نیروی انتظامی برای ساخت فیلمی درباره‌ی ترور دانشمندان پول گرفت! : اخبار فرهنگی ...



هفته نیروی انتظامی درباره , شعر درباره نیروی انتظامی , جلوه های ویژه در فیلمی پدر که برای تولد پسرش ساخت


اخبار فرهنگی - گفت‌وگو با مهراد خوشبخت - کارگردان «ذهن خاموش»
نیروی انتظامی برای ساخت فیلمی درباره‌ی ترور دانشمندان پول گرفت!

 کارگردان فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش» که به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پردازد، درباره ضعف فیلمنامه‌ها معتقد است: مسؤولان باید کمی ممیزی‌ها را کم کنند و به فیلمنامه‌نویسان انگیزه دهند؛ چطور حاضرند برای بازیگر هزینه کنند ولی برای فیلمنامه‌نویس حاضر نیستند؟

مهرداد خوشبخت در گفت‌و‌گو با ایسنا ، بیان کرد: باید به نویسندگان هم توجه شود؛ بالاخره آن‌ها هم هنرمندند، باید کارشان دیده شود و تشویق شوند، چه اشکالی دارد پول یک بازیگر را به یک فیلمنامه‌نویس بدهند و از او بخواهند یک متن خوب بنویسد؟

او همچنین یکی از دلایلی را که کمتر او را در حوزه سریال‌سازی می‌بینیم و تنها دو سریال «شهر دقیانوس» و «گروه ویژه» را به عنوان سریال ساخته است، ضعف فیلمنامه‌ها دانست و گفت: تاکنون سه سریال برای ساختن به من پیشنهاد شده اما خیلی متن‌ها را دوست نداشتم؛ ضمن اینکه برخی از کارها هم عجله‌ای بودند و من نمی‌توانم شتابزده کار کنم.

این کارگردان درباره‌ی اینکه چرا تلویزیون مانند سابق به فیلم‌های تلویزیونی بهاء نمی‌دهد، نیز بیان کرد: تلویزیون باعث این اتفاق نبوده است، ما فیلمسازان و برخی از مدیران مستقیم باعث به وجود آمدن چنین اتفاقی شده‌ایم.

خوشبخت درباره‌ی ساخت فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش» نیز توضیح داد: «ذهن خاموش» درباره‌ی ترور دانشمندان و نه فقط دانشمندان هسته‌ای است که ساخت آن 17 جلسه و با دو دوربین طول کشید.

او اظهار کرد: برای ساخت «ذهن خاموش» بودجه معمول یک فیلم را به ما دادند و متأسفانه با اینکه فیلم در مورد مسائل امنیتی و انتظامی است، اما آن‌ها از ما پول گرفتند و همه سرمایه کار از طرف گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک پرداخت شده است.

این کارگردان ادامه داد: اگرچه به ما فقط یک سوم هزینه‌ها را دادند اما ما کار را شروع کردیم و به کمک تهیه‌کننده و سایر عوامل، آن‌ را ادامه دادیم.

خوشبخت درباره‌ی اینکه چقدر از سازمان انرژی اتمی برای ساخت «ذهن خاموش» کمک گرفته‌اند؟ خاطرنشان کرد: ما کار علمی نکردیم که بخواهیم از این سازمان کمک بگیریم. ما بیشتر با دو نهاد امنیتی و انتظامی کار داشتیم، آن‌ها کارشناسان خود را به ما معرفی کردند و بابت آن هم پولشان را گرفتند.

او همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا با خط قرمز هم مواجه شدید؟ گفت: خیر، ما هر کاری خواستیم و برای فیلمنامه لازم داشتیم انجام دادیم و از نظر همکاری وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی مشکلی نداشتیم.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار ایسنا درباره تعیین کف و سقف هزینه‌های یک فیلم تلویزیونی گفت: می‌شود برای هزینه‌ها کف و سقف تعیین کرد اما من می‌گویم باید بودجه را عادلانه تقسیم کنند؛ یعنی نسبت به عوامل و فیلمنامه‌ی اثر و تقریبا این اتفاق برای پروژه ما نیز افتاد چرا که آقای کاظمی - مدیرگروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک - جزو مدیران خوب تلویزیون است که این مسائل را درک و به پروژه‌ها کمک می‌کند.

خوشبخت درباره ضرورت سپردن موضوعات حساس به کارگردان‌ها و عوامل حرفه‌ای نیز عنوان کرد: سپردن موضوعات حساس به افراد غیرحرفه‌ای مشکلی است که وجود دارد و متأسفانه تلویزیون به این سمت رفته است.

او ادامه داد: پیشرفت باید پلکانی باشد نه آسانسوری و افراد باید به ترتیب بالا بروند و سلسله مراتب را رعایت کنند ولی متأسفانه تلویزیون به خاطر مناسباتی که وجود دارد گاها موضوعات حساس را به افراد کم تجربه می‌سپارد که البته این، تقصیر ما فیلمسازان است که گاهی میدان را خالی می‌کنیم و اجازه می‌دهیم افراد کم تجربه و ناتوان بیایند کار کنند.

خوشبخت در پایان نیز درباره استفاده از بازیگران مطرح و همچنین غیرحرفه‌ای در فیلم‌های تلویزیونی بیان کرد: من از هر دو قشر در کارهایم استفاده کردم ولی بیشتر ترجیح می‌دهم از بازیگران شناخته شده تلویزیون استفاده کنم و تاکنون نیز با افرادی چون رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، مهدی هاشمی و ... کار کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی الهام ابراهیمی امروز، جمعه (6 دی ماه) ساعت 14 و 50 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

علیرضا کمالی، امیررضا دلاوری، سارا منجزی، نیلوفر شهیدی، افشین نخعی، اسماعیل سلطانیان، پرویز فلاحی‌پور و مسعود آب‌پرور از بازیگران « ذهن خاموش» هستند و سایر عوامل تولید آن نیز عبارتند از: تصویربردار:سیروس عبدلی، صدابردار: ناصر انتظاری، تدوین: مهرداد خوشبخت با همکاری علیرضا همتی، مدیرتولید: رضا نصیری‌نیا و طراح صحنه و لباس: نسیم سیگارودی.
اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو : نیروی انتظامی برای ساخت فیلمی درباره‌ی ترور دانشمندان پول گرفت!