نیمی از مردم ایران، اختلال روانی دارند : دبیر علمی ششمین همایش علمی سلامت روان ...


دبیر علمی ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: ۴۹.۵ درصد افراد جامعه دچار اختلال روانی و ۶ دهم درصد افراد نیز مبتلا به اختلالات شدید روانی هستند. ایرنا نوشت: دبیر علمی ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: ۴۹.۵ درصد افراد جامعه دچار اختلال روانی و ۶ دهم درصد افراد نیز مبتلا به اختلالات شدید روانی هستند.
محمدرضا محمدی روز شنبه در نشست خبری همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: بر اساس مطالعاتی که سه سال گذشته در تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد انجام شد، 49.5 درصد از افراد دچار اختلالات روانی هستند.
او ادامه داد: ۶ درصد افراد نیز جامعه دارای افسردگی، ۳ درصد دچار شیدایی و چهار درصد از کودکان دچار وسواس و همچنین ۷ دهم درصد از کودکان دچار کم خورگی و 18 درصد از کودکان نیز به بیش فعالی مبتلا هستند که از جمله اختلالات روانی در جامعه است.
محمدی با اشاره به موضوع همایش علمی سلامت روان و رسانه گفت: متاسفانه در فیلم ها وقتی به یک نفر که دچار اختلالات روانی شدید است اشاره می شود، وی مورد تمسخر قرار گرفته، عقل او زیر سئوال می رود.
دبیر علمی همایش سلامت روان و رسانه با بیان اینکه فقط ۶ دهم درصد افراد جامعه دچار اختلالات شدید روانی هستند، گفت: این امر نادرست است که مشکلات این بخش اندک به همه بیماران روانی تعمیم داده شود.
او تاکید کرد: مشکلات افرادی که دچار اختلالات روانی شدید نیستند با مصرف دارو و مراجعه چند باره به روانپزشک رفع می شود.
سلامت روان مغفول مانده است
دبیر علمی همایش سلامت روان و رسانه گفت: سلامت روان در دنیا مغفول مانده و در ایران این امر بیشتر دیده می شود. سرانه بیماران روانی در کشورهای اروپایی 150 دلار و در کشورهای عربی یکصد دلار است.
محمدی ادامه داد: متاسفانه این سرانه در ایران ناچیز و دارای کمترین سطح و زیر یک دلار است.
باید در مورد بیماران روانی انگ زدایی شود
رئیس انجمن روانپزشکی ایران گفت: در جامعه باید از بیماران روانی انگ زدایی شود.
ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه 27 و 28 بهمن ماه در بیمارستان روزبه برگزار می شود. 


ویدیو : نیمی از مردم ایران، اختلال روانی دارند