نیمی از جمعیت ایران چاق هستند/ 2 برابر شدن وزن دانش آموزان طی 10 سال اخیر :



جمعیت ایران , آمار جمعیت ایران , جمعیت شهرهای ایران

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار، اکنون نیمی از جمعیت مردم ایران چاق هستند.

به گزارش  میزان، زهرا عبداللهی با بیان این مطلب که نحوه تغذیه مردم ایران و الگوی غذایی آنها به گونه ای است که احتمال بروز بیماری ها را افزایش می دهد، اظهار کرد: 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 و همچنین 30 تا 40 درصد سرطان ها با الگوی غذایی درست قابل پیش گیری است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه «در ایران الگوی غذایی مردم از حالت درست خارج شده است» تصریح کرد: در الگوی غذایی مردم ایران، مصرف مواد قندی، نمک، روغن و چربی ها بیش تر از حد استاندارد است و نیاز است تغییراتی در الگوی مصرف آنها صورت گیرد.

عبداللهی با ارائه آماری از وضعیت مصرف نمک، قند و چربی در ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران دو دو برابر مقدار توصیه شده نمک مصرف می کنند ضمن اینکه مصرف مواد قندی مردم روزانه 66 گرم است که میزان مطلوب مصرف مواد قندی 40 گرم در روز است.

وی ادامه داد: اگر در سبد مطلوب غذایی روزانه 35 گرم مصرف روغن جایز اعلام شده مردم ایران اکنون روزانه 46 گرم روغن مصرف می کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از افزایش وزن نیمی از مردم ایران خبرداد و اذعان کرد: بیش از نیمی از جمعیت 15 تا 64 ساله کشور دچار چاقی ناشی از الگوهای نا مناسب غذایی هستند و دلیل آن نیز مصرف کم سبزی و میوه و همچنین عدم تحرک و فعالیت بدنی است.

عبداللهی با اشاره به چاقی بیش از اندازه دانش آموزان ایرانی گفت: از 10 سال پیش تاکنون چاقی در میان دانش آموزان ایرانی 2 برابر شده و اکنون 25 درصد دانش آموزان ایرانی اضافه وزن دارند.

وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت به منظور بهبود الگوی مصرف مردم تصریح کرد: وزارت بهداشت آموزش از درون خانواده ها را آغاز کرده و اعتقاد داریم اگر قرار است وضعیت چاقی در کشور بهبود پیدا کند باید الگوی مصرف مواد غذایی در خانواده ها اصلاح شود.

 


ویدیو : نیمی از جمعیت ایران چاق هستند/ 2 برابر شدن وزن دانش آموزان طی 10 سال اخیر