هتل‌ها چطور و چقدر می‌توانند ستاره بگیرند؟ :   اخبار گوناگون - هتل‌ها چطور ...



چطور بدانیم یک کلمه چقدر در گوگل محبوب است , آیا زنان شیرده می توانند روزه بگیرند روزه‌داری و شیردهی , کدام دیابتی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟

 

اخبار گوناگون - هتل‌ها چطور و چقدر می‌توانند ستاره بگیرند؟

اغلب مردم به این باور رسیده‌اند که هرچقدر ستاره‌های یک هتل بیشتر باشد پس قاعدتاً امکانات و رفاه آن نیز باید بهتر باشد. ولی در ادامه خواهید دید که ستاره دادن و گرفتن برای خودش قوانین خاصی دارد.

اگر قصد سفر و اقامت در شهر و یا کشور دیگری را دارید به احتمال زیاد در مورد اقامت گاه ها و هتل ها تحقیق می کنید.
هنگام جستجو میان هتل ها حتما با اصطلاحاتی نظیر هتل 4 ستاره و یا هتل 5 الماسه برخورد خواهید کرد. در این میان به دنبال هتلی با کیفیت مناسب و قیمت متعادل هستید. آیا رتبه‌بندی هتل ها در این باره کمکی به شما خواهد کرد؟


آیا تعداد بیشتر ستاره ها در رتبه‌بندی هتل کیفیت خدمات بالاتر را تضمین خواهد کرد؟
رتبه‌بندی ستاره‌ای به چه معنا است؟
اغلب هتل ها را بر اسات تعداد ستاره از 1 تا 5 رتبه‌بندی می کنند. اما چه کسی تعداد ستاره ها و نحوه رتبه‌بندی هتل ها را مشخص می کند؟ متاسفانه در بسیاری از کشورها هیچ کس و همه کس! این بدین معنی است که رتبه‌بندی هتل ها درست مانند فیلم ها و رستوران ها بر اساس نظرات مختلف افراد بر روی فاکتورهای مشترک مانند راحتی تخت خواب، کیفیت سرویس و غیره تعیین می‌شود ثابت نیست.


برای مثال یک موسسه گردشگری ممکن است به یک هتل امتیاز 4 ستاره را بدهد و در عین حال موسسه ای امتیاز 3 ستاره را به همان هتل بدهد. اما در بیشتر موارد نظرات در مورد رتبه هتل یکسان بوده و اتلاف موجود کم است. یکی از مزیت های رتبه‌بندی ستاره ای همین مساله است که افراد می توانند بسته به رتبه تعیین شده از 1 تا 5 انتخاب راحت تری داشته باشند.


اما این نکته را در ذهن داشته باشید که رتبه ای که برای مثال یک موسسه به یک هتل میدهد نشان دهنده میزان علاقه فردی که در آنجا اقامت داشته است و ارتباط چندانی با لوکس بودن هتل ندارد.


رتبه‌بندی ستاره ای معتبر
برخلاف عدم ثبات موجود در مورد رتبه‌بندی در بسیاری از کشورها، موسسات گردشگری معتبری در نقاط مختلف وجود دارد که نظر آنها اعتبار بیشتری داشته و معمولا جامع تر و مطمئن تر هستند. این موسسات معمولا هتل ها و اقامت گاه ها را در دسته های مختلف قرار می‌دهند و با توجه به معیارهای مشخص شده آنها را رتبه‌بندی می‌کنند.


برای مثال هر گاه صحبت از رتبه‌بندی ستارهای هتل ها در آمریکای شمالی شود همه به موسسه Mobil مراجعه می کنند که در این زمینه نظرات و رتبه‌بندی معتبری دارد. بنا براین در هنگام انتخاب هتل باید به منبعی که آنرا بر اساس ستاره رتبه‌بندی کرده توجه کنیم. در کشور انگلیس رتبه‌بندی ستاره ای موسسه AA  معتبر است. در مورد کشورهای اروپایی اتحادیه ای به نام اتحادیه رتبه‌بندی ستاره ای هتل ها  متشکل از 24 کشوروجود دارد که که در سال 2009 در کنفرانسی در پراگ استانداردهایی را برای رتبه‌بندی هتل ها تعین کردند.


این استانداردها که بر اساس سیستم استاندارد و معیارهای رتبه‌بندی در آلمان شکل گرفته هر سال در کنفرانسی که اعضای اتحادیه در آن حضور دارند به روز رسانی شده و تغییراتی در آن ایجاد می شود.

این اتحادیه در بازه های زمانی مشخص مهمانانی را بدون اطلاع قبلی و به صورت نا مشخص به هتل های رتبه بدی شده می فرستد تا از کیفیت تعیین شده اطمینان حاصل کند.


استاندارد الماسی – AAA
دز امریکا اتحادیه اتومبیل های امریکایی (AAA) هتل ها و رستوران ها را بر اساس تعداد الماس رتبه‌بندی می کند. هتل ها باید درخواست رتبه‌بندی را به موسسه ارائه دهند سپس AAA بازرسی را بدون اطلاع قبلی به هتل می فرستد تا شرایط را برسی کند.


اگر شرایط با معیارهای موسسه همخوانی داشت هتل مورد نظر توسط AAA تایید می‌شود. موسسه AAA  در آمریکا اعتبار زیادی دارد و رتبه‌بندی هتل ها که بر اساس تعداد الماس از 1 تا 5 عدد توسط این موسسه تعیین می شود بسیار مطمئن است. استانداردهای تعیین شده هرساله توسط موسسه با فرستادن بازرس به هتل ها برسی می شود.


هتل‌های بالای 5 ستاره چطور؟
شاید تا به حال در باره هتل های 6 ستاره هم شنیده باشید. این رتبه‌بندی معمولا توسط خود هتل به خودش داده می شود. در این مواقع هتل ها مدعی می شوند که کیفیت خدماتشان بیش از 5 ستاره است.


برای مثال Town House Galleria در میلان ایتالیا رتبه 7 ستاره را به خود داده و در تبلیغاتش ادعا می‌کند که خدمات و تجربه مسافران در این هتل سوپر لوکس خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی ها تنها توسط خود هتل ها به خودشان داده می شود و خارج از سیستم رتبه‌بندی استاندارد ستاره ای است.

رتبه‌بندی جهانی هتل ها پروژه ای است که از سال 2010 آغاز شده و در صورت موفقیت می تواند مرجع مناسبی برای مسافران به منظور انتخاب و مقایسه هتل ها در سرتاسر جهان باشد.

 

چطور , ستاره , ستاره ها

 اخبار گوناگون - بازار خبر


ویدیو : هتل‌ها چطور و چقدر می‌توانند ستاره بگیرند؟