نیمی از کارکنان صندوق تامین اجتماعی دیپلم و زیر دیپلم هستند :   نیمی از کارکنان ...



تامین اجتماعی , بیمه تامین اجتماعی , سازمان تامین اجتماعی

 

نیمی از کارکنان صندوق تامین اجتماعی دیپلم و زیر دیپلم هستند

تذکرهای نمایندگان مجلس در آخرین جلسه علنی مجلس در سال 90 در رابطه با انتصاب رئیس سازمان تامین اجتماعی اثری نداشت و چند روز بعد، رئیس جمهور بدون توجه به این تذکرات حکم مرتضوی را امضاء و بدنبال آن قاضی مرتضوی سخنرانی را انجام دادند که خلاصه آن از نظرتان می گذرد .

 

مشرق، هفتمین مدیر سازمان تامین اجتماعی در 6 سال دولت نهم و دهم کسی نیست جز قاضی مرتضوی ، که قبل از پایان سال 90 حکم خود را دریافت کرد .

بر اساس این گزارش ،الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه علنی مجلس در سال 90 طی تذکری در رابطه با این انتصاب ،گفته بود :امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود ، استیضاح را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم .

 

این گزارش می افزاید:مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی کشور در مراسم معارفه خود ضمن اذعان به بحرانی بودن وضعیت سازمان تامین اجتماعی به نکاتی اشاره کردند که بخشی از آن در این گزارش از نظرتان می گذرد :

 

*بر خود فرض می‌دانم که از حسن ظن و اعتماد رییس جمهور محترم ،وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای محترم هیأت امنای تامین اجتماعی در سپردن این سنگر مهم به اینجانب، تشکر کنم .

 

* شرکت‌ها و نهادهای تحت پوشش این سازمان، که در حال حاضر به باور بسیاری از صاحب نظران تعداد زیادی (بیش از 120 شرکت)از آنها زیان‌ده و کم‌بازده هستند، باید از وضعیت فعلی خارج شوند.

*این صندوق بیش از 5/10 میلیون نفر بیمه شده اصلی که به‌همراه بیمه‌شدگان تبعی بالغ بر 33 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی کشور را شامل می شود ، تحت پوشش قرار داده است .

 

*این صندوق با یک میلیون و 600 هزار پرونده مستمری بگیر، یک میلیون و 400 هزار نفر واحد کارفرمایی، 33 اداره کل تامین اجتماعی استانی (بیمه‌ای) 32 مدیریت درمان استان، 470 شعبه بیمه‌ای، 70 بیمارستان ملکی، 7 دی‌کلینیک، 268 درمانگاه، 32 دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و در حوزه درمان غیرمستقیم با حدود 50 هزار واحد طرف قرارداد اعم از بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری، پزشک و دندانپزشک و 700 شعبه بانک رفاه کارگران در ارتباط مستمر است و صندوق تامین اجتماعی به منظور بهر‌ه‌گیری صحیح از ذخایر مالی حاصل از منابع درآمدی و حفظ ارزش اقتصادی آنها مبادرت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌کند.

 

*براساس آمار، حداکثر 2 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی توافقی و اختیاری بوده و به میل خود به صندوق پیوسته‌اند که نیاز به برنامه‌ریزی برای اصلاح روابط میان مدیران بیمه‌ای و درمانی صندوق با مردم را گوشزد می‌کند .

*در سراسر کشور تنها کمتر از 25 هزار زن خانه دار تحت پوشش صندوق درآمده‌اند که برنامه‌ریزی جدی‌تری برای افزایش این پوشش لازم است .

 

*همچنین بیمه شدگان انفرادی از ابتدای سال 1387 تا دوره منتهی به سال 1390 هر ساله آمار کاهشی داشته اند و این آمار اکنون حدود 20 درصد کمتر از سه سال قبل است که نیازمند کارشناسی و مدیریت برای اصلاح اینگونه فعالیت‌هاست.

 

* در بیش از یک سوم استان‌های کشور تعداد بیمه‌شدگان اختیاری کمتر از سه هزار نفر بوده و در 4 استان کشور حتی کمتر از هزار نفر بیمه شده اختیاری داریم که نشان‌دهنده ضعف جدی برنامه‌ریزی برای جذب مشارکت جامعه و عدم اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌ها و شبکه گسترده خدمات صندوق در سراسر کشور است.

 

*هر ساله تعداد خود اظهاری‌ها به سمت کارگاه‌های کمتر از 5 نفر میل پیدا نموده که نشان‌دهنده نقصان جدی در تعاملات بین صندوق و کارفرمایان است .

 

*میزان هزینه‌های درمان صندوق تامین اجتماعی از سال 1385 تا پایان سال 1389 به بیش از سه و نیم برابر افزایش یافته تلاش ما این است که کیفیت و رضایت‌مندی عمومی از خدمات ارائه شده صندوق نیز به همین نسبت رشد پیدا کند.

 

* حدود نیمی از کارکنان شبکه بزرگ صندوق دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر هستند که لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت نیروی انسانی را به ما گوشزد می‌کند.

 

*بانک رفاه در سال 91 به بازار سرمایه می‌پیوندد .

 

*مطالعه و برنامه‌ریزی جهت تاسیس "دانشگاه تامین اجتماعی" با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار دارد.

 

قاضی مرتضوی در پایان این سخنرانی وعده های بسیار دیگری هم داد که بعد از واکنش مجلس به این انتصاب ،باید دید آیا وقتی برای اجرایی کردن آنها پیدا می کند .

 

روز گذشته یکی از سایت ها ،خبری را مبنی بر پیغام غیر رسمی احمدی نژاد به مجلس منتشر کرده بود ، که طبق این پیام مرتضوی بعد از استیضاح شیخ الاسلامی به سرپرستی وزارت کار ، تعاون و رفاه منصوب می شود ./فردانیوز


ویدیو : نیمی از کارکنان صندوق تامین اجتماعی دیپلم و زیر دیپلم هستند