل زاده درباره نرفتنش به پرسپولیس و تماس شیرینی با او اظهار کرد: آقای شیرنی کلا آدم شیرینی است. سه چهار هفته مانده بود لیگ تمام شود و به من گفتند بیا دفتر آقای رویانیان چون در لیست گل محمدی هستید. من هم رفتم و به آنها گفتم بندی در قراردادم می گذارم تا اگر دفاع هایتان بمانند من نمی آیم. بعد از مدتی سپاهان پیشنهاد داد و در نهایت به این تیم آمدم. فکر می کنم 230 میلیون تومان بعد از قراردادم با پرسپولیس گرفتم ولی پس از قرارداد با سپاهان این پول را برگرداندم.

* رفتن یا ماندن رویانیان
در بخشی از برنامه این هفته نود، مدیرعامل پرسپولیس روی خط این برنامه آمد و درپاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که قرار بوده او در جریانی شبه کودتا برکنار شود و پروین بجایش مدیرعامل پرسپولیس شود، گفت: تقریبا این مسئله برای من روشن بوده هرچند پروین قاطعانه رد نکرد. بگذارید بگویم در 12 روز گذشته چه اتفاقاتی رخ داد. من عجمان رفته بودم، صندوق سرمایه گذاری پرسپولیس را راه انداختم، سپس برای دفاع از دایی به استیناف رفتیم اما از آن طرف اتفاقاتی پشت پرده رخ می داد.

 

من داشتم برای پرسپولیس شب و روز کار می کردم اما اتفاقاتی هم شب و روز پشت ما رخ می داد. من 15 روز قبل از بازی با سپاهان در جام حذفی قبلی از سوی دولت برکنار شدم و من بخاطر جام حذفی هماهنگ کردم که بمانم. بعد از نایب قهرمانی در جام حذفی دیدم نامردی است که پرسپولیس را رها کنم. رفتم روسیه و آنجا هم آقایان می خواستند ما را بردارند. ما بهترین تیم را بستیم و بهترین مربی را هم آوردیم اما مسائلی رخ می داد.

 

به هرحال جریاناتی رخ داد که همه می دانند چه بود. بعد از بازیمان با میلان دوباره جریاناتی شکل گرفت و وقتی به امارات رفتم این جریانات شدت گرفت. من اعلام کردم دیگر نمی آیم و وزارت ورزش یک نفر را تعیین کند. دیدیم که پول نمی دهند، زیر آب هم می زنند، برای چه به زور بمانم؟ پرسپولیس مال دولت است و خودشان می دانند و مردم. اینکه من بمانم مشکلی را حل نمی کند. یا پول ما را بدهید یا بگذارید دو سه نفر را به تیم اضافه کنیم. انقدر گفتند رویانیان دارد می رود، هیچکس برای قراردادهای مالی نمی آید چون فکر می کنند ما نیستیم.

او افزود: وقتی ما نیاز به حمایت داشتیم، این اتفاق رخ نداد. اینکه چرا در هر دو دولت اخیر نمی خواهند با من کار کنند هم مشکل از من است. ما خودمان هم دقیقا نفهمیدیم ماجرا چیست. هواداران پرسپولیس از من راضی هستند. من دو سال است در پرسپولیس بودم و هواداران از من راضی هستند. من کارهای زیربنایی در این تیم کردیم. به این روز اربعین قسم من الکی استعفا نداده ام. از وقتی شرطم را اعلام کردم، تنها با علی دایی ارتباط دارم. از اینجا هم بروم روابطم با دایی و هواداران را قطع نمی کنم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: من چند پروژه اقتصادی دارم اما نقدینگی کم آورده ام. متاسفانه به من هیچ تسهیلاتی نمی دهند.

* داوری
محمود رفیعی کارشناس داوری در این برنامه درباره بازی استقلال خوزستان و ملوان اعتقاد داشت که تصمیمات داور این دیدار صحیح بوده است. او همچنین درباره بازی ذوب آهن و مس کرمان گفت: کلیه تصمیمات داور صحیح بود جز یک صحنه که باید یک ضربه پنالتی برای ذوب آهن اعلام می شد.

رفیعی درباره داوری دیدار پرسپولیس و سایپا هم اعتقاد داشت یک پالتی باید به سود پرسپولیس گرفته می شد و باید یک خطا به سود سایپا اعلام می شد. ( در طول بازی این خطا اعلام نشد و همان توپ منجر به تک گل پرسپولیس شد.)

او درباره قضاوت بازی تراکتورسازی و سپاهان گفت: همه تصمیمات داوران این دیدار صحیح بود.

رفیعی درباره داوری دیدار نفت تهران و راه آهن اظهار کرد: به آقا زمانی باید کارت قرمز مستقیم داده می شد و سایر تصمیمات داور صحیح بود.

این کارشناس داوری همه تصمیمات داوری دیدار داماش و فولاد را هم صحیح دانست.

* رای کمیته انضباطی برای علی دایی
بعد از بخشش دایی از سوی استیناف بخشی از این برنامه به این حکم رفع محرومیت سرمربی پرسپولیس اختصاص یافت و صالحی برای پاسخ گویی در این باره روی خط برنامه نود آمد و گفت: من صحبتی از اینکه ما در حکم اشتباه کرده ایم، نکرده ام. ای کاش رفع ابهامات را با مسائل قانونی برطرف کنیم. در برنامه گذشته شما، ناگفته های این پرونده بیان شد.

 

ما بر اساس دفاعیات وکیل آقای دایی اتخاذ تصمیم کردیم و در لایحه ایشان صحبتی از این نشده بود که تمامی صحبت های دایی پخش نشده بود. سه شنبه جلسه ای با دایی داشتیم، مشخص شد تمام حرف های دایی پخش نشده است. مشخص شد اهانتی به باشگاه سپاهان نشده است و تنها اعتراض به داور آن دیدار شده است.

او افزود: این پرونده بخاطر شکایت باشگاه سپاهان شکل گرفته بود و پرونده اعتراضات دایی به داوری آن دیدار چیز دیگری است که در حال رسیدگی است. حکم ما مربوط به شکایت سپاهان بود و در جلسه روز چهارشنبه ایشان مطالب را مفصل گفتند و ما متوجه شدیم اظهارات دایی مربوط به باشگاه سپاهان نبوده است.

رئیس کمیته استیناف ادامه داد: اینکه می گویید ما کسی را می پذیریم یا نه و اینکه آیا چون طرف مقابل دایی بوده که با او سر جلسه حاضر شدیم، در اتاق ما برای همه باز است. یک روز شما بیایید و پرونده را بخوانید تا قضاوت کنید.

پس از صحبت های او بحث درباره ماجرای مس سونگون و البدر بندر کنگ کشیده شد. در آیتم مربوطه که پخش شد، تلاش شد تا به نوعی این نشان داده شود که فدراسیون علاقه ای به سقوط البدر به دسته پایین تر ندارد.

او درباره این پرونده گفت: اگر کفاشیان چیزی می گوید از دیدگاه مدیریتیش می گوید و من به دنبال اجرای قانون هستم. این پرونده توسط مس سونگون استارت خورد. بندر کنگ به حکم در چهارم آبان اعتراض کرد و این درحالی بود که پنج هفته از آغاز لیگ یک گذشته بود. ما قانونی راجع به سقوط یک تیم در این بازه زمانی نداریم. آیین نامه ما در این وضعیت مسکوت است.

فردوسی پور در پایان ضمن ابراز اینکه قانع نشده است، گفت: این نمی شود که یک تیم با تبانی بالا بیاید و شش امتیاز از آن تیم کم شود. کفاشیان رسما گفت دوست ندارم البدر به دسته پایین تر برود.

* آریا هاسه گاوا
بخشی دیگر از برنامه این هفته نود مربوط به آریا هاسه گاوا؛ بازیکنی بود که مد نظر کی روش برای جام جهانی است. پدر این بازیکن با نام بیژن جسور روی خط این برنامه آمد و گفت: آریا خیلی خوشحال است از اینکه می تواند برای ایران بازی کند اما مشکل او بحث ملیت است. اگر برای ایران بازی کند، ملیتش تغییر می یابد و دچار برخی مشکلات کاری می شود.

جسور در پاسخ به این سوال که آیا فرزندش فارسی بلد است، اظهار کرد: او در حد سلام و چطوری و دمت گرم بلد است فارسی صحبت کند. مادر او ژاپنی است و او زبان مادری یاد گرفته، نه زبان پدری.

او در پاسخ به این سوال که آیا فرزندش دوست دارد جام جهانی بازی کند؟ گفت: ژاپنی ها ضرب المثلی دارند به این معنا که به قلبت گوش کن. آریا در ژاپن بزرگ شده و ایران را ندیده است. انشالله هرچه پیش می آید به نفع مردم و کشورمان باشد.

* داماش و ادعاهای عابدینی
در بخشی از برنامه، صحبت هایی از عابدینی درباره فساد در فوتبال ایران پخش شد که در آن مدیرعامل داماش می گفت: شخصی به من گفت با یک و نیم میلیارد تیمت را چند پله در لیگ بالا می آورم. در آن جلسه آقایان عزیزمحمدی و علیپور هم بودند و امضای آنها را هم به عنوان شاهد این ماجرا گرفتم.

 

آن فرد بعدها از طریق فدراسیون فوتبال رشد کرد و الان در فوتبال ما هست.روزی هم یکی از مدیران فوتبالی لیگ که الان مدیر نیست همان پیشنهاد را یکبار به من داد. بهش گفتم این چیست که شما با سابقه کم تان می دانید اما من بلد نیستم؟ اما با صراحت می گویم آقایان صدیقی و آلبرت از این مشکلات دارند.

او سپس روی خط این برنامه آمد و گفت: من همه این موارد را دو ماه قبل به سازمان لیگ گفتم و دوسال قبل هم خود علیپور در جریان بود. آقای علیپور اطلاعات قوی تر از من دارند. اما اینکه چرا برخورد نمی شود را نمی دانم. وظیفه من اطلاع رسانی است. قبل از این بازی هم هشدار دادم این آقایان را به عنوان ناظر نفرستند. یک نفر به من زنگ زد و مسائلی را گفت که من همان موقع به تاج زنگ زدم و گفتم آنها را به آن دیدار نفرستد.

او در پاسخ به این سوال که صدیقی و گریگوریان چه زمانی به او پیشنهاد دادند تا پول بدهد تا تیمش چند رده بالاتر برود اظهار کرد: قبل از لیگ قبلی این اتفاق رخ داد. چیزی حدود یک سال و نیم قبل بود. خیلی ها این حرف هایی را که من گفتم را می دانند. من اما می گویم و چوبش را هم می خورم.

در این میان رفیعی به میان صحبت های عابدینی آمد و گفت: من واقعا دلم برای خانواده آقای قهرمانی می سوزد. شما چطور می توانید کل فدراسیون را زیر سوال ببرید؟ کفاشیان از خواب بلند شود و ببینید چه اتفاقی دارد میفتد. من تعجبم از این است که مظفری زاده چه کرده که همه در دانشگاه از من می پرسند چه کرده است؟

عابدینی بیان کرد: اولا من اسم هیچ داوری را نیاوردم. من گفتم دو، سه داور. یکی از آنها مظفری زاده است که روابط بسیاری دوستانه ای با آقایان دارد. ببینید قضاوت ها و اشتباهات مظفری زاده، ناظرانشان در آن دیدار چه کسانی بوده اند؟ البته آن اشتباهات به نظر من عمدی بوده اند. قهرمانی در آن دیداری که می گویند مشکل داشت، چه کسی در کنارش از زمین خارج شد؟ من همیشه گفته ام 99 درصد داوران ما سالم هستند.

در ادامه مظفری زاده روی خط آمد و گفت: به قول آقای رفیعی واقعا کفاشیان تا کی می خواهد بخوابد؟ صحبت های عابدینی متوجه فدراسیون است. مگر ناظر بازی را من انتخاب می کنم؟ به من یک ابلاغی می دهند. من با تمام نمایندگان و ناظران دوست هستم.

 

15 سال است که با آنها در سفر هستم و چه ارتباطی بیشتر از این داریم؟ شما تحمل باخت ندارید نباید این صحبت ها را بکنید. اگر فسادی بوده تیم شما در آن بوده. گفتید اگر مظفری زاده روی خط بیاید کاری می کنم دیگر داوری نکند. از شما می خواهم اگر چیزی از من دارید، فریاد بزنید تا همه بفهمند. این چه کاری است که همه چیز را به چالش می کشید.

عابدینی در ادامه افزود: شما پا روی شرافت و مردانگی گذاشته اید. شما آنجا تعمد داشتید بازیکن مرا اخراج کنید. من گفتم اگر شما بیایید روی خط من مطالبی را می گویم که مطمئن باش به فراخورش آنرا می گویم. من در این مملکت آدمهایی شبیه شما زیاد دیده ام و هیچگاه جا نخورده ام.

در این میان فردوسی پور گفت: اما آقای عابدینی وقتی 5-1 ذوب آهن را بردید مظفری زاده داور بود.

عابدینی پاسخ داد: بحث داربی فرق داشت. مظفری زاده مسائل را الکی به بحث های کلان کشاند. من نگفتم که مظفری زاده قضاوت در داربی نکند. گفتم آن آقایان ناظر نباشند.

تاج در ادامه روی خط برنامه آمد و گفت: آقای عابدینی راجع به این دو نفر دو روز قبل از داربی گیلان به من گفت آنها را نگذارم. به آنها(ناظران) گفتم چنین حساسیتی روی شما هست. آنها هم گفتند ما رعایت همه چیز را می کنیم. من به عابدینی گفتم علیپور را پیش شخص شما می فرستم تا هرچه دارید به او بگویید. من حساسیتی روی هیچ کسی ندارم. الان هم اگر کسی تخلفی کرده باشد، شدیدا برخورد می کنیم. البته ماجرای علیپور و عزیزمحمدی را من اصلا در جریان نیستم چون در آن زمان من در سازمان لیگ نبودم.

عابدینی در پایان صحبت هایش گفت: من دو ماه قبل گزارشی دادم که شما و بهروان و چند نفر دیگر مثل دهکردی هم در آن جلسه بودید. در آن جلسه به شما گفتم اگر قرار به پاکسازی است، از همین سازمان لیگ شروع کنید. شما هم گفتید رسیدگی می کنم تا رسید به این بازی. من همان جا اسم آنها را هم بردم.

تاج در پاسخ گفت: من هیچ حساسیتی روی این دو نفر ندارم. حتما این مسئله رسیدگی می شود.

مظفری زاده در پایان صحبت هایش عنوان کرد: از همه دوستان می خواهم حرمت ها را حفظ کنند. اگر کسی مطلبی دارد، هرچه هست علیه من اعلام کند.

* نظرسنجی برنامه نود:
نظرسنجی این برنامه مربوط به برترین بازیکن شاغل ایرانی در لیگ های اروپایی بود که گزینه های آن شامل این افراد بود:

دژاگه
جهانبخش
شجاعی
آزمون
داوری

که در نهایت دژاگه با 74، جهانبخش 11، داوری 6، آزمون 5 و شجاعی با 4 درصد در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند. در این نظرسنجی بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر شرکت کردند.

* حواشی:
- یاد نیما نهاوندیان در این برنامه گرامی داشته شد.

- آیتمی از بیوک جدیکار پخش شد. در این آیتم مصاحبه ای از او که در سال 84 ضبط شده بود هم پخش شد. او الگویش را مرحوم دانایی فرد معرفی کرد. در این بخش صحبتهایی از پیشکسوتانی مثل کشاورز، حاج محمد، ظلی و شوری از هم دوره ای ها و بازیکنان سابق استقلال درباره آن مرحوم پخش شد.

- دربخشی از این برنامه به مهمان نوازی هواداران تراکتور نسبت به هواداران سپاهان اشاره شد. هواداران دو تیم مشترکا شعار می دادند: « تراکتور، سپاهان، دو قهرمان ایران».

- در آیتمی درباره صبای قم، تماشاگران قمی به هیچ وجه نسبت به این تیم علاقه ای نشان ندادند و هویت این تیم را قمی نمی دانستند.

- در بخشی از این برنامه از یک اشتباه عجیب داوری نفت تهران و راه آهن پرده برداشته شد. اشکان خورشیدی داور این دیدار بجای اخطار دوم به بازیکن شماره 24 نفت تهران و اخراج این بازیکن، حمدی نژاد بازیکن شماره 13 نفت تهران را با کارت زرد جریمه کرد و این تیم دقایق زیادی را با یازده نفر بازی کرد.

- خداداد عزیزی در بخشی از این برنامه از ابومسلم با عنوان تیم گدا نام برد و از دیداری یاد کرد که لباس تیمش با حریف یک رنگ بوده و از حریفش خواسته تا آنها یک لباس دیگر به تن کنند چراکه سیاه جامگاه مشهدی همان یک دست لباس را داشته اند.

- برنامه هفته بعد نود روز شنبه برگزار می شود.

اخبار ورزشی - عصر ایران


ویدیو : هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/10/02)