نیروی‌انتظامی بدون اجازه رییس‌جمهوربا... :   عضو كمیسیون اجتماعی مجلس: نیروی‌انتظامی ...



 

نیروی انتظامی , استخدام نیروی انتظامی , هفته نیروی انتظامی

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس:

نیروی‌انتظامی بدون اجازه رییس‌جمهور با جوانان برخورد نمی‌كند

اگر رئیس‌جمهور می‌خواست می‌توانست این طرح را متوقف كند چون قدرت اجرایی دارد و وزارت كشور و نیروی انتظامی تحت نظارت او باید عمل كنند/گفته‌های دیشب احمدی‌نژاد برای فرار از واقعیت است، چون نگران پایگاه اجتماعی خود است.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است احمدی‌نژاد نگران پایگاه اجتماعی خود در میان مردم است و به همین دلیل است كه شب‌یكشنبه از تلویزیون اعلام كرد كه با برخوردهای انتظامی در زمینه حجاب موافق نیست. اگر رئیس‌جمهور می‌خواست می‌توانست این طرح را متوقف كند چون قدرت اجرایی دارد و وزارت كشور و نیروی انتظامی تحت نظارت او باید عمل كنند.
داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: صحبت‌های دیشب رئیس‌جمهور در رابطه با مسائل مربوط به برخورد با جوانان در زمینه پوشش و برای جلوگیری از پذیرش مسئولیت است.
عضو كمیسیون اجتماعی ادامه داد: نیروی انتظامی كه در حال برخورد با جوانان در زمینه حجاب است، زیرمجموعه وزارت كشور محسوب می‌شود و وزارت كشور نیز بخشی از دولت است.
او توضیح داد: وزیر كشور منصوب رئیس‌‌جمهور است و نمی‌شود گفت دستورالعمل‌های وزارت كشور مستقل از دولت است.
قنبری گفت: اگر بپذیریم وزارت كشور مستقل از دولت عمل می‌كند این به معنای آن است كه دولتی در درون دولت شكل گرفته است كه سیاست‌های مستقل دارد و این هم قابل قبول نیست.
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع وزارت كشور بدون اجازه رئیس‌جمهور نمی‌تواند با جوانان در زمینه حجاب برخورد كند.
او تصریح كرد: اگر رئیس‌جمهور با این برخوردها مخالف است، می‌تواند مخالفت خود را به شكل موثر ابراز كند و جلو این‌گونه اقدامات را بگیرد.
قنبری افزود: مخالفت رئیس‌جمهور مثل مخالفت یك خبرنگار یا منتقد نیست. اگر احمدی‌نژاد با مسئله‌ای مخالف است، نباید فقط انتقادات خود را نسبت به موضوع ابراز كند. رئیس‌جمهور اهرم اجرایی در اختیار دارد و با قدرتی كه دارد می‌تواند جلو برخوردهای انتظامی با بدحجابی را بگیرد.
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: من گمان می‌كنم كه گفته‌های دیشب احمدی‌نژاد برای فرار از واقعیت است. احمدی‌نژاد نگران پایگاه اجتماعی خود در میان مردم است و می‌داند برخوردهای انتظامی در زمینه حجاب می‌تواند تاثیر منفی در جایگاه اجتماعی او داشته باشد به همین جهت خود را مبرا می‌كندو این‌گونه جلوه می‌دهد كه با این اقدامات مخالف است و مسئولیت كار را نمی‌پذیرد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : نیروی‌انتظامی بدون اجازه رییس‌جمهوربا...