نگهبانان یک امامزاده، سارق از آب درآمدند! : فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری ...


فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری سارقانی كه در پوشش نگهبان بقعه متبركه «آقا سید محمد نجفی» بیش از دو میلیارد ریال را به سرقت برده بودند، خبر داد. خبرگزاری ایسنا:  فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری سارقانی كه در پوشش نگهبان بقعه متبركه «آقا سید محمد نجفی» بیش از دو میلیارد ریال را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سرهنگ رحیم شعبانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر این که تعدادی از نگهبان‌های بقعه‌ای متبرکه امانت نذورات نقدی مردم را رعایت نمی‌كنند، بررسی موضوع در دستور كار پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های پلیسی كه با رویت پول‌های نذورات مردمی داخل بقعه متبركه در ساعات پایانی هر روز همراه بوده، كارآگاهان این احتمال را دادند كه پول‌ها در صبح روز بعد كمتر از آن چیزی بوده كه در شب قبل مشاهده كرده بودند.

شعبانی ادامه داد: این بررسی ها به صورت مخفیانه در چند روز متوالی انجام گرفت و پس از اطمینان از كم‌شدن نذورات مردمی، كارآگاهان با هماهنگی هیات امناء تحقیقات خود را به سه نگهبان بقعه به نام‌های «عیسی»، «اسماعیل» و «صفر» معطوف كردند و سرانجام دلایل پلیس موجب اعتراف این نگهبانان كه در امانت خیانت كرده بودند، شد.

فرمانده انتظامی بندرانزلی اظهاركرد: پس از دستگیری متهمان در بازجویی‌های انجام شده آنان معترف شدند كه از حدود یک سال پیش اغلب در ساعت اولیه بامداد اقدام به سرقت كرده‌اند و برای لو نرفتن یک نفر نگهبان دیگر استخدام كرده بودند كه وی بیرون از بقعه مراقب بوده که در صورت ورود فردی به مسجد آنان را در جریان بگذارد.

شعبانی با بیان اینكه متهمان در ادامه اعترافات خود گفته بودند كه در این مدت مبلغی بیش از دو میلیارد ریال به سرقت برده و از این راه منزل مسکونی و خودروی شخصی خریداری كرده‌اند، گفت: پرونده مقدماتی تشكیل و متهمان تحویل دادسرا شدند.


ویدیو : نگهبانان یک امامزاده، سارق از آب درآمدند!