هدیه پلیس ایران به اروپا در آغاز سال 2013! : رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ...


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اعلام کشف بیش از 355 تن موادمخدر در 9 ماه گذشته، از کشف محموله 2 تنی هروئین در مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را به اروپا ترانزیت کنند که اگر این محموله به مقصد می‌رسید تعداد زیادی از مردم اروپا را با خطر مواجه می‌کرد، این کشف بزرگ هدیه سال نو میلادی پلیس ایران به مردم اروپا است. خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اعلام کشف بیش از 355 تن موادمخدر در 9 ماه گذشته، از کشف محموله 2 تنی هروئین در مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را به اروپا ترانزیت کنند که اگر این محموله به مقصد می‌رسید تعداد زیادی از مردم اروپا را با خطر مواجه می‌کرد، این کشف بزرگ هدیه سال نو میلادی پلیس ایران به مردم اروپا است.

سردار علی مویدی صبح سه‌شنبه در تشریح گزارش عملکرد 9 ماهه با بیان اینکه در طول این مدت 355 تن موادمخدر کشف شد گفت: در این میان شش تن هروئین، 2.5 تن مرفین، 270 تن تریاک، 37.5 تن حشیش کشف و ضبط شد.

وی افزود: 40 تن موادمخدر نیز در حال آنالیز تشخیص نوع مواد در آزمایشگاه‌های این پلیس است.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه کشف موادمخدر در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل هشت درصد افزایش یافته است گفت:‌ در این مدت 1050 عملیات و پاتک برای شناسایی و انهدام باندهای موادمخدر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش تعداد عملیات‌ها را شاهد هستیم.


هلاکت 65 دانه درشت موادمخدر


مویدی با بیان اینکه در این مدت 12 تن از ماموران پلیس در راستای مبارزه موثر با موادمخدر جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل آمدند گفت: در این میان 65 تن از دانه‌درشت‌های موادمخدر نیز به ضرب گلوله ماموران پلیس ایران به هلاکت رسیدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه حدود 80 درصد از کشفیات پلیس در مرز و جدار مرزی صورت گرفته گفت: کشفیات موادمخدر در استان‌های غیرمرزی و مرکزی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش نشان می‌دهد.وی با بیان اینکه 60 درصد از کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر بر اساس کار اطلاعاتی کشف شده است، گفت: در این راستا 200 هزار تن دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه حدود 30 هزار دستگیرشده در راستای طرح‌های جمع‌آوری معتادان و در راستای سیاست ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر بوده است، گفت: در این راستا و در 9 ماهه سال جاری 1700 باند موادمخدر متلاشی شدند که در این راستا شاهد افزایش پنج درصدی انهدام باند بوده‌ایم.


تشکیل 180 هزار پرونده مواد مخدر در کشور

به گفته مویدی در 9 ماهه سال جاری، 180 هزار پرونده در راستای مبارزه با موادمخدر تشکیل شد.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنین با اعلام خبر انهدام 140 کارگاه تولید موادمخدر صنعتی در کشور گفت: با تلاش بی‌دریغ ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در متلاشی‌کردن کانون‌های تولید و تهیه موادمخدر صنعتی در سال جاری شاهد افزایش 100 درصدی انهدام باند‌های موادمخدر صنعتی بوده‌ایم.

 مویدی با بیان اینکه در 9 ماهه سال‌جاری یک و نیم تن موادمخدر صنعتی کشف و ضبط شد، گفت: یگان‌هایی که بیشترین کشفیات را در موادمخدر داشته‌اند، در وهله اول فرماندهی مرزبانی و در مراتب بعدی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بود.وی با بیان اینکه در راستای افزایش تحرکات ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و ناامن کردن مسیر ترانزیت دریایی و جنوب ایران شاهد افزایش کشفیات موادمخدر در طول یک ماه اخیر بوده‌ایم گفت: خوشبختانه در 48 ساعت گذشته ماموران پلیس در ادامه اقدامات اطلاعاتی و عملیات خود متوجه شدند شبکه‌ای در صدد ورود محموله‌ای به وزن دو تن به داخل کشور است.


عیدی سال نو پلیس ایران به جوانان اروپایی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه اعضای این باند در تلاش بودند موادمخدر را از ایران به اروپا ترانزیت کنند، گفت: دو تن هروئین توسط ماموران پلیس از این اشرار کشف و ضبط شد و از آنجایی که این هروئین‌ها به مقصد اروپا بود و ماموران پلیس ایران اجازه ورود این مواد به اروپا را ندادند، می‌توان این را عیدی سال نو پلیس ایران به جوانان اروپایی عنوان کرد.

کاهش کشت موادمخدر در افغانستانصحت ندارد

مویدی در مورد میزان کشت موادمخدر در افغانستان گفت: پلیس افغانستان مدعی است که سطح زیر کشت موادمخدر در افغانستان کاهش یافته است اما سازمان ملل هنوز نظر قطعی خود را در این زمینه اعلام نکرده و آن طور که از شواهد امر پیداست به نظر می‌رسد کاهش کشت موادمخدر صحت نداشته باشد.وی به برخورد با خرده‌فروشان و پاکسازی محلات اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات پلیس برخورد با خرده‌فروشان و پاکسازی محلات بود که خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمد.

وجود بیش از 7000 نقطه‌آلوده در کشور

مویدی از شناسایی حدود 7000 نقطه‌آلوده به موادمخدر در کشور اشاره کرد و گفت: تا به امروز 6500 نقطه پاکسازی شده است.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر پلیس در راستای مبارزه موثر با موادمخدر ناامن کردن محلات برای توزیع‌کنندگان موادمخدر است گفت: در این راستا 54 هزار تن دستگیر شده‌اند و 1000 نقطه‌آلوده توسط پلیس و بنا به دستور مقام قضایی تخریب یا با پلمپ یا سیمان مسدود شده است.

به گفته مویدی انجام این اقدامات در حوزه ماموریت‌های پلیس نبوده است اما از آنجا که مردم درخواست‌های خود را برای برخورد با موادفروشان از پلیس طلب می‌کنند، پلیس نیز در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم این اقدام را انجام داده است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میانگین زمان دسترسی افراد به موادمخدر در کشور چه میزان است، گفت: تعیین این زمان مستلزم کار علمی و همه جانبه است و باید دستگاه‌های دخیل در این امر تحقیقاتی را انجام دهند اما تاکنون این مهم صورت نگرفته است.


عدم حمایت‌های بین‌المللی از ایران در امر مبارزه با موادمخدر

وی در مورد عدم حمایت‌های بین‌المللی از ایران در امر مبارزه با موادمخدر گفت: به کرات اعلام کرده‌ایم که کمترین مساعدت و همکاری از جانب کشورهای مختلف از جمله کشورهای غربی صورت گرفته است، اما با این حال پلیس ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی راه موفق مبارزه را ادامه می‌دهد.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: ما معتقدیم موادمخدر یک مسئله جهانی است و باید جدا از دیدگاه‌های سیاسی و حکومتی به آن پرداخته شود.


ویدیو : هدیه پلیس ایران به اروپا در آغاز سال 2013!