هاآرتص: نتانیاهو خود بهترین بمب هسته ای برای ایران است : نتانیاهو تا کنون با ...



بهترین dns برای ایران , بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان , بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

نتانیاهو تا کنون با سیاست هایش بیشتر از آن که چرخه سانتریفیوژ های ایران را از حرکت بازدارد واشنگتن را برای آینده روابط اسراییل و آمریکا تبدیل به زمین سوخته کرده است و در چنین شرایطی رهبران ایران خوشحال می توانند مقابل تلویزیون بنشینند خبر دست گل های نتانیاهو را ببینند "پاپ کورن" (خوراک ذرت) بخورند و بخندند.

روزنامه چپگرای هاآرتص اسراییل که منتقد سیاست های دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل است، در مطلبی می نویسد عملکرد نتانیاهو در اصرار بر انجام سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره بر خلاف تمایل کاخ سفید، بی سابقه ترین تنش را در ورابط سیاسی واشنگتن - تل آویو به وجود آورده و می تواند موجبات خوشحالی رهبران ایران را به خاطر شکاف عمیق ایجاد شده در روابط آمریکا و اسراییل سبب شود.هاآرتص: نتانیاهو خود بهترین بمب هسته ای برای ایران است

به گزارش عصر ایران این روزنامه منتقد دولت نتانیاهو با انتقاد از اصرار نتانیاهو به انجام سفر به نوشته این روزنامه مخرب نتانیاهو به آمریکا به نقل از منابع دیپلماتیک می نویسد با سیاست های نتانیاهو جو به شدت منفی در واشنگتن علیه اسراییل به وجود آمده است که در طول تاریخ روابط آمریکا و اسراییل بی سابقه است.

این روزنامه از دیدار پنج شنبه هفته گذشته " دان شاپیرو" سفیر آمریکا در اسراییل با مقامات وزارت خارجه اسراییل و ارایه گزارش او به آنها از جو به شدت منفی در واشنگتن علیه اسراییل خبر داده و می نویسد شاپیرو به مقامات وزارت خارجه گفته است اقدام "ران درمر" در هماهنگی انجام سفر نتانیاهو به واشنگتن بدون اطلاع کاخ سفید ، اعتماد دولت اوباما را به سفیر اسراییل در آمریکا به شدت کاهش داده است و در صورت انجام سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی در کنگره این اقدام به طور یقین هزینه های گزافی بر آینده روابط آمریکا و اسراییل تحمیل خواهد کرد.

هاآرتص در ادامه می نویسد مخالفت ها با سفر نتانیاهو به آمریکا مختص دموکرات های کنگره نیست بلکه برخی از جمهوریخواهان نیز به شدت مخالف انجام این سفر هستند. این روزنامه به نقل از "یولی ادلشتین" رییس کنست (پارلمان اسراییل) که هفته گذشته سفری به واشنگتن داشته است می نویسد جوی به شدت منفی در پایتخت و محافل سیاسی آمریکا علیه نتانیاهو و اسراییل به وجود آمده است و او این جو را به خوبی احساس کرده است.

رییس کنست با نمایندگان کنگره از حزب دموکرات که حامی سیاست های اسراییل هستند دیدار کرده است اما به نوشته هاآرتص این نمایندگان با انتقاد از برنامه ریزی نتانیاهو برای سفر به کنگره و سخنرانی علیه برنامه هسته ای ایران در آستانه انتخابات داخلی اسراییل ، از این اقدام انتقاد کرده اند.

هاآرتص در ادامه گزارش خود می نویسد: فضا به گونه ای شده است که حتی اگر نتانیاهو این سفر را لغو کند اسراییل بابت آن هزینه های زیادی پرداخت کرده است و لغو این سفر تاثیر چندانی بر تاثیرات منفی اعلام برنامه سفر نتانیاهو به آمریکا بدون اطلاع کاخ سفید و به دعوت رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نخواهد داشت.

هاآرتص در ادامه این گزارش می نویسد:" نتانیاهو ناخواسته و ندانسته با سیاست های خود تبدیل به بمب هسته ای مخفی ایران شده است. تخریب روابط استراتژیک آمریکا و اسراییل بزرگ ترین تهدید علیه موجودیت اسراییل است و این همان کاری است که نتانیاهو با سیاست های خود موفق به انجام آن شده است. نتانیاهو تا کنون با سیاست هایش بیشتر از آن که چرخه سانتریفیوژ های ایران را از حرکت بازدارد واشنگتن را برای آینده روابط اسراییل و آمریکا تبدیل به زمین سوخته کرده است و در چنین شرایطی رهبران ایران خوشحال می توانند مقابل تلویزیون بنشینند خبر دست گل های نتانیاهو را ببینند "پاپ کورن" (خوراک ذرت) بخورند و بخندند."


 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو : هاآرتص: نتانیاهو خود بهترین بمب هسته ای برای ایران است