نیروی ویژه بریتانیا در خط مقدم جنگ سوریه : روزنامه تایمز انگلیس به نقل از فرماندهان ...


روزنامه تایمز انگلیس به نقل از فرماندهان نظامی فاش کرد که نیروهای ویژه انگلیسی در خط مقدم جنگ در سوریه در حال مقابله با تروریست‌های داعش هستند. خبرگزاری ایسنا: روزنامه تایمز انگلیس به نقل از فرماندهان نظامی فاش کرد که نیروهای ویژه انگلیسی در خط مقدم جنگ در سوریه در حال مقابله با تروریست‌های داعش هستند.

نیروهای ویژه انگلیس از یگان‌های مخالفان سوری تحت حمایت غرب در برابر حملات تروریست‌های داعش دفاع می‌کنند و همزمان با مبارزات غرب برای نابود کردن گروه تروریستی داعش گمان می‌رود این عملیات نخستین مشارکت نیروهای انگلیسی در خط مقدم جنگ در خاک سوریه باشد و نقش آنها تنها به آموزش مخالفان سوری در خاک اردن محدود نمی‌شود.

نیروهای انگلیسی در ابتدا برای آموزش نیروهای "ارتش جدید سوریه" معرفی شدند؛ گروهی از مخالفان سوری که پیش از مجهز شدن از سوی پرسنل نظامی غرب برای مبارزه با داعش،‌ از نظام سوریه جدا شدند.

اما همزمان با اینکه داعش تلاش می‌کند تا جنگ خود را در چهار جبهه در سراسر خاورمیانه پیش ببرد، نیروهای انگلیسی وارد عمل شده تا تروریست‌هایی را که به مواضع یگان‌های مخالفان سوری نزدیک می‌شوند کشته و از مواضع آن‌ها دفاع کنند.

این تصمیم همزمان با آن اتخاذ شد که نیروهای انگلیسی به تدریج نقش‌های جنگی در مقابله با خلافت خود خوانده داعش را قبول کردند.

نیروهای ویژه انگلیس هفته گذشته تصمیم گرفتند تا دو خودروی انتحاری داعش در لیبی را نابود کنند.

نیروهای ویژه انگلیس تمایل دارند در جنگ‌های خارجی نقش مشورتی ایفا کنند، به شبه نظامیان محلی آموزش دهند و در جمع آوری اطلاعات به آن‌ها کمک کنند.

اما برخلاف نیروهای عادی، نیروهای ویژه انگلیس به رای دولت برای مستقر شدن نیاز ندارند.

حدود دو سال پیش دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای جمع آوری آرای کافی برای استفاده از حملات هوایی در سوریه به منظور سرنگونی دولت اسد از سوی مخالفان سیاسی در مجلس عوام انگلیس شکست خورد.


ویدیو : نیروی ویژه بریتانیا در خط مقدم جنگ سوریه