هرآنچه در برنامه دیشب 94/07/27 نود گذشت :  برنامه نود دیشب بیست و هفت مهرماه ...



برنامه نود دیشب , خندوانه برنامه دیشب , آنچه در برنامه نود این هفته گذشت

 برنامه نود دیشب بیست و هفت مهرماه با موضوع انتخاب بهترین دفاع چپ بعد از انقلاب آغاز به کار کرد.

 اصغر حاجیلو، رضا شاهرودی، مجتبی محرمی، مهرداد میناوند و صادق ورمزیار 5 بازیکنی هستند که نامشان در فهرست بهترین چپ پای بعد از انقلاب وجود دارد. بازیکنانی که علاقمندان فوتبال در ایران از هر یک از آنها خاطرات خوبی دارند. البته از حالا می توان پیش بینی کرد که چه کسی عنوان بهترین را به دست خواهد آورد.

برنامه نود پس از اعلام سوال پیامکی، با مرور بازی ایران و ژاپن آغاز به کار کرد.

کاظمی: از شاگردانم راضی نیستم
در قسمت مرور بازی های هفته بازی تیم های سیاه جامگان و سپاهان اولین دیداری بود که در برنامه نود نشان داده شد و به هایلات بازی پرداخت. نکته جالب در این قسمت اظهارنظر فرهاد کاظمی در پایان این بازی بود که از عدم رضایت خود از شاگردانش صحبت می کرد. کاظمی در حالی این اظهارنظر را کرد که در تصاویر تلویزیونی پس از به ثمر رسیدن گل تیمش خوشحالی زیادی از وی نشان داده شد.

برترین های هفته
برترین اتفاقات هفته توسط کارشناسان برنامه نود به این ترتیب انتخاب شدند.

برترین حرکات تکنیکی هفته:
کاوه رضایی در بازی تیم های ذوب آهن و سایپا، محسن مسلمان در بازی پرسپولیس و صبا، محمد رضی پور ملوان و استقلال خوزستان، یعقوب کریمی استقلال و پدیده، پیام صادقیان نفت و ، احمد نوراللهی پرسپولیس و صبا، یونس شاکری پدیده و استقلال، محمد انصاری پرسپولیس و صبا، محسن فروزان سیاه جاگان و سپاهان تک حرکاتی که توسط این بازیکنان در طول بازی انجام شد، به انتخاب کارشناسان نود به عنوان برترین حرکات تکنیکی هفته انتخاب شد.

بهترین موقعیت از دست رفته هفته:
در قسمت موقعیت های از دست رفته بهترین موقعیت از دست رفته توسط پیام صادقیان بازی تیم های نفت و گسترش فولاد بود.


بهترین پاس گل هفته:
بهترین پاس گل هفته از نگاه کارشناسان نود اختصاص داده شد به پاس گل رضا عنایتی در بازی سیاه جامگان و سپاهان که منجر به ثمر رسیدن تنها گل سیاه جامگان شد.

بهترین مهار هفته:
بهترین مهار هفته مربوط به مهار مهدی رحمتی در بازی تیم های استقلال و سیاه جامگان اختصاص داده شد و در قسمت گل هفته نیز گل مهدی خیری در دقیقه سوم بازی تیم های استقلال و پدیده که برای پدیده هایی به ثمر رسید انتخاب شد.

دایی: داور نمی خواست تماشاگران پرسپولیس یک غم دیگر داشته باشند
در قسمت مرور بازی های هفته به عنوان دومین بازی، بازی پرسپولیس و صبا نشان داده شد که حواشی مختلف این بازی به طور کامل نشان داده شد. از سنگ تمام پرسپولیسی ها برای کاپیتان فقیدشان، از جمله طرح موزایک، دود، بالن قرمز تا انتخاب هانی نوروزی به عنوان کاپیتانشان و اعتراض او به گل نزدن سرخپوشان.

بازی که حواشی بسیاری داشت، بازیکنان و مربیان دو تیم حرف های جالبی زدند که به بعضی از آنها اشاره می شود:

قاضی: خجالت کشیدم، از اینکه به سرخپوشان گل زدم در بازی که هادی نوروزی نبود خجالت کشیدم به دلیل عدم حضور کاپیتان پرسپولیسی ها به شادی بپردازم.

بنگر: شرایط بسیار سختی داشتم، دیشب فقط یک ساعت خوابیدم چون با هادی هم اتاقی بودم و هر وقت بیدار می شدم جای خالی او را می دیدم.

نورمحمدی: عصبی تر از همیشه بودیم چون می خواستیم بازی را ببریم اما موفق نشدیم اما به خاطر عصبانیت این اتفاقات افتاد.

کفشگری: بدون هادی بازی کردن سخت بود برای ما اما ما این کار انجام دادیم و می خواستم با این پیروزی روح هادی را خوشحال کنیم.

مکانی: همه می خواستند فرشته نجات پرسپولیس شوند و باعث گل زدن وپیروزی پرسپولیسی ها شوند تا آن را تقدیم به هادی و هواداران کنیم.

صادقی: از خدا می خواهم همیشه در شادی یاد کسی را گرامی بداریم نه پس از رفتنش.

مربیان دو تیم اظهارنظرهای جالبی پس از بازی داشتند.
دایی: در ضدحملات می توانستیم گل بزنیم و بازی را به نفع خود تمام کنیم. داور خطاهای 30 به 70 را به نفع پرسپولیس می گرفت و فکر می کنم نمی خواستند تماشاگران پرسپولیس یک غم دیگر را تحمل کنند.

برانکو: ایرادی از بازیکنانم نمی گیرم چون شانس نداشتیم. تعجب می کنم که دایی چنین حرف هایی را زده. داور اگر می خواست برای ما کار کند باید درنیمه اول برای ما خطای روی طارمی را پنالتی می گرفت. شاید صبا عادت کرده حمایت داوری را پشت سر خود داشته باشد.

سیدجلال تنها یادگار آخرین دیدار با ژاپن
در این قسمت به آنالیز بازی تیم های ایران و ژاپن پرداخته شد و حرکات بازیکنان و البته تاکتیک تیم مورد تحلیل قرار گرفت. در آن به بررسی برخی آمار مربوط به تیم ملی پرداخته شد که در این میان می توان به بررسی آخرین ترکیب تیم ملی در آخرین بازی ژاپن پرداخت و با نیمکت نشینی آندرانیک تیموریان در این بازی نشان داده شد سیدجلال حسینی تنها بازیکن مشترک تیم ملی در دو بازی آخر ژاپن بود.

طاهری: با هانی قرارداد خواهیم بست
اکبر طاهری در رابطه با پرداخت مطالبات مربوط به هادی نوروزی گفت: بخشی از مطالبات مرحوم نوروزی تسویه شده بود و برای بخش باقی مانده آن یک روند قانونی باید طی شود تا به طور کامل تسویه شود.
 
وی ادامه داد: به غیر از مطالبات ایشان، هیات مدیره کارهای بیشتری نیز صورت داده است که به هانی عزیز و خانواده مرحوم نوروزی اختصاص داده شود اما این اتفاق بعد از طی کردن مراحل قانونی می افتد.

وی در رابطه با قرارداد با هانی نوروزی گفت: بعد از مراسم مربوط به کاپیتان سرخ پوشان، ترتیباتی برای تیم های پایه خواهیم داشت و قرارداد بستن با هانی نوروزی در دستور کار قرار دارد و اتفاق خواهد افتاد.

از گل آفساید سیاه جامگان تا شطرنجی شدن نورمحمدی
در قسمت بعدی این برنامه به کارشناسی داوری 2 بازی پرسپولیس و صبا و همین طور سیاه جامگان و سپاهان پرداخته شد که در داوری بازی تیم سیاه جامگان نشان داده شد که تنها موقعیت گل این تیم در آفساید اتفاق افتاد.

نکته قابل صحبت در مورد داوری بازی پرسپولیس و صبا مربوط به حواشی و درگیری بین دو بازیکنان بود که با صورت شطرنجی رضا نورمحمدی به اتمام رسید.

نویدکیا: من با همه مشکل داشتم
در قسمت بعدی برنامه نود گزارشی راجع به بازگشت نویدکیا به تمرینات سپاهان پخش شد که در آن نویدکیا طی مصاحبه ای با گزارشگر برنامه نود عنوان کرد: من تصمیم نداشتم برگردم و برخلاف میل باطنی ام برگشتم. در مورد مشکلات ملی صحبت نمی کنم، تقریبا با همه مشکل داشتم. در این مدت چون نمی خواستم بازی کنم تمرینی نداشتم و تمریناتم را آغاز کردم و اگر کادرفنی لازم دانست از من بازی خواهد گرفت.

نویدکیا در این مصاحبه درباره جواب ندادن به تماس های حسین فرکی حرف زد که عجیب بود ، ضمن اینکه او با لحنی عجیب و موضع دار به گزارشگر گفت خدمات و دخالتهای مثبت او در این چندسال را فراموش نکنند!

معاوضه فولاد نوین با ساختمان در میدان فاطمی!
محمد ملکی مالک باشگاه استقلال اهواز در گفت و گو با برنامه نود تاکید کرد که باشگاه فولادخوزستان امتیاز فولادنوین را با ملک عوض کرده است.

استقلال اهواز که در روزهای آخر قبل از قرعه کشی جای فولادنوین را درلیگ برتر گرفت تا سهمیه خوزستان حفظ شود، برای تامین منابع این انتقال سندهای ملکی را پشتوانه چک های این قرارداد کرده بود که با توجه به پاس نشدن چک ها ملکی که برای تضمین گذاشته شده بود به باشگاه فولاد تعلق گرفته شده است. آنطور که ملکی می گفت این ملک در حوالی میدان فاطمی است.

دوقلوهایی از جنوب تهران
برنامه نود با تهیه گزارشی از منطقه فلاح در جنوب شهر تهران به استقبال مصاحبه حضوری با پدیده های این روزهای فوتبال ایران رفت. میلاد و مهرداد محمدی بازیکنان جوان راه آهن میهمان حضور این قسمت برنامه نود هستند که در این گزارش جالب به اتفاقات و حواشی مربوط به فوتبالیست شدن مهرداد و میلاد محمدی و حضور مادرش و اتفاق جالب در مورد حضور هر دوی این بازیکنان پرداخته شد. هر دوی این بازیکنان با یک کارت بازی، بازی می کردند که توسط محمد فغانی پدر علیرضا فغانی داور کشورمان کشف شد. وی فهمیده بود که هر دوی این بازیکنان یک کارت بازی داشته اند.

میگ میگ لقب دوقلوهای فوتبال ایران
میلاد محمدی مهاجم تیم راه آهن در گفت و گویش با برنامه نود گفت که خسرو حیدری مدافع راست تیم ملی به او و برادرش لقب میگ میگ داده است. میگ میگ شخصیت کارتونی محبوبی است که سرعتی وحشتناک و مهارناپذیر داشت چیزی که البته ویژگی اصلی مهرداد و میلاد است. در برنامه امشب نود تصاویری از سرعت خیره کننده این دو و استارت های طولی شان بارها پخش شد. چیزی که آنها را در بین فوتبالیست های ایرانی متمایز کرده و عامل موفقیتشان شده است. میلاد محمدی در برنامه نود از حضورش در اشتورم گراتست و بازی با زنیت گفت و اینکه در اتریش علاقمند به استخدام او بودند اما باشگاه راه آهن رضایتنامه او را صادر نکرده است.

جمله ای که در یک گفت و گو تکرارشد: جا دارد ازش تشکر کنم!
برادران محمدی در گفت وگویشان در برنامه نود از همه کسانی که باعث رشد و اعتلایشان در فوتبال شده اند، تشکر کردند.


 فرهاد کاظمی، حمید استیلی، امیر قلعه نویی، امین منوچهری، بهادر عبدی، مهدی زارعی و مهدی کریمی و نزدیکانی مثل مادر کسانی بودندکه میلاد و مهرداد با کلمه تکراری "جا دارد ازآنها تشکر کنم، "قدردانی کردند.


تشکر به سبک محرمی از فوتبالدوست ها!
مجتبی محرمی دفاع چپ تاریخی فوتبال ایران به سبک خوداز هوادارانی که وی را به عنوان دفاع چپ بعد از انقلاب انتخاب کردند، تشکر کرد.

وی که محبوبیت خاصی در بین طرفداران فوتبال دارد با این عکس جالب از هواداران تشکر کرده است. محرمی دراواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 جزو بهترین بازیکنان تیم ملی و پرسپولیس بود و درخشش او همیشه در ذهن همه فوتبالدوستان ایرانی باقی مانده است. او امشب در برنامه نود با اختلاف عنوان بهترین دفاع چپ ایران را به دست خواهد آورد.

اعتراض تند نکونام به فحاشی در لیگ برتر
جواد نکونام کاپیتان سابق تیم در گفت و گو با گزارشگر برنامه نود به شدت از هوادارانی که به مجید جلالی و او بی احترامی کرده اند انتقاد کرد.

نکونام که در پایان بازی ذوب آهن با گزارشگر نود صحبت می کرد، در این باره گفت: چند نفر در اصفهان بلند شدند و مدام به آقای جلالی و من فحاشی و بی احترامی می کنند. آنها آنقدر این کار را می کنند که ما مجبور به واکنش شویم. من واقعا متوجه نمی شویم که چرا این کار را می کنند؟ آنها اصلا حق این کار را ندارند و این اصلا هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد.

نکونام در این گفت وگو به شدت از رفتار این هواداران عصبانی به نظر می رسید و با لحن تندی صحبت کرد.
هاشمی

استقلال اهواز آماده ثبت درگینس
در این قسمت برنامه به آیتم نود تا نود پرداخته شد و مصاحبه با بازیکنان و مربیان مختلف نکات جالبی در پی داشت. همچنین اعتراض جواد نکونام و مجید جلالی به ناسزا گفتن هواداران تیم ذوب آهن که مجید جلالی عنوان کردکه در این فوتبال یا باید فحش دادن بلد بود یا فحش خور باشید که ما خوب فحش می خوریم چون هم در خانه حریفان و هم خانه خودمان ناسزای هواداران نصیبمان می شود.

در قسمت دیگری به هم دردی بازیکنان راه آهن با محسن ایران نژاد که جدیدا دچار پارگی رباط صلیبی شده پرداخته شد و همین طور خاطره جالبی از ایران نژاد مبنی بر شباهت داشتن وی با جاسم کرار و اشتباه گرفتن این دو پرداخته شد.

در قسمت آخر نود تا نود به تعویض های پیاپی سرپرست های استقلال اهواز اشاره شد که در آن سیاوش بختیاری زاده مربی وقت اهوازی ها عنوان کرد که در گینس رکورد 5 سرپرست در 8 هفته هم وجود دارد که از ما هم بیشتر است.

رویارویی پورعلی گنجی با روبینیو و اسکولاری
در برنامه نود امشب همچنین به بررسی لژیونرها پرداخته شد و تمام بازیکنان ایران شاغل در لیگ های اروپایی، آسیایی و آمریکایی مورد بحث قرار گرفتند از مرتضی پورعلی گنجی در لیگ چین و شکست و تلاش آنها برای سقوط نکردن تا گلزنی امشب سردار آزمون در لیگ روسیه و همچنین بازیکنان ایرانی حاضر درلیگ قطر در این قسمت بررسی شد.

در بین لژیونرها اوضاع کریم انصاری فر و اشکان دژاگه عالی است.

مشهدی ها با گرمکن گالاتاسرای
در این قسمت به بررسی تیم های استقلال و پدیده پرداخته شد که تمام نکات حاشیه و متن بازی به تصویر درآمد. از نکات جالب این قسمت از برنامه گرمکن های تیم پدیده بودکه توسط آنها در اردوی پیش از فصل در ترکیه خریداری شده بود. این گرمکن ها، گرمکن های تیم گالاتاسرای ترکیه بود که بر روی آنها برچسب های پدیده را زده بودند. اتحاد دوتیم در تشویق مرحوم هادی نوروزی نیز از نکات بارز این بازی بود که توسط هواداران دو تیم به اجرا درآمد.

ضعف استقلال در کناره ها
در این لحظه نودی ها به آنالیز بازی های اخیر استقلال پرداختند و با توجه به بازیهای این تیم در مقابل راه آهن و پدیده، ضعف های این تیم در کناره ها و قلب دفاع به خوبی عیان شد. آنالیزورهای این برنامه به طور کامل از عدم پوشش مدافع کناری و همینطور وینگرهای چپ و راست استقلالی ها گزارشی کامل تهیه کرده بودند.

پایان نود
این برنامه در آیتم پایانی خود به اعلام درصدهای مربوط به انتخاب مردمی بهترین مدافع چپ پرداخت و طبق آن مجتبی محرمی با 42.6 درصد، مهرداد میناوند با 18.6 درصد، رضا شاهرودی با 17.8 درصد، اصغر حاجیلو با 11.1 درصد و صادق ورمرزیار با 9 رتبه های اول تا پنجم بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران بعد از انقلاب را به دست آوردند.

بعد از اعلام آرا، برنامه این هفته نود به پایان رسید.

  اخبار ورزشی -  ورزش سه 


ویدیو : هرآنچه در برنامه دیشب 94/07/27 نود گذشت