هاشمی از ایجاد خطوط جدید مترو خبر داد : استاندار تهران گفت: از کشاورزان خواسته ...


استاندار تهران گفت: از کشاورزان خواسته ایم در شیوه کشت و آبیاری تغییر ایجاد کنند تا در تامین آب مشکلی نداشته باشیم. به هرحال اولویت ما،‌ تامین آب شرب است. خبرآنلاین: سیدحسین هاشمی، استاندار تهران، امروز برای دومین بار بازدیدی از بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها داشت. او با حضور در غرفه گروه رسانه ای خبر، به چند سوال پاسخ داد؛

در یکسال گذشته تاکید بر مقابله با زمین خواری داشتید‌، در دوره جدید، زمین خواری اتفاق افتاده است؟

جدید نداریم. در دوره جدید، زمین خواری اتفاق نیفتاده است. هرچه بوده مربوط به دوره گذشته است.

مشکل کمبود آب به هر راهی بود مدیریت شد. با توجه به پیش بینی های بلند مدت، احتمال می رود در سال های آینده هم بحران آب داشته باشیم. مصرف کننده بزرگ آب هم علاوه بر شرب، در کشاورزی است. برای کاهش هدررفت آب در بخش کشاورزی برنامه ای ذارید؟

اولویت در تهران، تامین آب شرب مردم است. امیدواریم خدا کمک کند،‌ نزولات آسمانی زیاد شود، سدهای ما پر شود، ذخایر زیرزمینی از بحران خارج شوند و بهبود پیدا کند. درآن صورت می شود در تخصیص آب برای کشاورزی بیشتر فکر کرد. اما خدای نکرده بارش ها خوب نباشد، اولویت ما در استان تهران، تامین آب شرب است، بعد کشاورزی است.

همین الان در ورامین و شهریار و شهرهای دیگر استان تهران، کشاورزی هرسال توسعه پیدا می کند.

ما سال گذشته به دوستان توصیه کردیم بروند سمت کشتی که از آب کمتری استفاده می کنند. واقعیت را باید قبول کرد. این بحران هم به این زودی ها برطرف نمی شد. ضمن اینکه تغییر کشاورزی هم به سرعت اتفاق نمی افتد. آب هم قابل تولید نیست. امیدوارم دوستان ما در مجموعه جهاد کشاورزی تغییرات در شیوه آبیاری و نوع محصولات کشاورزی را زودتر و سریعتر ایجاد کنند. نه تنها در تهران، بلکه در همه استان ها.

خشکسالی های پی در پی، موجب تغییر اقلیم در غرب و جنوب غرب تهران شده است. طوفان و گرد و خاکی که در یک سال گذشته چند بار در تهران اتفاق افتاده، نتیجه همین خشکسالی هاست. برای پیشگیری از گرد و غبار چه برنامه ای دارید؟

با سازمان جنگل ها و مراتع در این باره صحبت کرده ایم، در ملارد جلسه داشتیم. برای تثبیت خاک و احیای برخی زمین های آن مناطق مثل اخترآباد که موضوع حساس است و دالان باد به سمت تهران است، کارهایی انجام شود.

مردم پرند و پردیس در انتظار رسیدن مترو هستند. مترو چه زمانی به این دو شهر جدید می رسد؟

در برنامه هست. امسال البته به این دو شهر نمی رسد. برای متروی پرند، باید ابتدا مترو به فرودگاه امام (ره) برسد. امیدواریم نیمه اول سال آینده، مترو به پرند برسد. پردیس هم در اولویت است. اما باید بخش خصوصی کارهای متروی پردیس را انجام دهد. چون قرار بود شرکت عمران شهر پردیس خط متروی تهران-پردیس را احداث کند.


ویدیو : هاشمی از ایجاد خطوط جدید مترو خبر داد